• Посилання скопійовано

Оренда авто в директора: як підписувати акти?

Підприємство (на якому працює 3 працівника - директор, головний бухгалтер, менеджер) орендує авто у директора (не ФОП). Як правильно підписувати акти наданих послуг із оренди у цьому разі? Якою датою краще складати акт: останнім робочим днем чи останнім календарним днем?

Дійсно, для підтвердження госпоперації з надання та отримання послуг з оренди авто протягом звітного періоду лише договору про оренду недостатньо, тому слід скласти окремий первинний документ – акт наданих послуг із оренди (хоча згідно з цивільним законодавством оренда не є послугою). На цьому свого часу наголосив Мінфін в листі від 30.05.2016 р. №31-11410-09-10/15182.

Первинний документ – документ, який містить відомості про господарську операцію (ст. 1 Закону про бухоблік). У ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік, а також у п. 2.4 Положення №88 наводиться перелік обов'язкових реквізитів, які повинен містити будь-який первинний документ, серед них:

  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Тільки за наявності в документі таких реквізитів він матиме юридичну силу й вважатиметься первинним документом.

Так, якщо первинний документ підписала особа, яка на те не вповноважена, то у цьому разі такий первинний документ фактично не підтверджуватиме господарської операції, а отже, такий документ не створює будь-яких правових наслідків у бухгалтерському, а також й у податковому обліку (Ухвала ВАСУ від 06.10.2014 р. у справі №810/1980/13-а (рішення №К/800/66564/13).

Тоді як у пп. 2.13 Положення №88 передбачено, що керівник підприємства затверджує перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, ТМЦ нематеріальних активів та іншого майна.

Вважаємо, що можна скористатися цією нормою та встановити, що інша особа, аніж директор, вповноважена підписувати акт приймання-передачі послуг із оренди зі сторони орендаря. Така особа, вважаємо, має бути особа від імені якої укладено договір оренди зі сторони орендаря. Адже договір оренди не може бути підписаний із двох сторін однією й тією ж особою. Про це ми зазначали тут та тут.

Будь-яких офіційних роз’яснень зі сторони контролюючих органів щодо підписування первинних документів однією й тією ж особою з двох сторін консультанту не відомо. Аби уникнути непорозумінь із контролюючими органами радимо звернутися за розясненнями як до Мінфіну, так і до ДПСУ.

Що стосується дати складання акту, то своє бачення даного питання ми детально описували тут.

 ***

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202538
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20257784
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202560
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 822
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202542