• Посилання скопійовано

Чи можна працівникам оплатити з особистої картки Приватбанку за товар зі складу?

У зв’язку з ситуацію, що склалася з введенням карантину, декілька працівників підприємства бажають придбати товари безпосередньо зі складу. Чи можна виписати рахунок на кінцевого споживача, який буде сплачено з особистого рахунку фізособи або в касі банку?

Запитання:

У зв’язку з ситуацію, що склалася з введенням карантину, декілька працівників підприємства, яке продає м’ясопродукти глибокої заморозки, виявило бажання придбати товари безпосередньо зі складу (щоб не відвідувати магазини). Яким чином підприємство може продати ці товари, якщо обігу готівки на підприємстві немає, всі розрахунки тільки в безготівковій формі, з оплатою на розрахунковий рахунок? Чи можна виписати рахунок на кінцевого споживача, який оплатить рахунок з особистого рахунку працівника або в касі банку, а датою відвантаження або оплати підприємство складе податкову накладну на неплатника та зареєструє її в ЄРПН? Чи вважатиметься такий розрахунок безготівковим? Чи потрібно в обліковій програмі ідентифікувати за ПІБ кожного кінцевого споживача чи це не обов'язково, оскільки податкова накладна все одно буде на неплатника без ідентифікації?

 

Відповідь:

Відповідно до абз. 4 п. 1.4 Інструкції №22, безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів.

Платіжна картка в п. 1.27 ст. 1 Закону №2346 визначена як електронний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки. Вона використовується для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного рахунка банку з метою оплати вартості товарів і послуг перерахування коштів зі своїх рахунків на рахунки інших осіб, отримання коштів у готівковій формі в касах банків через банківські автомати, а також здійснення інших операцій, передбачених відповідним договором.

При оплаті товару через Інтернет-банкінг, включаючи «Приват24», покупець доручає банку перерахувати певну суму з власного рахунку на інший рахунок.

Тому сплата працівником коштів через Приват24 підпадає під визначення безготівкових розрахунків, а отже, при отриманні коштів таким чином застосовувати РРО не потрібно (ІПК ДПС від 12.09.2019 р. №144/6/99-00-05-04-01-15/ІПК).

Отже, оплата працівником  товару з особистої картки Приватбанку або в касі банку є безготівковим переказом та не є розрахунковою операцією.

Крім того, перерахування коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів чи через платіжний термінал (пристрій, призначений для ініціювання переказу з рахунка платника) також є безготівковим розрахунком і також не є розрахунковою операцією для отримувача коштів.

 

Щодо ідентифікації покупця

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

В п. 6 розд. ІІІ  Порядку №21 зазначено, що платник податку самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає в податковій звітності. Дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника.

Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ПКУ).

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов'язкові реквізити, зазначені в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.

До вказаних обов'язкових реквізитів також належить особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Тому видаткова накладна в обліковій програмі має бути складена на кожного працівника  із зазначенням його ПІБ. Оскільки працівники не є платниками ПДВ, то з метою нарахування податкових зобов'язань з ПДВ податкова накладна має складатися на постачання неплатнику податку із зазначенням коду причини «02».

Згідно з п. 12 Порядку №1307, у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку:

  • у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник»;
  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000»;
  • рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

***

Також читайте: Оплата через Приват24: чи потрібно застосовувати РРО?

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024279
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705