Які обмеження сум готівкових розрахунків встановлені для ФОПа?
Положення №148 встановлює певні вимоги до організації готівкових розрахунків. Готівкові розрахунки/розрахунки готівкою - платежі готівкою СГ і фізосіб за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги), а також за операціями, які безпосередньо не пов'язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна (пп.5 п. 3 розділу I Положення №148).
Розрахункові операції у разі проведення розрахунків за попередню (авансову) оплату за товар (послугу) проводяться через РРО з зазначенням у касовому чеку «передоплата товарів»
При оплаті за товар чи послуги готівкою ФОП на вимогу покупця має надати чек, накладну, або інший розрахунковий документ, який засвідчує передання права власності на товар/послугу. Положення №148 про ведення касових операцій у національній валюті в Україні не встановлює для ФОПів вимог щодо лімітів каси чи термінів внесення виручки в банк, також не потрібно вести касові книги та виписувати касові ордери. Обмеження стосується лише п. 6 Положення №148 здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:
- між ФОП та підприємствами - у розмірі до 10 тис. грн включно;
- з фізичними особами - у розмірі до 50 тис. грн включно.
При сумі розрахунку вищою за межі треба використовувати безготівкову форму оплати:
- якщо у вас є рахунок — просіть клієнтів проводити понадлімітні оплати на рахунок. Так, якщо покупець внесе частину оплати через касу банку на ваш підприємницький рахунок, для вас ця оплата буде безготівковою;
- розбити платежі за договором, і клієнт вноситиме оплати за графіком. Домовитися про розстрочку й отримувати оплату (або платити) частинами менше від граничної суми.
Якими документами оформити отримання авансу готівкою від покупця без застосування РРО?
При отриманні готівки від покупця ФОП має надати розрахунковий документ. Це має бути документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом №265, зареєстрованим у встановленому порядку РРО або ПРРО, чи заповнений вручну (ст. 2 Закону №265).
Яку кількість печаток необхідно реєструвати, якщо СГ має декілька ПРРО?
Чинним законодавством у сфері проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у готівковій та безготівковій формі не передбачено обмежень щодо кількості електронних печаток під час їх реєстрації суб’єктом господарювання, який має декілька ПРРО. При цьому за допомогою одного сертифікату електронного підпису та/або печатки можна працювати одночасно тільки на одному ПРРО і тільки одним касиром. Тому, у разі одночасного використання декількох ПРРО, необхідно мати відповідну кількість зареєстрованих касирів щодо яких було подано повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити