• Посилання скопійовано

Постачальник не зареєстрував ПН на суму передплати: що робити?

Оплату за товар здійснено 10.12.2018 р. в сумі 86 770,80 грн (ПДВ - 14 461,80 грн). Постачальник вчасно не зареєстрував ПН. 31.05.2019 р. постачальник зареєстрував ПН датою 10.12.2018 р. на суму 254,40 грн (ПДВ - 42,40 грн) та датою 31.05.2019 р. зареєстрував РК до ПН на суму 86 516,40 грн (ПДВ - 14 419,40 грн). Чи є у покупця право на ПК в сумі 14 461,80 грн?

Такий порядок складання податкової накладної не є правильним та не дає права покупцю на податковий кредит ані за ПН на суму 254,40 грн, ані за подальшим РК на збільшення на суму 86516,40 грн.

У роз'ясненні від 26.03.2018 р. №1230/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці говорять про те, що складання двох або більше податкових накладних у випадку отримання попередньої оплати товарів/послуг однією сумою не відповідає нормам ПКУ та не дає можливості ідентифікувати операції. З огляду на це, постачальник повинен був скласти ПН саме на суму проведеної оплати. ПН на суму 254,40 грн не дає змогу ідентифікувати операцію з оплати коштів на суму 86 770,80 грн.

Відповідно, у разі складання таких ПН постачальником покупець не має підстав для віднесення зазначених в них сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки такі податкові накладні не відповідають первинним документам.

 

Щодо складання РК датою, що не відповідає даті оплати

Відповідно до пп. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У даному випадку у постачальника виникли податкові зобов’язання 10.12.2018 р. на всю суму отриманої оплати 86 770,80 грн. Саме 10.12.2018 р. і потрібно було скласти податкову накладну, причому на всю суму проведеної оплати, про що ми сказали вище.

Таким чином, складання постачальником РК на суму 86 516,40 грн від 31.05.2019 р. є помилковим і такий РК в обліку у покупця відображатися не може.

Для того, щоб покупець отримав право на податковий кредит за цією операцією, постачальнику потрібно правильно скласти податкову накладну на всю суму отриманої оплати 86770,80 грн від 10.12.2018 р. та зареструвати її у ЄРПН. При цьому, оскільки строк реєстрації такої податкової накладної вже пройшов, то постачальнику загрожує штраф відповідно до ст. 120-1 ПКУ, а покупець має право включити таку ПН лише після її реєстрації в ЄРПН.

Якщо постачальник відмовляється зареєструвати податкову накладну, то покупець може подати на нього скаргу за формою додатку 8 до декларації з ПДВ. Як це зробити, читайте туттут та тут>> 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Податковий кредит з послуг Укрпошти
    Як правильно відобразити податковий кредит з ПДВ за послугами відправки листа через Укрпошту на підставі касового чека?
    01.12.202535
  • Складання ПН при частковій оплаті авансу
    Покупцю виставлено рахунок на аванс. Фактично оплачено 750 тис. грн. Акт виконаних робіт буде складено один на загальну суму 5 млн грн після всіх оплат. Як правильно заповнити графу «Кількість (об'єм, обсяг)» у податковій накладній на отриманий частковий аванс? Роботи (послуги), що виконуються за актом, неподільні і для них не існує натуральних вимірників
    01.12.202566
  • Період декларування розблокованої ПН
    Податкову накладну складено 28.10, але її реєстрацію було зупинено. Рішення про розблокування отримано 18.11. У якому звітному періоді цю податкову накладну необхідно включити до податкової декларації з ПДВ?
    01.12.2025204
  • Прощення боргу покупцю: нюанси оподаткування
    ТОВ планує простити борг. Чи має право ТОВ- платник податку на прибуток, ПДВ при прощенні боргу покупцю списати цю дебіторську заборгованість до витрат та відкоригувати раніше нараховані податкові зобов’язання з ПДВ за відвантаженою продукцією?
    01.12.2025194
  • Перетворення з ПП в ТОВ: як заповнити заяву за ф. №1-ПДВ?
    Приватне підприємство - платник ПДВ змінило ПП на ТОВ. Потрібно в 10 денний термін подати заяву на перереєстрацію за ф.№1-ПДВ. Як її правильно заповнити? Який пункт заповнити?
    28.11.202521