• Посилання скопійовано

Зберігання виручки в магазині, де немає каси

ТОВ відкриває нові магазини без їх реєстрації як відокремлених підрозділів із занесенням даних в ЄДРПОУ. В магазинах використовуватимуться РРО, без касової книги. Чи може зберігатися виручка в магазині? Як встановити ліміт залишку готівки в касі магазину?

Магазини – відокремлені підрозділи

Відповідно до пп. 2 п. 3 Положення №148, відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

Тобто, з точки зору Положення №148 магазини будуть вважатися відокремленими підрозділами, адже вони є структурними підрозділами, в яких реалізуються товари.

 

У якому розмірі можна зберігати виручку в магазині?

Відповідно до пп. 16 п. 3 Положення №148, ліміт залишку готівки в касі - граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час та забезпечити роботу на початку наступного робочого дня.

Відповідно до п. 15 Положення №148, готівкова виручка (готівка), що перевищує самостійно встановлений ліміт каси, здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств мають право здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас юридичних осіб або банку чи небанківської установи для її переказу і зарахування на банківські рахунки юридичних осіб.
Ліміт каси підприємства та відокремлених підрозділів встановлюється підприємством (див. п. 50 Положення №148).

Таким чином, в РРО, які знаходяться в магазині (відокремленому підрозділі), може в позаробочий час (фактично – на кінець робочого дня) зберігатися готівка, яка не перевищує встановлений ліміт каси. Понадлімітну готівку потрібно здати до основної каси підприємства чи до банку.

 

Як встановити ліміт залишку готівки в касі магазину?

Особливості встановлення ліміту залишку готівки каси визначені п. 50 Положення №148.

Детально порядок розрахунку ліміту розглянуто нами, наприклад, тут.

Спершу підприємство має затвердити внутрішнім документом Порядок розрахунку ліміту каси підприємства та його відокремлених підрозділів.

У розрахунку враховується строк здавання виручки як підприємством, так і його підрозділами, для її зарахування на рахунки в банках, визначений договором банківського рахунку.

Ліміт каси підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси за рішенням керівника підприємства, або уповноваженої ним особи.

Підприємство затверджує внутрішніми документами установлений ліміт каси. Для відокремлених підрозділів ліміт каси установлюється і доводиться до їх відома відповідним внутрішнім документом підприємства.

Оскільки підприємство відкриває нові магазини, які ще не працювали і не мають даних про надходження та видачу готівки, при розрахунку ліміту потрібно врахувати норми останнього абзацу п. 50 Положення №148:

  • на перші три місяці їх роботи (з дня першого готівкового розрахунку) ліміт каси встановлюють згідно з прогнозними розрахунками;
  • ліміт каси, установлений з урахуванням прогнозних розрахунків, у двотижневий строк після закінчення перших трьох місяців їх роботи переглядається за фактичними показниками діяльності.

Детально процедура розрахунку і встановлення ліміту із зразками документів розглянута нами тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024258
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705