• Посилання скопійовано

Невідповідність номенклатури в ПН та в первинних документах

При реалізації товару було складено видаткову накладну з назвою "7321890000 Х/Камінна топка", а при складанні податкової накладної вказано "Камінна топка" (без кода УКТ ЗЕД). Чи правильно складено податкову накладну?

Податківці завжди доволі фіскально підходили до питання номенклатури у податковій накладній (зокрема, тут). Оскільки номенклатура – реквізит обов’язковий, то помилка в ній призведе до негативних наслідків для обох сторін угоди. Покупець внаслідок помилки в ПН не підтвердить права на податковий кредит, а продавець – отримає штраф за те, що не склав і не зареєстрував вчасно правильну ПН.

Тож цю помилку обов'язково слід виправити розрахунком коригування. І зробити це варто до того, як помилку виявлять податківці.

Податківці роз’яснюють: номенклатура товарів/послуг має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг, та не повинна містити інших даних ( лист ДФС у м. Києві від 30.01.2017 р. №1925/10/26-15-12-01-18).

Постачальник у такій ситуації може виправити помилку, допущену у номенклатурі товарів/послуг, шляхом складання на дату виявлення помилки розрахунку коригування до такої податкової накладної. Оскільки такий РК не призводить до зменшення суми ПДВ у ПН, він реєструється самим постачальником.

Про те, як зараз складається РК на зміну номенклатури, ми писали тут і тут.

Податківці наголошують, що продавець повинен буде зазначити ПЗ з ПДВ в декларації, незалежно від того, виправить він цю помилку чи ні. 

А ось покупець має право включити суму ПДВ, зазначену у такій ПН, лише після реєстрації в ЄРПН відповідного розрахунку коригування (з урахуванням терміну, встановленого п. 198.6 ПКУ).

Також див. тут: у коментованій ІПК податківці також говорять, що у графі 2 податкової накладної відображається номенклатура товарів, яка має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів, та не повинна містити інших даних.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Податковий кредит за чеками до 200 грн
    Чи можна у 2025 році включати до податкового кредиту суми ПДВ за придбаннями, підтвердженими касовими чеками на загальну суму до 200 грн (без ПДВ) за день?
    18.11.202558
  • Витрати та податкові різниці за штрафами за несвоєчасну реєстрацію ПН
    Чи може ТОВ - платник податку на прибуток ("високодохідник") включати до складу витрат штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних? Чи виникають у зв’язку з цим податкові різниці відповідно до податкового законодавства України?
    18.11.202532
  • Відшкодування ПДВ при експорті продукції
    Чи є обов’язковим подання заяви на відшкодування ПДВ, сплаченого у процесі виробництва продукції, яка експортується, та яким чином коректно відобразити відповідні суми в декларації з ПДВ?
    17.11.202518
  • Списання знищених товарів внаслідок війни: що з ПДВ?
    10 червні 2025 р. під час атаки згорів склад з товарами та ОЗ. Проведено інвентаризацію та подано заяви до ДСНС, СБУ на відкриття кримінального впровадження. Тільки зараз отримали висновки від ДСНС та витяг з реєстру досудових розслідувань від СБУ. Готуються документи в ТПП про форс-мажор. Чи потрібно було нараховувати ПДВ при списанні товарів у червні?
    17.11.202537
  • Повернення передоплаченого товару: як оформити РК?
    Підприємство сплатило аванс за товар, а потім забирає його частинами. ПН постачальник оформив на дату першої події – оплати. На даний момент товар ще не вибраний на повну суму оплати, але з того, що було взято частину повернули. На повернення бухгалтер постачальника оформляє «мінусовий» РК. Чи правильно це? Як має бути оформлено РК в даній ситуації?
    17.11.2025396