• Посилання скопійовано

При розрахунку середньооблікової кількості враховуються особи, що пропрацювали менше місяця за цивільно-правовими договорами та за сумісництвом

Чи враховуються при розрахунку середньооблікової кількості працівників наймані працівники, що пропрацювали менше одного місяця за цивільно-правовими договорами та за сумісництвом?

Відповідно до пп. 291.4.1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі — ПКУ) при розрахунку середньооблікової кількості працівників застосовується визначення, встановлене ПКУ.

Згідно із пп. 14.1.227 п. 14.1 ст. 14 ПКУ середньооблікова кількість працівників для цілей розділу III та глави 1 розділу XIV ПКУ — кількість працівників у юридичних осіб, визначена за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, з урахуванням усіх найманих працівників і осіб, що працюють за цивільно-правовими договорами та за сумісництвом більш як один календарний місяць, а також найманих працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів в еквіваленті повної зайнятості, крім найманих працівників, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами та у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.


Визначення показника середньооблікової кількості працівників здійснюється відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.05 №286 (далі — Інструкція), пунктом 3.1 якої встановлено, що середня кількість працівників підприємства за період (місяць, квартал, з початку року, рік) визначається як сума таких показників: середньооблікової кількості штатних працівників; середньої кількості зовнішніх сумісників; середньої кількості працюючих за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до п. 3.3 Інструкції середня кількість зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами за місяць розраховується аналогічно до методології визначення середньооблікової кількості штатних працівників, викладеної у пункті 3.2 Інструкції. При цьому працівники цих категорій ураховуються як цілі одиниці, незалежно від тривалості робочого часу протягом усього терміну дії договору. Кількість працівників за вихідний або святковий і неробочий день ураховується на рівні робочого дня, що їм передував. До кількості працюючих за цивільно-правовими договорами не належать громадяни-підприємці, які виконували роботи згідно з цивільно-правовими договорами.

Середня кількість зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами за період з початку року і рік визначається шляхом підсумовування середньої кількості цих працівників за усі місяці з початку року і ділення отриманої суми на кількість місяців, тобто на 2, 3, 4, 5 ... 12. Підпунктом 3.2.1 пункту 3.2 Інструкції визначено, що середньооблікова кількість штатних працівників за місяць обчислюється шляхом підсумовування кількості штатних працівників облікового складу за кожний календарний день звітного місяця, тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого — по 28 або 29), включаючи вихідні, святкові та неробочі дні, і ділення одержаної суми на число календарних днів звітного місяця. Кількість штатних працівників облікового складу за вихідний, святковий і неробочий день приймається на рівні облікової кількості працівників за попередній робочий день.

У випадку двох або більше вихідних чи святкових і неробочих днів підряд кількість штатних працівників облікового складу за кожний з цих днів приймається на рівні кількості працівників облікового складу за робочий день, що їм передував. Середня кількість зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами за місяць розраховується аналогічно.

Отже, при розрахунку середньооблікової кількості працівників враховуються наймані працівники, що пропрацювали менше одного місяця за цивільно-правовими договорами та за сумісництвом.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: ДФС у Волинській обл.

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Як нарахувати лікарняні після відпустки для догляду за дитиною?
    Працівниця працює в компанії з 2017 року, в 2021 році пішла в відпустку по вагітності та пологах, потім у відпустку для догляду за дитиною до 3 років. 12.03.2024 р. вийшла на роботу. З 09.04 по 12.04 була на лікарняному. Загальний страховий стаж - 19 років. Як розраховується середньоденна зарплата для нарахування лікарняних - за фактично відпрацьований час 12.03-08.04.2024 р. чи із розрахунку МЗП - 8000/30,44?
    08.05.202418
  • Залучення працівників до роботи у вихідні дні
    У зв'язку з виробничою необхідністю підприємство планує залучати у вихідні дні (субота та неділя) працівників для виконання певного виду робіт. Оплата праці буде проведена в двократному розмірі посадового окладу. На підприємстві затверджено такий графік роботи: робочі дні - понеділок-п'ятниця з 8:00 до 17:00, 12:00-13:00 обідня перерва вихідні – субота, неділя
    06.05.2024353
  • Бухгалтер у Громадській організації
    Бухгалтер працює на 2/3 ставки у ФОП. Як оформити роботу цього бухгалтера в громадській організації, яка фінансується за рахунок грантів: на 0,5 ставки чи на повну ставку?
    03.05.202427
  • Прийняття 16-річного підлітка на роботу та перерахунок зарплати іншій особі
    Чи можна прийняти на роботу на неповний робочий день підлітка 16 років, у якого є свідоцтво про народження та ІПН, але немає паспорта. ЄСВ доплачувати до МЗП? Чи можна написати заяву, щоб заробітну плату перераховували іншому працівнику?
    03.05.202434
  • Не проведено інвентаризацію резерву відпусток у 2023 році: які наслідки?
    У І кварталі 2024 року було використано відпусток за 2023 рік більше, ніж нараховано резерву в 2023 р., тобто на кінець 2023 року не проведена інвентаризація резерву відпусток, не визначено кількість днів невикористаних днів відпустки, відповідно немає залишку резерву в балансі. Фактично це проведено і нараховано в І кварталі 2024 р. Як виправити помилку, щоб витрати по резерву відпусток 2023 р. зарахувати в 2024 р.?
    29.04.202473