• Посилання скопійовано

Які відомості й куди надаються при зміні директора підприємства

Яка процедура зміни директора підприємства? Які відомості та куди потрібно надати?

Відповідно до ст. 62 Закону "Про господарські товариства" у товаристві з обмеженою відповідальністю створюється виконавчий орган - колегіальна дирекція або одноособовий директор.

Дирекція (директор) є підзвітна загальним зборам учасників та організовує виконання їх рішень. Дирекція (директор) діє від імені товариства у межах, встановлених зазначеним Законом та установчими документами.

Отже, директор призначається та звільняється згідно з рішенням загальних зборів ТОВ, ПП тощо або з рішенням власника (якщо засновником юрособи є одна особа) у порядку, встановленому статутом (установчими документами) підприємства.

Документ, що складається загальними зборами чи засновником одноособово також визначається у статуті (в установчих документах) підприємства.

Отєе, засновники приймають рішення про звільнення директора та призначення іншої особи на цю посаду. Як показує практика, засновники надають перевагу або протоколу, або рішенню власника.

У такому протоколі (рішенні) власників підприємства слід вказати про те, що засновники (ПІБ), приймають рішення щодо звільнення (ПІБ) з посади директора та призначає (обирає) іншу особу (ПІБ) на цю посаду з укладення контракту, чи ні або за його заявою (як це передбачено для працівників згідно з ст. 24 КзПП).

Окрім цього, слід вернути увагу на те, що у рішенні засновників про заміну керівника можна вказати дату, з якої призначено нового керівника та, відповідно, дату звільнення попереднього. У такому разі повідомлення до органів ДФС про прийняття нового керівника слід подавати напередодні вказаної дати. Відповідна дата призначення (обрання) нового керівника буде вказана й в Єдиному держреєстрі юросіб.

Щодо змісту наказів про прийняття на роботу та звільнення з роботи, то:

1) при звільненні попереднього керівника зміст наказу не відрізняється від звичайного: 

"На виконання рішення власника від ... №... особа (ПІБ) звільнена з посади керівника ТОВ "...."

Підпис попереднього керівника.

2) при прийнятті нового керівника, зазвичай вказують таке:

"Я, .... (ПІБ), згідно з рішенням власника ТОВ "....", приступаю до виконання обов'язків директора ТОВ "..." з "____"_______ 2016 року".

Підпис нового керівника.

 

Щодо органів, куди необхідно подати відомості про зміну директора

Державному реєстратору для заміни керівника слід подати такі документи (ч. 4 ст. 17 Закону №755):

Відповідно до п. 66.1 ПКУ підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:

  • інформація органів державної реєстрації;
  • документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.

Пунктом 9.3 розд. IX  від 09.12.2011 р. Порядку №1588, визначено, що платники податків - юрособи та відокремлені підрозділи юросіб зобов’язані подати відомості щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи, відокремлених підрозділів юрособи до контролюючого органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою №1-ОПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку". 

При цьому, при подані заяви за формою №1-ОПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви, а  інформація про засновників не подається.

Відомості щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи, також оновлюються контролюючими органами у Єдиному банку даних юросіб на підставі реєстраційної заяви платника ПДВ (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін), якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п. 183.7 ПКУ, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за ф. №1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи.

Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за ф. №1-ОПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" засобами електронного зв’язку у електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Отже, щодо платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:

Щодо платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, то інформація щодо зміни до облікових даних платників податків або зміни (призначення) тимчасово виконуючого обов’язки керівника та/або головного бухгалтера оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формою №1-ОПП з позначкою "Зміни", "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" або за ф. №1-РПП з позначкою "Перереєстрація, зміни".

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024100
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202452
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024414
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427