• Посилання скопійовано

Чи є відповідальність за купівлю алкоголю за цінами нижчими за мінімальні?

Постачальник продав покупцю оптову партію алкогольних напоїв за цінами нижчими від мінімальних. Згодом постачальник переглянув ціну на товар у сторону збільшення, склав та зареєстрував РК до ПН на збільшення ціни, а також вимагає доплатити за товар. Чи правомірні дії постачальника та чи є відповідальність у покупця?

Щодо відповідальності СГ, які здійснили продаж алкогольних напоів напоїв за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін

У «ЗІР» підкатегорії 115.06 на запитання «Яка відповідальність передбачена до СГ у разі продажу алкогольних напоїв за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін?» податківці відповідають, що відповідно до ст. 17 Закону №481 до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100% вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Далі, у ст. 17 Закону №481 термін «отримана партія товару» розуміється як сукупність одиниць продукції одного або декількох найменувань, відвантажених або отриманих за одним товаросупровідним документом. Відповідні роз’яснення з цього приводу надано листом ДПА України від 26.06.2002 р. №2704/21-4317, яким визначено, що термін «отримана партія товару» розуміється як сукупність одиниць продукції одного або декількох найменувань, відвантажених або отриманих за одним товаросупровідним документом.

Таким чином, в даному випадку санкції загрожують саме постачальнику алкогольних напоїв. Покупець не несе відповідальності за придбання алкогольних напоїв за цінами нижче мінімальних. У свою чергу, покупець повинен дотримуватися вимог законодавства щодо продажу алкоголю за цінами не нижче мінімальних – у разі подальшого продажу таких товарів.

 

Щодо правомірності зміни ціни на товар після його постачання

Врегулювання ситуації, що описана у запитанні, а саме зміна ціни отриманої оптової партії алкогольних напоів, можливе лише у договірному порядку шляхом досягнення згоди щодо ціни між постачальником та покупцем. Щодо зміни ціни договору див. тут>>

Також звертаємо увагу, що відповідно до  ч. 3 ст. 632 ЦКУ зміна ціни в договорі після його виконання не допускається. Це означає, що сторони можуть домовитися про зміну ціни чи, навпаки, про надання знижки лише на ті товари або послуги, постачання яких ще не відбулося.

Суди вбачають перегляд ціни після виконання договору й у тому випадку, якщо замовник робіт прийняв їх без будь-яких застережень, оплатив, а згодом виявив недоліки та бажає повернути частину вартості (див. постанови ВГСУ від 27.12.2016 р. у справі №916/1828/16, від 11.05.2017 р. у справі №922/3093/16, постанову ВСУ №908/1138/15-г від 22.03.2017 р.). Отож, переглянути ціну після того, як договір виконано, не можна навіть тоді, коли для цього є вагомі об’єктивні передумови.

У даній ситуації покупець може обрати такі варіанти дій:

  1. Погодитися з постачальником щодо збільшення ціни та доплатити кошти за товар;
  2. Не погодитися з постачальником щодо збільшення ціни та вирішити цю ситуацію у договірному або судовому порядку.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Які наслідки, якщо новостворене підприємство працювало без ведення військового обліку?
    Підприємство створене 01.12.2023 р. У штаті був один директор, військовозобов’язаний. У серпні прийнято нового директора, який знятий з військового обліку. Військовий облік не вівся, повідомлення, накази, звіти у ТЦК не подавали. У жовтні 2024 р. буде перевірка з обласного ТЦК. Якщо зараз зробити накази, заповнити всі додатки, чи буде штраф і якщо буде, то на кого його випишуть?
    30.09.2024971
  • Що буде, якщо відповідальний за військовий облік не пройшов підвищення кваліфікації?
    На підприємстві 12 військовозобов'язаних. На бухгалтера покладено обов'язок ведення військового обліку з доплатою. Якщо бухгалтер не пройшов підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку і не має сертифіката, чи будуть штрафні санкції?
    26.09.20241 121
  • У який строк виписують ППР після складання акту перевірки?
    Підприємство за ІІ та ІІІ квартали 2022 р. несвоєчасно подало Єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ. 19.01.2023 р. складено акт перевірки, на підставі цього акту 01.08.2024 р. виписано ППР на сплату штрафу. Чи не порушені граничні строки, в які могло бути виписано ППР?
    14.08.2024665
  • Як заповнити платіжку на сплату адміністративного штрафу?
    Підприємство отримало адміністративний штраф за порушення водієм правил дорожнього руху. Який повинен бути тип призначення платежу – структурований чи неструктурований і який код?
    17.06.202480
  • Штраф за невиконання нормативу робочих місць
    Перевірили єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ та виявили, що у рядку 102 є помилка у середньообліковій кількості осіб з інвалідністю у серпні та вересні 2023 р. (замість 11 вказано 7 осіб). Як виправити помилку? Як виправдатися перед Фондом осіб з інвалідністю, якщо прийшла позовна заява? Що входить до середньооблікової чисельності для розрахунку осіб з інвалідністю?
    10.06.20241 3273