• Посилання скопійовано

Як скласти зведену ПН на перевищення ціни придбання над ціною продажу за підсумками місяця?

Підприємство торгує ПММ оптом. У квітні ціна продажу була нижчою за собівартість придбаних ПММ. Чи потрібно аналізувати ціну продажу за кожною накладною, чи можна взяти середньозважену ціну продажу? Чи можна це нарахування зробити 30 квітня незалежно від того, в першій чи в другій половині місяця відбувалася реалізація?

Запитання:

Підприємство займається оптовою торгівлею ПММ. Відпуск товарів у продаж здійснюється за методом середньозваженої собівартості. У квітні виникає ситуація, коли ціна продажу нижча собівартості придбаних ПММ. Згідно з абз. 2 пп. 188.1 ПКУ підприємство має донарахувати ПДВ на різницю між собівартістю і ціною продажу. При нарахуванні ПДВ на суму перевищення ціни придбання над ціною продажу потрібно аналізувати ціну продажу за кожною окремою накладною (їх біля 300 за місяць), чи можна взяти середньозважену ціну продажу і чи можна це нарахування зробити 30 квітня і, відповідно, зареєструвати вищевказану другу ПН до 15 травня, незалежно від того, в першій чи в другій половині місяця відбувалася реалізація товару (сформовану кінцеву ціну придбання постачальники можуть надати не раніше 7 травня)?

 

Відповідь:

Відповідно до абз. 2 пп. 188.1 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).

Відповідно до п.  15 Порядку №1307 у разі постачання товарів, база оподаткування яких, визначена відповідно до пп. 188.1 ПКУ, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів (зокрема, якщо база оподаткування визначається виходячи із ціни придбання товарів, тобто ціна придбання перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання), постачальник (продавець) складає дві податкові накладні: одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання над фактичною ціною, або може скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо за кожною операцією з постачання товарів/послуг.

У податковій накладній (в тому числі зведеній), яка складена на суму такого перевищення, робиться позначка відповідно до п. 8 Порядку №1307 (15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до ст. 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання). Така податкова накладна отримувачу (покупцю) не надається. При цьому у рядках такої податкової накладної, відведених для зазначення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.

У разі складання податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 15 Порядку № 1307, у  графі 2 розділу Б, крім номенклатури, також зазначається, "перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до ст. 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання". Решта граф заповнюється за загальними правилами.

Отже, з метою оподаткування ПДВ слід порівнювати ціну продажу кожної партії ПММ саме з ціною придбання цієї ж партії. Метод оцінки вибуття товарів за середньозваженою вартістю застосовується лише для цілей бухгалтерського обліку. Зведену податкову накладну на суму перевищення ціни придбання над ціною продажу можна скласти 30 квітня за підсумками продажів за весь місяць, і зареєструвати її до 15 травня.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249255
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435