• Посилання скопійовано

Аванс на відрядження працівникам - водіям

Фізособа-підприємець (платник ПДВ та ІІІ групи єдиного податку) здійснює вантажні автоперевезення. Чи повинен підприємець видавати аванс на відрядження працівникам (водіям)? Як документально оформлювати таке відрядження? Чи повинні водії подавати авансовий звіт?

Перш за все, необхідно з’ясувати, що являє собою відрядження та у якому випадку їх необхідно оформлювати. Для цього звернемось до Інструкції №59 «Про службові відрядження в межах України та за кордон». Згідно з п. 1 Інструкції №59 службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства, на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв'язок службового відрядження з основною діяльністю підприємства).

При цьому, службові поїздки працівників, постійна робота яких проходить у дорозі або має роз'їзний (пересувний) характер, не вважаються відрядженнями, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором, трудовим договором (контрактом) між працівником та власником (або уповноваженою ним особою/керівником).

Дана інструкція обов’язкова для виконання органами державної влади, підприємствами, установами та організаціями, що повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів. Приватні підприємства/підприємці застосовують Інструкцію лише як рекомендацію і розроблює власне положення про відрядження та колективний договір з працівником (у якому безпосередньо зазначається, що є службовим відрядженням, а що роботою з роз’їзним характером). Особливості щодо оплати праці водіїв у відрядженні читайте тут>>

Зокрема, роботодавець самостійно встановлює необхідність видачі авансу на відрядження. Статтею 121 КЗпП зазначено, що працівники мають право на відшкодування витрат та одержання інших компенсацій у зв’язку зі службовими відрядженнями. Тож видача авансу - це скоріше право роботодавця, а не його обов’язок. Однак, порядок видачі чи не видачі авансових коштів на відрядження повинен бути зазначений у положенні про відрядження та договорі з працівником. Працівник повинен бути ознайомлений з цим до початку своєї роботи.

Направлення працівника у відрядження супроводжується відповідними документами. Зокрема, на кожне відрядження потрібно оформляти окремий наказ керівника підприємства (саме такою на сьогодні є вимога контролерів). ФОП теж може видавати такий наказ.

Після повернення з відрядження працівником подається авансовий звіт, а також документи, що підтверджують його витрати (проїзд, проживання). За загальним правилом, цей звіт подається до закінчення 5 банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника податку, що надав кошти під звіт. Детально про документальне оформлення відрядження та витрат ми писали тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • З окладу за якою посадою проводиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника?
    На підприємстві є єдиний бухгалтер, який виконує функцію головного бухгалтера (так як він тривалий час не з'являється на роботу) з доплатою 50% окладу. Загальна зарплата за місяць становить 15500,00 (10000 - оклад бухгалтера+5500 - 50% окладу головного бухгалтера.) В квітні бухгалтер йде у відпустку і його обов'язки буде виконувати директор. З якого окладу робити 50% доплати директора за тимчасове виконання обов'язків бухгалтера: з окладу бухгалтера чи окладу бухгалтера +50% доплати за виконання обов'язків головного бухгалтера -15000,00?
    Сьогодні 17:0912
  • Оформлення виходу працівниці - ФОПа на неповний робочий день без переривання відпустки для догляду за дитиною до трьох років
    Які документи потрібні для оформлення часткового виходу працівниці з відпустки по догляду за дитиною до трьох років у ФОП? Чи потрібно повідомляти соціальні служби? Як оформити роботу на 0,25 або 0,5 ставки та як сплачується ЄСВ у такому випадку?
    Сьогодні 16:1116
  • Компенсація за соціальну відпустку на дітей при звільненні
    Працівниця, яка має двох дітей (6 і 9 років) та третю дитину з інвалідністю, звільняється 25.08.2025 р. З 19.04.2021 р. вона працювала, але більшість часу перебувала у відпустці для догляду за дитиною. Скільки днів невикористаної соціальної відпустки на дітей їй потрібно компенсувати при звільненні?
    Сьогодні 08:5050
  • Декретні сумісниці при звільненні з основного місця роботи
    Працівниця за сумісництвом надала ЛН по вагітності та пологам. З основного місця роботи вона звільнилась рік тому, не повідомивши роботодавця, де працює за сумісництвом. Довідка про середню заробітну плату з основного місця роботи відсутня. Чи можливо в цьому випадку нарахування та виплата декретних? ЄСВ на зарплату працівниці нараховувалася і сплачувалася вчасно
    20.08.202531
  • Які наслідки звільнення без компенсації невикористаної відпустки?
    У заяві на звільнення працівник відмовляється від компенсації за невикористану відпустку. Чи правомірно її не нарахувувати? Якщо потрібно в будь-якому випадку нарахувати, які наслідки за невиплату компенсаціїї і перерахування податків?
    20.08.2025202