• Посилання скопійовано

Чи включається до витрат ФОПа орендна плата за земельну ділянку?

ФОП на загальній системі використовує у власній діяльності земельні ділянки комунальної, державної власності, на яких знаходяться об’єкти нежитлової нерухомості (офіс тощо). За цими ділянками до податкової подається декларація з плати за землю. Чи включається орендна плата до витрат ФОПа?

Орендна плата, нарахована починаючи з 23.05.2020 р. і оплачена після цієї дати – включається. До цієї дати – ні, не включається.

Причина – зміни до пп. 177.4.3 ПКУ, які визначають перелік витрат ФОПа на загальній системі, внесені Законом від 16.01.2020 р. №466-IX. Ці зміни набули чинності з 23.05.2020 р.

До внесення змін до пп. 177.4.3 ПКУ зазначалося, що до переліку витрат ФОПа включаються в тому числі суми податків, крім податку на майно. 

Відповідно до пп. 265.1.3 ПКУ, до складу податку на майно включається плата за землю.

А відповідно до пп. 14.1.147 ПКУ, плата за землю - обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі:

  • земельного податку або 
  • орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Тобто орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є частиною податку на майно, а тому у повній відповідності з пп. 177.4.3 ПКУ у редакції до 23.05.2020 р. така орендна плата не включалася до витрат ФОПа.

Після внесення змін до пп. 177.4.3 ПКУ, в цій нормі сказано, що до витрат ФОПа відносяться в тому числі суми податків, пов’язаних з проведенням господарської діяльності ФОПа, крім податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єктів житлової нерухомості. Як бачимо, в зміненій нормі пп. 177.4.3 ПКУ вже немає виключення з витрат податку на майно, а відтак, і орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

А тому така орендна плата тепер включається до складу витрат ФОПа.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на загальній системі»

  • Мінімальна заробітна плата у роздрібній торгівлі з 1 жовтня 2025 року
    Чи правильно те, що ФОП на загальній системі оподаткування, які займаються роздрібною торгівлею алкогольними та тютюновими товарами, з 1 жовтня 2025 року зобов’язані платити найманим працівникам заробітну плату не менше 16 000 грн?
    02.10.20251 75410
  • Закриття кредиторської заборгованості перед ФОП, що припинив діяльність
    Підприємство на загальній системі має кредиторську заборгованість за послуги перед ФОП, який припинив свою діяльність. Акти наданих послуг та інші документи підписані. Як правильно закрити (погасити) цю заборгованість, якщо ФОП не може її отримати на свій підприємницький рахунок?
    29.09.20254152
  • Як рахувати мінімальний дохід "загальносистемника" з ліцензією з 01.10.2025 року?
    Згідно з ст. 42 Закону №3817, розмір загального місячного оподатковуваного доходу СГ, зареєстрованого як ФОП, що не має найманих працівників, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним, має становити не менше 2 розмірів МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Це мається на увазі чистий дохід на місяць - 2 МЗП (16000 грн в 2025 р.) з якого потрібно сплатити ПДФО, ВЗ та ЄСВ?
    22.09.20251 2594
  • Чи можуть податківці під час перевірки ФОП збільшити витрати замість знятих?
    ФОПу–загальносистемнику під час перевірки зняли із витрат суму амортизації ОЗ, придбаного в лізинг. Водночас, податківці зазначили (в усній формі), що ФОП мав включати до витрат не амортизацію, а лізингові платежі. Якщо це так, то чи мають податківці включити до витрат суму лізингових платежів (5000 грн) замість знятої амортизації (1700 грн)?
    17.09.202565
  • ФОП – «загальносистемник» придбав ОЗ в лізинг: що включати до витрат?
    ФОП на загальній системі придбав ОЗ в лізинг для ведення госпдіяльності. Яку суму такий ФОП може включати до витрат – лізингові платежі чи амортизацію? Якщо амортизацію, то коли її нараховувати, адже право власності переходить до ФОП лише після повної оплати?
    17.09.202531