• Посилання скопійовано

Підприємство надало благодійну допомогу школі: як відобразити в бухобліку?

Підприємство на загальній системі оподаткування, платник ПДВ, вирішило надати благодійну допомогу школі - подарувати планшети. Як оформити таку операцію у бухобліку? Які документи потрібно оформити для правильного відображення в обліку?

Бухоблік

Операція з надання планшетів школі відображається в бухобліку як списання вартості таких планшетів до складу інших операційних витрат: Дт 949 Кт 281.

При цьому оформлюється видаткова накладна від підприємства на адресу школи. Школа повинна надати довіреність на отримання цих планшетів, що виписана на ім’я відповідального працівника школи.

 

Податок на прибуток

Оподаткування податком на прибуток операції з надання планшетів в якості благодійної допомоги школі залежить від того, чи внесена ця школа у реєєстр неприбуткових організацій. Перевірити це можна на сайті ДФС за посиланням>>> 

Скоріше за все, школа внесена до реєстра неприбуткових організацій. Тоді вартість планшетів збільшить фінрезультат до оподаткування лише в частині, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (пп. 140.5.9 ПКУ).

Наприклад, оподатковуваний прибуток за даними декларації за 2016 р. склав 307500 грн, 4% від цієї суми – 12300 грн.  Загальна вартість переданих планшетів – 16000 грн. Отже, фінрезультат для цілей оподаткування у 2017 році буде збільшений на 16000 – 12300 = 3700 грн.

Якщо школа не внесена до реєстру неприбуткових організацій та не є платником податку на прибуток або сплачує його за ставкою 0% (наприклад, якщо ця школа приватна), то діє пп. 140.5.10 ПКУ, згідно з яким фінрезультат до оподаткування збільшується на всю вартість переданих планшетів – 16000 грн. 

І лише у випадку, якщо школа приватна та є платником податку на прибуток на загальних підставах, фінрезультат у підприємства – надавача благодійної допомоги не буде збільшуватись на вартість переданих планшетів.

 

ПДВ

Що стосується ПДВ, то оподаткування буде однаковим незалежно від статусу школи. В будь-якому випадку передання планшетів школі – це використання цих товарів не в господарській діяльності СГ – платника ПДВ.

Якщо планшети придбані з ПДВ, слід нарахувати податкові зобов’язання згідно з пп. «г» п. 198.5 ПКУ.  База нарахування податкових зобов’язань визначається відповідно до п. 189.1 ПКУ – виходячи з вартості придбання планшетів. 

Якщо планшети придбані без вхідного ПДВ (у постачальника-неплатника ПДВ), то податкові зобов’язання за п. 198.5 ПКУ не нараховуються. Хоча прямої норми  у тексті п. 198.5 ПКУ щодо цього немає, але податківці теж мають таку точку зору (Лист ДФС від 09.06.2016 р. № 12798/6/99-99-15-03-02-15).

Податкові зобов’язання нараховуються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому було придбано планшети – якщо вони придбавалися спеціально для передання школі. Якщо ж планшети придбавалися для оподатковуваних операцій (для перепродажу тощо), а згодом вирішено передати їх школі, то податкові зобов’язання нараховуються у періоді прийняття такого рішення.

Одночасно складається зведена  податкова накладна, яка реєструється в ЄРПН у строки, встановлені п. 201.10 ПКУ. Порядок складання такої накладної викладено у п. 11 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. №1307.

У графі "Отримувач (покупець)" слід зазначити власне найменування, у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" - умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині зазначається тип причини 13 «Складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності» відповідно до п. 8 цього Порядку. У графі 2 розділу Б зазначаються дата складання та порядковий номер ПН, складеної постачальником планшетів, за якими зараз визначаємо податкові зобов’язання. У графі 4 розділу Б ставиться «грн», графи 3.1, 3.2, 3.3, 5-9, 11 не заповнюються.

При нарахуванні податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ їх сума відноситься на вартість планшетів.

Наприклад, вартість планшетів без ПДВ – 16000 грн. Планшети були придбані з ПДВ у травні 2017 р., визнано податковий кредит в сумі 3200 грн. У червні планшети передано школі, нараховано податкові зобов’язання з ПДВ в сумі 20% * 16000 грн = 3200 грн

Таблиця

Бухгалтерський облік та нарахування зобов’язань з ПДВ при переданні планшетів

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Донараховано податкові зобов’язання з ПДВ

643

641/ПДВ

3200

Віднесено ПДВ на вартість планшетів

281

643

3200

Списано вартість планшетів до складу витрат

949

281

19200

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410