• Посилання скопійовано

Зберігання виручки в магазині, де немає каси

ТОВ відкриває нові магазини без їх реєстрації як відокремлених підрозділів із занесенням даних в ЄДРПОУ. В магазинах використовуватимуться РРО, без касової книги. Чи може зберігатися виручка в магазині? Як встановити ліміт залишку готівки в касі магазину?

Магазини – відокремлені підрозділи

Відповідно до пп. 2 п. 3 Положення №148, відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

Тобто, з точки зору Положення №148 магазини будуть вважатися відокремленими підрозділами, адже вони є структурними підрозділами, в яких реалізуються товари.

 

У якому розмірі можна зберігати виручку в магазині?

Відповідно до пп. 16 п. 3 Положення №148, ліміт залишку готівки в касі - граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час та забезпечити роботу на початку наступного робочого дня.

Відповідно до п. 15 Положення №148, готівкова виручка (готівка), що перевищує самостійно встановлений ліміт каси, здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств мають право здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас юридичних осіб або банку чи небанківської установи для її переказу і зарахування на банківські рахунки юридичних осіб.
Ліміт каси підприємства та відокремлених підрозділів встановлюється підприємством (див. п. 50 Положення №148).

Таким чином, в РРО, які знаходяться в магазині (відокремленому підрозділі), може в позаробочий час (фактично – на кінець робочого дня) зберігатися готівка, яка не перевищує встановлений ліміт каси. Понадлімітну готівку потрібно здати до основної каси підприємства чи до банку.

 

Як встановити ліміт залишку готівки в касі магазину?

Особливості встановлення ліміту залишку готівки каси визначені п. 50 Положення №148.

Детально порядок розрахунку ліміту розглянуто нами, наприклад, тут.

Спершу підприємство має затвердити внутрішнім документом Порядок розрахунку ліміту каси підприємства та його відокремлених підрозділів.

У розрахунку враховується строк здавання виручки як підприємством, так і його підрозділами, для її зарахування на рахунки в банках, визначений договором банківського рахунку.

Ліміт каси підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси за рішенням керівника підприємства, або уповноваженої ним особи.

Підприємство затверджує внутрішніми документами установлений ліміт каси. Для відокремлених підрозділів ліміт каси установлюється і доводиться до їх відома відповідним внутрішнім документом підприємства.

Оскільки підприємство відкриває нові магазини, які ще не працювали і не мають даних про надходження та видачу готівки, при розрахунку ліміту потрібно врахувати норми останнього абзацу п. 50 Положення №148:

  • на перші три місяці їх роботи (з дня першого готівкового розрахунку) ліміт каси встановлюють згідно з прогнозними розрахунками;
  • ліміт каси, установлений з урахуванням прогнозних розрахунків, у двотижневий строк після закінчення перших трьох місяців їх роботи переглядається за фактичними показниками діяльності.

Детально процедура розрахунку і встановлення ліміту із зразками документів розглянута нами тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно вести касову книгу за операціями на рахунку 308 та як складати касові ордери?
    Який кореспондуючий рахунок необхідно вказати у прибутковому ордері при прийомі коштів за послуги через ПРРО? Як саме відображати операції у касовій книзі, якщо на кінець дня всю виручку передаємо з рахунку 308 на рахунок 301? Чи потрібно виписувати видатковий ордер для рахунку 308 і прибутковий на рахунок 301 на суму цих коштів? Які коресподуючі рахунки вказувати в видатковому ордері та в прибутковому?
    24.04.2024382
  • Які електронні підписи та печатки можуть застосовуватись в ПРРО?
    Чи можна використовувати електронні печатки, а не іменні ключі касирів для програмного РРО? Чи не буде це порушенням порядка проведення розрахункових операцій?
    02.04.202442
  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.20241 409
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202496
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202484