• Посилання скопійовано

Оренда авто в директора: як підписувати акти?

Підприємство (на якому працює 3 працівника - директор, головний бухгалтер, менеджер) орендує авто у директора (не ФОП). Як правильно підписувати акти наданих послуг із оренди у цьому разі? Якою датою краще складати акт: останнім робочим днем чи останнім календарним днем?

Дійсно, для підтвердження госпоперації з надання та отримання послуг з оренди авто протягом звітного періоду лише договору про оренду недостатньо, тому слід скласти окремий первинний документ – акт наданих послуг із оренди (хоча згідно з цивільним законодавством оренда не є послугою). На цьому свого часу наголосив Мінфін в листі від 30.05.2016 р. №31-11410-09-10/15182.

Первинний документ – документ, який містить відомості про господарську операцію (ст. 1 Закону про бухоблік). У ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік, а також у п. 2.4 Положення № 88 наводиться перелік обов'язкових реквізитів, які повинен містити будь-який первинний документ, серед них:

  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Тільки за наявності в документі таких реквізитів він матиме юридичну силу й вважатиметься первинним документом.

Так, якщо первинний документ підписала особа, яка на те не вповноважена, то у цьому разі такий первинний документ фактично не підтверджуватиме господарської операції, а отже, такий документ не створює будь-яких правових наслідків у бухгалтерському, а також й у податковому обліку (Ухвала ВАСУ від 06.10.2014 р. у справі № 810/1980/13-а (рішення № К/800/66564/13).

Тоді як у пп. 2.13 Положення №88 передбачено, що керівник підприємства затверджує перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, ТМЦ нематеріальних активів та іншого майна.

Вважаємо, що можна скористатися цією нормою та встановити, що інша особа, аніж директор, вповноважена підписувати акт приймання-передачі послуг із оренди зі сторони орендаря. Така особа, вважаємо, має бути особа від імені якої укладено договір оренди зі сторони орендаря. Адже договір оренди не може бути підписаний із двох сторін однією й тією ж особою. Про це ми зазначали тут та тут.

Будь-яких офіційних роз’яснень зі сторони контролюючих органів щодо підписування первинних документів однією й тією ж особою з двох сторін консультанту не відомо. Аби уникнути непорозумінь із контролюючими органами радимо звернутися за розясненнями як до Мінфіну, так і до ДПСУ.

Що стосується дати складання акту, то своє бачення даного питання ми детально описували тут.

 ***

Також читайте:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024307
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024576
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202495
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024112
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023135