• Посилання скопійовано

Вплив створення резерву відпусток на фінансовий результат підприємства

Підприємство до 01.01.2015 р. не нараховувало резерву відпусток та нараховувало відпускні працівникам за рахунок витрат. Чи слід нараховувати резерв на відпустки в частині залишку на початок року з коригуванням вступного сальдо балансу за поточний рік, зменшити витрати та збільшити прибуток за 2015 рік на цю суму, а потім на цю ж суму зменшити "податковий" прибуток?

Норми п. 24 підр. 4 розділу ХХ ПКУ можуть використовувати виключно ті платники податку на прибуток, які до 01.01.2015 р. нарахували відповідний резерв відпусток, який до 01.01.2015 р. не був використаний. 

Якщо ви такого резерву не створено, і відповідно, не визначено у бухобліку до 01.01.2015 р. витрат на його створення, то можна визнати витрати на оплату відпусток, в сумі відпускних, нарахованих у 2015 році. 

Відповідь на аналогічні запитання ми вже давали, їх , а також коментарі до них, можна подивитись, наприклад, тут >>>

Позиція наша залишається в цьому випадку незмінною і аргументація та сама. 

Якщо резерв не створюється, то, коли підприємство нараховує зобов’язання із виплати відпускних, воно має визнати витрати. Це прописано у ПСБО 16 – витрати виникають під час визнання зобов’язань. І лише в тому випадку, якщо витрати визнаються одночасно із визнанням доходів, для отримання яких вони понесені – наприклад, якщо йдеться про відпускні працівників, зайнятих у виробництві, - сума таких відпускних потрапляє до виробничої собівартості власної продукції/послуг і потрапляє до собівартості реалізованої продукції/послуг тільки в періоді їх реалізації. 

Але в будь-якому разі, нараховується резерв відпусток чи ні, витрати на оплату відпусток підприємство так чи інакше визнає, і має на це не тільки право, а і обов’язок – є господарська операція, яку, на підставі первинного документу – відомості про нарахування зарплати підприємство має відобразити в бухгалтерському обліку. 

Звичайно, в податківців можуть бути питання щодо рахунку витрат, на яку має бути списано таке зобов’язання, щодо дати визнання таких витрат, в залежності від того, у чому саме були зайняті такі працівники – у виробництві, обслуговуванні виробництва чи в іншій діяльності підприємства, але те, що такі витрати повинні вплинути на формування фінансового результату підприємства, сумнівів немає. 

Якщо пыдприэмство вирішить такий резерв за 2014 рік створити і внести зміни до фінансової звітності за 2014 рік (тобто, визнати витрати на створення резерву на оплату відпусток витратами 2014 року),  то, на нашу думку, воно матимете право скористатися нормами п. 24 підр. 4 розділу ХХ ПКУ і при виплаті відпускних за рахунок такого резерву після 01.01.2015 р., зменшити фінансовий результат до оподаткування. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202488
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426