• Посилання скопійовано

Договір надання послуг з персоналу нерезидентом

Підприємство хоче укласти договір із Туреччиною на послуги на території України. Послуги полягають у тому, що фізособи турецької фірми працюватимуть на наших рибальських суднах. Які податки чекають на підприємство? Що треба турецькій фірмі, щоб надіслати сюди своїх людей?

Згідно з пп. 14.1.183 ПКУ, послуга з надання персоналу - господарська або цивільно-правова угода, відповідно до якої особа, що надає послугу (резидент або нерезидент), направляє у розпорядження іншої особи (резидента або нерезидента) одну або декількох фізичних осіб для виконання визначених цією угодою функцій. Угода про надання персоналу може передбачати укладання зазначеними фізичними особами трудової угоди або трудового контракту із особою, у розпорядження якої вони направлені. Інші умови надання персоналу (у тому числі винагорода особи, що надає послугу) визначаються угодою сторін.

Тобто, залучені фізособи нерезидента до роботи на українських рибацьких суднах на підставі договору про надання послуг з персоналу не є найманими працівниками резидента, незважаючи на те, що вони підпорядковуватимуться внутрішньому трудовому розпорядку резидента, тому і зарплату їм виплачуватиме нерезидент.

Оплата за надані послуги здійснюється за актом виконаних послуг, в якому зазначається персонікація осіб, їх посади та кількість відпрацьованого часу (див. Ухвалу ВАСУ від 03.04.2014 р., справу №К/9991/28130/12). 

Оподаткування послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України підлягає оподаткуванню ПДВ (ст. 208 ПКУ). Тобто резидент – отримувач послуг від нерезидента, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує ПДВ за основною ставкою – 20%. Також, резидент – замовник аутстафінгових послуг, який є платником ПДВ, зобов'язаний буде нарахувати ПЗ з ПДВ.

Розділом III ПКУ не передбачено коригування бухгалтерського фінансового результату на різниці за операціями з надання персоналу.  Тому такі послуги відображаться в податковому обліку за правилами бухгалтерського обліку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Договірні відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Договірні відносини»

  • Оренда автомобіля: договір з ФОП чи фізособою?
    Фізособа — власник автомобілів, зареєстрована як ФОП, використовує транспорт у госпдіяльності. Новостворене ТОВ планує орендувати ці авто. З ким юридично коректно укладати договір оренди: з ФОП чи з фізособою? Чи має право ФОП виступати орендодавцем, якщо у свідоцтві про реєстрацію ТЗ власником зазначено фізособу без статусу підприємця?
    26.11.20251 1124
  • Збільшення орендної площі нежитлового приміщення
    Чи достатньо укласти додаткову угоду до чинного договору оренди для збільшення орендованої площі нежитлового приміщення з 90 до 150 кв. м, щоб не робити новий договір, та які ще документи необхідно оформити для законного внесення таких змін?
    24.11.202546
  • Оригінал чи копія довіреності при отриманні ТМЦ
    При отриманні товарно-матеріальних цінностей за довіреністю, що видана на один рік, необхідно надати оригінал чи допустимо використання копії даного документа для підтвердження повноважень відповідальної особи?
    18.11.2025260
  • Який максимальний строк договору поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    Який максимальний строк встановлено чинним податковим законодавством України для укладення договору про надання поворотної фінансової допомоги між ТОВ?
    17.11.20252 1255
  • Особливості відображення витрат без підтверджуючих документів
    ТОВ-орендатор не отримало актів за період користування приміщенням. Причина — неузгоджений розмір орендної плати. Договір розірвано. Чи є правомірним створення ТОВ забезпечення під неотримані акти оренди (92/47) та його відображення у додатку РІ, якщо є зареєстровані ПН і фактичне користування приміщенням, але немає первинних документів через спір з орендодавцем?
    11.11.2025884