Главная Все консультации Труд и социальная защита Трудовые отношения

Чи потрібно доплачувати працівнику, який на час відпустки директора буде виконувати його обов’язки?

Як документально оформлюється відпустка директора? Чи потрібно доплачувати працівнику, який на час відпустки буде виконувати його обов’язки?

Директор відбуває у відпустку на підставі виданого ним наказу, у якому зазначається: «відбуваю у щорічну відпустку з ___ тривалістю ___ календарних днів».

Окрім цього, слід:

  • надати розпорядження для бухгалтерії про здійснення всіх відповідних нарахувань та утримань;
  • зазначити особу, на яку під час відпустки покладаються обов’язки директора.

Звичайно, що заяву на надання відпустки директору писати не потрібно, оскільки він і є особою, яка дає розпорядження на надання відпустки.

 

Чи потрібно проводити доплату виконуючому обов’язки директора?

Згідно з ст. 105 КЗпП працівникам, які виконують на тому ж підприємстві поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника (в даному випадку директора) без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника.

Однак, розміри доплат за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі.

При цьому, як роз’яснює Держпраці у Кіровоградській області, якщо посадовою інструкцією передбачено виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції і виконуються без видання окремого наказу та без доплати.

Таким чином, вважаємо, що оплата праці за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника визначається між підприємством та таким працівником самостійно, зокрема, через зазначення у посадовій інструкції обов’язку щодо такого суміщення або розміру доплати у колективному договорі.

Наприклад, якщо у посадовій інструкції головного бухгалтера (або іншого кваліфікованого працівника) зазначено, що на час відсутності директора він зобов’язаний виконувати його обов’язки, то:

  • доплати проводити не потрібно;
  • наказ на виконання обов’язків директора на час його відсутності видавати не потрібно.

Доступ к полному тексту этой консультации возможен только для подписчиков электронного или бумажного «Дебет-Кредит». Если вы подписчик, пожалуйста, авторизуйтесь.

Или оформите подписку, перейдя по ссылке;  стоимость минимального пакета «Мой ассистент» составляет только 36 грн в месяц.

Спасибо за понимание.

Автор:
Станислав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Труд и социальная защита / Трудовые отношения
Теги:
Отпуска , Заработная плата , Трудовые отношения

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме