• Посилання скопійовано

РРО та еквайринг у ФОП – «єдинника» ІІ групи при перевищенні ліміту річного доходу в 1 млн грн

У 2018 р. ФОП – «єдинник» ІІ групи отримав і задекларував дохід 1,4 млн грн (форма оплати – безготівкова). У 2019 р. ФОП працює за еквайрингом. Чи потрібно було йому встановити РРО з 01.01.2019 р.? Що тепер можливо зробити, щоб уникнути встановлення РРО? Що загрожує підприємцю? Які штрафи?

Відповідно до ст. 2 Закону про РРО розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документу щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Відповідно до п. 3 розділу V Положення №705 договір між еквайром і торговцем надає право торговцю приймати до оплати електронні платіжні засоби певної платіжної системи з дотриманням її правил та виконувати інші операції, визначені цим договором.

Еквайринг може застосовуватися з  використанням  POS-терміналу, платіжного віджету на сайті, у вигляді платежів за QR-кодом тощо. Приймання платежів за допомогою еквайрингу вимагає реєстрації цих операцій через РРО. Податківці мають стабільну думку щодо цього (читайте туттут та тут).

Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону про РРО у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи:

  • за порушення, вчинене вперше – штраф 1 гривня;
  • за кожне наступне вчинене порушення - 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

При цьому податківці вважають першим порушенням першу розрахункову операцію, проведену без реєстрації через РРО. Всі наступні розрахунки будуть штрафуватися в розмірі 100%. Більш докладно про це читайте тут>>

У даному випадку ФОП може обрати один з варіантів:

  • або встановити РРО та продовжувати працювати з еквайрингом;
  • або відмовитися від використання послуги еквайрингу та повернутися до отримання доходу виключно шляхом міжбанківського переказу коштів.

Якщо протягом 2019 року у цього ФОПа не буде перевірки, штрафів можна буде уникнути. Ознайомитися з планом-графіком щодо планових перевірок на 2019 рік можна тут. Але нагадуємо, що можливі також фактичні або позапланові перевірки, які не включаються у плани-графіки.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024514
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024683
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705