• Посилання скопійовано

Які відомості й куди надаються при зміні директора підприємства

Яка процедура зміни директора підприємства? Які відомості та куди потрібно надати?

Відповідно до ст. 62 Закону "Про господарські товариства" у товаристві з обмеженою відповідальністю створюється виконавчий орган - колегіальна дирекція або одноособовий директор.

Дирекція (директор) є підзвітна загальним зборам учасників та організовує виконання їх рішень. Дирекція (директор) діє від імені товариства у межах, встановлених зазначеним Законом та установчими документами.

Отже, директор призначається та звільняється згідно з рішенням загальних зборів ТОВ, ПП тощо або з рішенням власника (якщо засновником юрособи є одна особа) у порядку, встановленому статутом (установчими документами) підприємства.

Документ, що складається загальними зборами чи засновником одноособово також визначається у статуті (в установчих документах) підприємства.

Отєе, засновники приймають рішення про звільнення директора та призначення іншої особи на цю посаду. Як показує практика, засновники надають перевагу або протоколу, або рішенню власника.

У такому протоколі (рішенні) власників підприємства слід вказати про те, що засновники (ПІБ), приймають рішення щодо звільнення (ПІБ) з посади директора та призначає (обирає) іншу особу (ПІБ) на цю посаду з укладення контракту, чи ні або за його заявою (як це передбачено для працівників згідно з ст. 24 КзПП).

Окрім цього, слід вернути увагу на те, що у рішенні засновників про заміну керівника можна вказати дату, з якої призначено нового керівника та, відповідно, дату звільнення попереднього. У такому разі повідомлення до органів ДФС про прийняття нового керівника слід подавати напередодні вказаної дати. Відповідна дата призначення (обрання) нового керівника буде вказана й в Єдиному держреєстрі юросіб.

Щодо змісту наказів про прийняття на роботу та звільнення з роботи, то:

1) при звільненні попереднього керівника зміст наказу не відрізняється від звичайного: 

"На виконання рішення власника від ... №... особа (ПІБ) звільнена з посади керівника ТОВ "...."

Підпис попереднього керівника.

2) при прийнятті нового керівника, зазвичай вказують таке:

"Я, .... (ПІБ), згідно з рішенням власника ТОВ "....", приступаю до виконання обов'язків директора ТОВ "..." з "____"_______ 2016 року".

Підпис нового керівника.

 

Щодо органів, куди необхідно подати відомості про зміну директора

Державному реєстратору для заміни керівника слід подати такі документи (ч. 4 ст. 17 Закону №755):

Відповідно до п. 66.1 ПКУ підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:

  • інформація органів державної реєстрації;
  • документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.

Пунктом 9.3 розд. IX  від 09.12.2011 р. Порядку №1588, визначено, що платники податків - юрособи та відокремлені підрозділи юросіб зобов’язані подати відомості щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи, відокремлених підрозділів юрособи до контролюючого органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою №1-ОПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку". 

При цьому, при подані заяви за формою №1-ОПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви, а  інформація про засновників не подається.

Відомості щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи, також оновлюються контролюючими органами у Єдиному банку даних юросіб на підставі реєстраційної заяви платника ПДВ (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін), якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п. 183.7 ПКУ, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за ф. №1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи.

Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за ф. №1-ОПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" засобами електронного зв’язку у електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Отже, щодо платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:

Щодо платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, то інформація щодо зміни до облікових даних платників податків або зміни (призначення) тимчасово виконуючого обов’язки керівника та/або головного бухгалтера оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формою №1-ОПП з позначкою "Зміни", "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" або за ф. №1-РПП з позначкою "Перереєстрація, зміни".

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045