• Посилання скопійовано

Зберігання виручки в магазині, де немає каси

ТОВ відкриває нові магазини без їх реєстрації як відокремлених підрозділів із занесенням даних в ЄДРПОУ. В магазинах використовуватимуться РРО, без касової книги. Чи може зберігатися виручка в магазині? Як встановити ліміт залишку готівки в касі магазину?

Магазини – відокремлені підрозділи

Відповідно до пп. 2 п. 3 Положення №148, відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

Тобто, з точки зору Положення №148 магазини будуть вважатися відокремленими підрозділами, адже вони є структурними підрозділами, в яких реалізуються товари.

 

У якому розмірі можна зберігати виручку в магазині?

Відповідно до пп. 16 п. 3 Положення №148, ліміт залишку готівки в касі - граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час та забезпечити роботу на початку наступного робочого дня.

Відповідно до п. 15 Положення №148, готівкова виручка (готівка), що перевищує самостійно встановлений ліміт каси, здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств мають право здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас юридичних осіб або банку чи небанківської установи для її переказу і зарахування на банківські рахунки юридичних осіб.
Ліміт каси підприємства та відокремлених підрозділів встановлюється підприємством (див. п. 50 Положення №148).

Таким чином, в РРО, які знаходяться в магазині (відокремленому підрозділі), може в позаробочий час (фактично – на кінець робочого дня) зберігатися готівка, яка не перевищує встановлений ліміт каси. Понадлімітну готівку потрібно здати до основної каси підприємства чи до банку.

 

Як встановити ліміт залишку готівки в касі магазину?

Особливості встановлення ліміту залишку готівки каси визначені п. 50 Положення №148.

Детально порядок розрахунку ліміту розглянуто нами, наприклад, тут.

Спершу підприємство має затвердити внутрішнім документом Порядок розрахунку ліміту каси підприємства та його відокремлених підрозділів.

У розрахунку враховується строк здавання виручки як підприємством, так і його підрозділами, для її зарахування на рахунки в банках, визначений договором банківського рахунку.

Ліміт каси підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси за рішенням керівника підприємства, або уповноваженої ним особи.

Підприємство затверджує внутрішніми документами установлений ліміт каси. Для відокремлених підрозділів ліміт каси установлюється і доводиться до їх відома відповідним внутрішнім документом підприємства.

Оскільки підприємство відкриває нові магазини, які ще не працювали і не мають даних про надходження та видачу готівки, при розрахунку ліміту потрібно врахувати норми останнього абзацу п. 50 Положення №148:

  • на перші три місяці їх роботи (з дня першого готівкового розрахунку) ліміт каси встановлюють згідно з прогнозними розрахунками;
  • ліміт каси, установлений з урахуванням прогнозних розрахунків, у двотижневий строк після закінчення перших трьох місяців їх роботи переглядається за фактичними показниками діяльності.

Детально процедура розрахунку і встановлення ліміту із зразками документів розглянута нами тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Порядок впровадження РРО та звітність у 2025 році
    Яка покрокова процедура впровадження реєстратора розрахункових операцій для підприємства, що планує продавати товари за готівку? Що необхідно зробити від початку до кінця, та яка звітність щодо РРО передбачена?
    18.08.202548
  • Нюанси заповнення чеку при оплаті подарунковим сертифікатом
    Підприємство автомобільної галузі планує продавати подарункові сертифікати із наступною можливістю обрати товар та оплатити сертифікатом, вартість товару може перевищувати номінал сертифікату. Перший чек - продаж сертифікату на суму його номіналу. Як має бути оформлений другий чек при продажі товару? Що з ПДВ?
    15.08.2025208
  • Застосування РРО/ПРРО для ФОП - "єдинника" І групи
    Чи зобов'язаний ФОП на І групі єдиного податку, який надає побутові послуги населенню (зокрема, ремонт автотранспорту), застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій?
    12.08.202529
  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202580
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202541