• Посилання скопійовано

Усунення несправностей поставленого обладнання: документування

Продавець – юрособа на загальній системі продало обладнання покупцю-нерезиденту. В ході пусконалагоджувальних робіт виявлено недоліки вузлів, придбаних у постачальника. Для усунення недоліків продавець безоплатно отримав від постачальника ТМЦ для ремонту. Ремонт для покупця безоплатний. Як документувати ці операції?

Документальне оформлення операцій починається з укладання відповідних договорів. Хоча договір не є первинним документом, у ньому визначаються всі права і обов’язки сторін щодо ремонту і постачанню ТМЦ.

Безоплатне отримання матеріалів від постачальників, що потрібні продавцю для ремонту обладнання, оформлюється видатковою накладною або актом приймання-передачі ТМЦ. На нашу думку, більш прийнятна накладна як стандартний документ при переході права власності на ТМЦ.

У цій накладній слід зазначити вартість ТМЦ, що передаються. Як правило, це може бути продажна вартість таких ТМЦ, за якою постачальник продає їх у звичайних умовах.

За такою накладною здійснюється запис: Дт 20, Кт 718. Субрахунок рахунку 20 обирається в залежності від виду отриманих ТМЦ.

Виконання робіт з гарантійного ремонту оформлюється актом у довільній формі. В акті сторони мають  зазначити види, обсяг та вартість робіт, що були виконані. Умова безоплатності робіт має бути зафіксована в договорі, також можна продублювати її  і в акті.

Щодо складання актів у сфері ЗЕД читайте тут>>

Якщо документи складені іноземною мовою, то такі документи повинні мати впорядкований автентичний переклад українською мовою.

Щодо вартості ТМЦ, які були використані під час гарантійного ремонту, то їх можна або включити в акт виконаних ремонтних робіт, або оформити окрему видаткову накладну на ТМЦ, яку теж підписують обидві сторони. На нашу думку, однаково прийнятні обидва варіанти. 

На підставі підписаного з покупцем акту виконаних робіт, продавець визнає понесені витрати: заробітна плата персоналу, нарахування ЄСВ, оплата відряджень, амортизація основних засобів, що були задіяні для виконання робіт, вартість робіт/послуг сторонніх організацій тощо:  Дт 281 Кт 66, 65, 372, 631, з подальшим списанням на собівартість реалізованого обладнання: Дт 902 Кт 281.

Аналогічно списується і вартість використаних ТМЦ, яка може бути включена або в акт, або відображена в окремій накладній.

Факт експорту ТМЦ підтверджується митною декларацією.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024284
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202484
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024104
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023122