• Посилання скопійовано

Порядок зняття з обліку договору про спільну діяльність, управління майном, угоди про розподіл продукції

Для зняття з обліку договору уповноважена особа протягом 3 робочих днів з дня припинення подає до контролюючого органу за своїм основним місцем обліку заяву про ліквідацію платника за формою №8-ОПП; документ, підтверджуючий припинення договору

Договори про спільну діяльність, договори управління майном та угоди про розподіл продукції знімаються з обліку у контролюючих органах після їх припинення, розірвання, закінчення строку дії чи після досягнення мети, для якої вони були укладені, визнання їх недійсними у судовому порядку, а також у разі втрати ознак платника податку, які визначені Податковим кодексом України, за умови відсутності грошових зобов’язань і податкового боргу або після їх погашення (для договорів про спільну діяльність та договорів управління майном).

Для зняття з обліку Договору уповноважена особа (управитель майна, інвестор) зобов’язана протягом трьох робочих днів з дня припинення, розірвання, закінчення строку дії чи після досягнення мети Договору подати до контролюючого органу за своїм основним місцем обліку такі документи:

Подана заява за формою №8-ОПП є підставою для прийняття рішення про проведення (не проведення) документальної позапланової перевірки платника податків.

У разі відсутності заборгованості, грошових зобов’язань і податкового боргу або після їх погашення, договір знімається з обліку в органах ДПС. Після зняття з обліку, за зверненням уповноваженій особі (управителю майна, інвестору) контролюючим органом видається довідка про зняття з обліку платника податків за формою №12-ОПП.

Податківці у підкатегорії  116.07 ЗІР роз'яснили, що відповідно до пп. 67.4 ПКУ та пп. 11.20 розд. ХІ Порядку №1588, договори про спільну діяльність, договори управління майном та угоди про розподіл продукції знімаються з обліку у контролюючих органах після їх припинення, розірвання, закінчення строку дії чи після досягнення мети, для якої вони були укладені, визнання їх недійсними у судовому порядку, а також у разі втрати ознак платника податку, які визначені ПКУ, за умови відсутності грошових зобов’язань і податкового боргу або після їх погашення (для договорів про спільну діяльність та договорів управління майном).

У разі надходження до контролюючого органу судового рішення, інформації щодо прийняття судом рішення або документів, що підтверджують наявність підстав для зняття з обліку Договору, заява про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою №8-ОПП може не подаватись.

У разі анулювання реєстрації платником ПДВ уповноваженої особи за договором про спільну діяльність або управителя майна за договором управління майном підставою для зняття з обліку може бути відповідна заява або рішення про таке анулювання.

Для зняття з обліку Договору уповноважена особа (управитель майна, інвестор) зобов’язана подати до контролюючого органу за своїм основним місцем обліку такі документи:

  • заяву за формою №8-ОПП;
  • документ, підтверджуючий припинення, розірвання, закінчення строку дії чи досягнення мети Договору.

Згідно з п. 11.2 розд. ХІ Порядку №1588 заява за ф. №8-ОПП та копії документів подаються до контролюючого органу протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення, та можуть бути подані в із таких способів: особисто платником податків або представником, уповноваженою на це особою; поштою; технічними засобами електронних комунікацій, зокрема через електронний кабінет, в електронній формі з дотриманням вимог Законів №851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг», №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

Підпунктом 78.1.7 ПКУ визначено обставини, за якими можуть проводитись документальні позапланові виїзні перевірки платника податків, зокрема, у разі коли подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Згідно з нормами ПКУ та розд. ХІ Порядку №1588 у разі подання заяви про зняття з обліку в контролюючих органах Договору, у тому числі якщо цей Договір визнано недійсним в судовому порядку, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

У разі відсутності заборгованості, грошових зобов’язань і податкового боргу або після їх погашення, Договір знімається з обліку в органах ДПС. Після зняття з обліку, за зверненням уповноваженій особі (управителю майна, інвестору) контролюючим органом видається довідка про зняття з обліку платника податків за формою №12-ОПП.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ДПС України

Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

Рубрика: Право і відповідальність/Договірні відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Договірні відносини»

  • Оренда автомобіля: договір з ФОП чи фізособою?
    Фізособа — власник автомобілів, зареєстрована як ФОП, використовує транспорт у госпдіяльності. Новостворене ТОВ планує орендувати ці авто. З ким юридично коректно укладати договір оренди: з ФОП чи з фізособою? Чи має право ФОП виступати орендодавцем, якщо у свідоцтві про реєстрацію ТЗ власником зазначено фізособу без статусу підприємця?
    26.11.20251 1124
  • Збільшення орендної площі нежитлового приміщення
    Чи достатньо укласти додаткову угоду до чинного договору оренди для збільшення орендованої площі нежитлового приміщення з 90 до 150 кв. м, щоб не робити новий договір, та які ще документи необхідно оформити для законного внесення таких змін?
    24.11.202546
  • Оригінал чи копія довіреності при отриманні ТМЦ
    При отриманні товарно-матеріальних цінностей за довіреністю, що видана на один рік, необхідно надати оригінал чи допустимо використання копії даного документа для підтвердження повноважень відповідальної особи?
    18.11.2025260
  • Який максимальний строк договору поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    Який максимальний строк встановлено чинним податковим законодавством України для укладення договору про надання поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    17.11.20252 1255
  • Особливості відображення витрат без підтверджуючих документів
    ТОВ-орендатор не отримало актів за період користування приміщенням. Причина — неузгоджений розмір орендної плати. Договір розірвано. Чи є правомірним створення ТОВ забезпечення під неотримані акти оренди (92/47) та його відображення у додатку РІ, якщо є зареєстровані ПН і фактичне користування приміщенням, але немає первинних документів через спір з орендодавцем?
    11.11.2025884