• Посилання скопійовано

Оренда авто в директора: як підписувати акти?

Підприємство (на якому працює 3 працівника - директор, головний бухгалтер, менеджер) орендує авто у директора (не ФОП). Як правильно підписувати акти наданих послуг із оренди у цьому разі? Якою датою краще складати акт: останнім робочим днем чи останнім календарним днем?

Дійсно, для підтвердження госпоперації з надання та отримання послуг з оренди авто протягом звітного періоду лише договору про оренду недостатньо, тому слід скласти окремий первинний документ – акт наданих послуг із оренди (хоча згідно з цивільним законодавством оренда не є послугою). На цьому свого часу наголосив Мінфін в листі від 30.05.2016 р. №31-11410-09-10/15182.

Первинний документ – документ, який містить відомості про господарську операцію (ст. 1 Закону про бухоблік). У ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік, а також у п. 2.4 Положення №88 наводиться перелік обов'язкових реквізитів, які повинен містити будь-який первинний документ, серед них:

  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Тільки за наявності в документі таких реквізитів він матиме юридичну силу й вважатиметься первинним документом.

Так, якщо первинний документ підписала особа, яка на те не вповноважена, то у цьому разі такий первинний документ фактично не підтверджуватиме господарської операції, а отже, такий документ не створює будь-яких правових наслідків у бухгалтерському, а також й у податковому обліку (Ухвала ВАСУ від 06.10.2014 р. у справі №810/1980/13-а (рішення №К/800/66564/13).

Тоді як у пп. 2.13 Положення №88 передбачено, що керівник підприємства затверджує перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, ТМЦ нематеріальних активів та іншого майна.

Вважаємо, що можна скористатися цією нормою та встановити, що інша особа, аніж директор, вповноважена підписувати акт приймання-передачі послуг із оренди зі сторони орендаря. Така особа, вважаємо, має бути особа від імені якої укладено договір оренди зі сторони орендаря. Адже договір оренди не може бути підписаний із двох сторін однією й тією ж особою. Про це ми зазначали тут та тут.

Будь-яких офіційних роз’яснень зі сторони контролюючих органів щодо підписування первинних документів однією й тією ж особою з двох сторін консультанту не відомо. Аби уникнути непорозумінь із контролюючими органами радимо звернутися за розясненнями як до Мінфіну, так і до ДПСУ.

Що стосується дати складання акту, то своє бачення даного питання ми детально описували тут.

 ***

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Чи є ТТН підтверджуючим документом для товарного обліку або документом, що підтверджує походження товару?
    ТТН може підтверджувати факт транспортування, але не саму покупку чи її вартість, а також витрати на придбання. ТТН не включені до переліку документів, що підтверджують походження товару
    14.07.20253162
  • Оформлення передачі готової продукції з давальницької сировини
    Ми як виконавець надали послуги з виготовлення продукції з давальницької сировини замовника. З замовником підписано акт виконаних робіт на вартість послуг з переробки та звіт про використання сировини. Чи потрібно додатково оформлювати акт приймання-передачі на готову продукцію? Яку ціну вказувати в цьому акті? Як правильно заповнити ТТН при перевезенні цієї продукції? Яку ціну зазначати в ній: вартість послуги, вартість продукції, чи не вказувати ціну взагалі?
    11.07.202572
  • Оформлення послуг спецтехніки та списання палива у 2025 році
    Якими первинними документами у 2025 році необхідно оформлювати надання послуг спецтехніки (екскаватор, гідромолот)? Який документ є підставою для списання палива, використаного такою технікою, і які особливості його заповнення?
    23.06.2025919
  • Оформлення ТТН при доставці товару постачальником та через «Нову пошту»
    Чи необхідно вимагати товарно-транспортну накладну від постачальника у двох випадках: 1) коли постачальник доставляє товар на склад власним транспортом за свій рахунок; 2) коли товар доставляється кур'єрською службою «Нова пошта», з якою є договір і ми отримуємо щомісячні акти з переліком наданих послуг?
    19.06.20251912
  • Нюанси підтвердження поставки через «Нову пошту»
    Чи є видаткова накладна, підписана лише продавцем, та експрес-накладна "Нової пошти" достатнім підтвердженням продажу товару, зокрема, отримання його покупцем, для цілей податкового обліку? Які податкові наслідки відсутності накладної, підписаної покупцем?
    17.06.2025566