• Посилання скопійовано

Постачальник не зареєстрував ПН на суму передплати: що робити?

Оплату за товар здійснено 10.12.2018 р. в сумі 86 770,80 грн (ПДВ - 14 461,80 грн). Постачальник вчасно не зареєстрував ПН. 31.05.2019 р. постачальник зареєстрував ПН датою 10.12.2018 р. на суму 254,40 грн (ПДВ - 42,40 грн) та датою 31.05.2019 р. зареєстрував РК до ПН на суму 86 516,40 грн (ПДВ - 14 419,40 грн). Чи є у покупця право на ПК в сумі 14 461,80 грн?

Такий порядок складання податкової накладної не є правильним та не дає права покупцю на податковий кредит ані за ПН на суму 254,40 грн, ані за подальшим РК на збільшення на суму 86516,40 грн.

У роз'ясненні від 26.03.2018 р. №1230/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці говорять про те, що складання двох або більше податкових накладних у випадку отримання попередньої оплати товарів/послуг однією сумою не відповідає нормам ПКУ та не дає можливості ідентифікувати операції. З огляду на це, постачальник повинен був скласти ПН саме на суму проведеної оплати. ПН на суму 254,40 грн не дає змогу ідентифікувати операцію з оплати коштів на суму 86 770,80 грн.

Відповідно, у разі складання таких ПН постачальником покупець не має підстав для віднесення зазначених в них сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки такі податкові накладні не відповідають первинним документам.

 

Щодо складання РК датою, що не відповідає даті оплати

Відповідно до пп. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У даному випадку у постачальника виникли податкові зобов’язання 10.12.2018 р. на всю суму отриманої оплати 86 770,80 грн. Саме 10.12.2018 р. і потрібно було скласти податкову накладну, причому на всю суму проведеної оплати, про що ми сказали вище.

Таким чином, складання постачальником РК на суму 86 516,40 грн від 31.05.2019 р. є помилковим і такий РК в обліку у покупця відображатися не може.

Для того, щоб покупець отримав право на податковий кредит за цією операцією, постачальнику потрібно правильно скласти податкову накладну на всю суму отриманої оплати 86770,80 грн від 10.12.2018 р. та зареструвати її у ЄРПН. При цьому, оскільки строк реєстрації такої податкової накладної вже пройшов, то постачальнику загрожує штраф відповідно до ст. 120-1 ПКУ, а покупець має право включити таку ПН лише після її реєстрації в ЄРПН.

Якщо постачальник відмовляється зареєструвати податкову накладну, то покупець може подати на нього скаргу за формою додатку 8 до декларації з ПДВ. Як це зробити, читайте туттут та тут>> 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування ПДВ при експорті продукції
    Чи є обов’язковим подання заяви на відшкодування ПДВ, сплаченого у процесі виробництва продукції, яка експортується, та яким чином коректно відобразити відповідні суми в декларації з ПДВ?
    17.11.202511
  • Списання знищених товарів внаслідок війни: що з ПДВ?
    10 червні 2025 р. під час атаки згорів склад з товарами та ОЗ. Проведено інвентаризацію та подано заяви до ДСНС, СБУ на відкриття кримінального впровадження. Тільки зараз отримали висновки від ДСНС та витяг з реєстру досудових розслідувань від СБУ. Готуються документи в ТПП про форс-мажор. Чи потрібно було нараховувати ПДВ при списанні товарів у червні?
    17.11.202531
  • Повернення передоплаченого товару: як оформити РК?
    Підприємство сплатило аванс за товар, а потім забирає його частинами. ПН постачальник оформив на дату першої події – оплати. На даний момент товар ще не вибраний на повну суму оплати, але з того, що було взято частину повернули. На повернення бухгалтер постачальника оформляє «мінусовий» РК. Чи правильно це? Як має бути оформлено РК в даній ситуації?
    17.11.2025158
  • Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну, якщо оплата за послуги надійшла після того, як він став платником ПДВ?
    Підприємство придбало послуги у ФОП з відстрочкою розрахунку. Коли настав термін оплати ФОП став платником ПДВ. Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну при оплаті?
    14.11.202525
  • Чи може упаковка вважатися достатньою переробкою для зміни походження товару?
    ТОВ - платник ПДВ отримав імпортний товар (БАД в блістерах), власними силами зробив комплектацію: запакували блістери в коробку, додали інструкцію. Після реалізації даного товару - реєструємо ПН покупцю (платнику ПДВ). Чи правильно вказувати в ПН в полі 3.2.1 "х" ознаку імпортний товар?
    14.11.202523