• Посилання скопійовано

Оренда авто в директора: як підписувати акти?

Підприємство (на якому працює 3 працівника - директор, головний бухгалтер, менеджер) орендує авто у директора (не ФОП). Як правильно підписувати акти наданих послуг із оренди у цьому разі? Якою датою краще складати акт: останнім робочим днем чи останнім календарним днем?

Дійсно, для підтвердження госпоперації з надання та отримання послуг з оренди авто протягом звітного періоду лише договору про оренду недостатньо, тому слід скласти окремий первинний документ – акт наданих послуг із оренди (хоча згідно з цивільним законодавством оренда не є послугою). На цьому свого часу наголосив Мінфін в листі від 30.05.2016 р. №31-11410-09-10/15182.

Первинний документ – документ, який містить відомості про господарську операцію (ст. 1 Закону про бухоблік). У ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік, а також у п. 2.4 Положення №88 наводиться перелік обов'язкових реквізитів, які повинен містити будь-який первинний документ, серед них:

  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Тільки за наявності в документі таких реквізитів він матиме юридичну силу й вважатиметься первинним документом.

Так, якщо первинний документ підписала особа, яка на те не вповноважена, то у цьому разі такий первинний документ фактично не підтверджуватиме господарської операції, а отже, такий документ не створює будь-яких правових наслідків у бухгалтерському, а також й у податковому обліку (Ухвала ВАСУ від 06.10.2014 р. у справі №810/1980/13-а (рішення №К/800/66564/13).

Тоді як у пп. 2.13 Положення №88 передбачено, що керівник підприємства затверджує перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, ТМЦ нематеріальних активів та іншого майна.

Вважаємо, що можна скористатися цією нормою та встановити, що інша особа, аніж директор, вповноважена підписувати акт приймання-передачі послуг із оренди зі сторони орендаря. Така особа, вважаємо, має бути особа від імені якої укладено договір оренди зі сторони орендаря. Адже договір оренди не може бути підписаний із двох сторін однією й тією ж особою. Про це ми зазначали тут та тут.

Будь-яких офіційних роз’яснень зі сторони контролюючих органів щодо підписування первинних документів однією й тією ж особою з двох сторін консультанту не відомо. Аби уникнути непорозумінь із контролюючими органами радимо звернутися за розясненнями як до Мінфіну, так і до ДПСУ.

Що стосується дати складання акту, то своє бачення даного питання ми детально описували тут.

 ***

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Яким первинним документом списувати використані канцтовари?
    Який первинний документ найкраще підходить для оформлення списання канцелярських товарів за місяць на підприємстві?
    Сьогодні 10:02495
  • Визначення виду перевезення в ТТН
    Який вид перевезення необхідно вказувати у верхній частині товарно-транспортної накладної, якщо вантаж доставляється з одного міста в інше в межах України автомобільним транспортом? Які особливості заповнення цього реквізиту?
    12.09.2025493
  • Первинні документи для обліку експлуатації легкового автомобіля
    Підприємство придбаває легковий автомобіль. Які первинні документи потрібні для бухобліку експлуатації автомобіля підприємством?
    11.09.2025774
  • Зміна назви вулиці в договорах
    Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?
    11.09.202554
  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 425