Відповідно до п. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.
Поряд з цим ПКУ не уточнює, яка процедура має бути дотримана, щоб вважалося, що оплата за рахунок бюджетних коштів.
Наприклад, в Індивідуальних податкових консультаціях ДПСУ від 24.09.2020 р. №3995/ІПК/99-00-05-06-02-06, від 07.09.2020 р. №3747/ІПК/99-00-05-06-02-06, від 31.07.2020 р. №3159/ІПК/99-00-05-06-02-06 та багато інших зазначено, що підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі про поставку товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюється з відповідного рахунку Державної казначейської служби України.
Дещо конкретніше на це питання відповіли в Індивідуальній податковій консультації ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 08.05.2019 р. №2023/ІПК/10/04-36-12-01-16: у разі якщо грошові кошти в оплату робіт за договором надходять товариству з відповідного рахунку Державного казначейства України, вони вважається бюджетними коштами, незалежно від напрямку їх зарахування: на поточний рахунок, відкритий у територіальному органі Держказначейства чи на поточний рахунок у комерційному банку.
Там же написали, що якщо оплата за виконання робіт за договором надходить субпідряднику з поточного рахунку генпідрядника, така оплата не вважається оплатою за рахунок бюджетних коштів.
Варто сказати, що згідно з п. 1.2 Порядку №758 (Порядок відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затверджений Наказом Мінфіну від 22.06.2012 р. №758) підприємствам, установам, організаціям та ФОП за операціями, що не належать до операцій з виконання бюджетів, відкриваються небюджетні рахунки. Там же сказано, що відповідним розпорядникам бюджетних коштів відкриваються бюджетні рахунки для операцій з бюджетними коштами.
Таким чином, підприємство «Б» хоч і отримує кошти на рахунок, відкритий у Держказначействі, проте цей рахунок є небюджетним. А от отримувати ці кошти підприємство «Б» має з бюджетного рахунку державного підприємства «А». Надалі підприємство «Б» сплачує з цього небюджетного рахунку кошти субпідряднику «В». Таким чином, формально така оплата вже не є оплатою бюджетними коштами. Адже ці кошти є вже небюджетними. Тому за формальними ознаками субпідрядник «В» отримує небюджетні кошти, а тому не повинен застосовувати норми п. 187.7 ПКУ. Для такого субпідрядника дата виникнення податкових зобов’язань виникає за правилом першої події, згідно з п. 187.1 ПКУ.
Але тут варто нагадати про норму абзацу 4 п. 187.1 ПКУ, згідно з якою за операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності (підрядники та субпідрядники) можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до пп. 14.1.266 ПКУ.
Таким чином, субпідрядник може обрати застосування касового методу обліку ПДВ, у разі виконання підрядних будівельних робіт.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити