• Посилання скопійовано

Працевлаштування: чи потрібен трудовий договір в письмовій формі?

Підприємство має намір прийняти на роботу працівника. Чи обов'язково укладати договір в письмовій формі? Яку форму договору потрібно використовувати при прийнятті на роботу в 2016 р. і що саме має бути прописано в такому договорі?

Відповідно до ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України (далі — КзпП) трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. 

Додержання письмової форми є обов'язковим: 

1) при організованому наборі працівників; 

2) при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров'я; 

3) при укладенні контракту; 

4) у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі;

5) при укладенні трудового договору з неповнолітнім (стаття 187 цього Кодексу); 

6) при укладенні трудового договору з фізичною особою; 

7) в інших випадках, передбачених законодавством України*. 

Відтак, якщо прийняття на роботу працівника підпадає під одну з названих обставин, то письмова форма трудового договору є обов’язковою.

Якщо ні, то діють правила ч. 3 ст. 24 КзпП. Відповідно до неї працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення про прийняття працівника на роботу відповідного податкового органу в порядку, встановленому Кабміном. Порядок повідомлення ДФС та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затверджено Постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413.

Отже, чинне законодавство про працю передбачає укладення трудового договору у випадках, інших, ніж у ч. 1 ст. 24, у формі наказу чи розпорядження.

Щодо письмової форми, то на нашу думку, ми підтримуємо позицію, яка висловлюється на користь видання наказу чи розпорядження про прийняття на роботу (фактичного допуску до роботи) навіть в ситуації, коли між підприємством та працівником укладається письмовий трудовий договір з відповідною назвою.

Отже, з 01.01.2015 року роботодавець, приймаючи на роботу працівника, зобов’язаний видати наказ про прийняття на роботу (чи розпорядження) з укладенням трудового договору у письмовій формі чи без такого.

При цьому, зміст трудового договору наведений у ст. 21 КзпП. Так, до трудового договору мають бути включено такі основні вимоги:

• визначення виконуваної роботу, на яку прийнято працівника, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові (в т.ч. визначення робочого часу та годин роботи),

• розмір заробітної плати, інші виплати, які належать працівнику за виконання роботи,

• умови праці, які є необхідними для виконання роботи та які забезпечуються роботодавцем.

________________

В цьому  випадку, йдеться про обов'язкову письмову форму трудового договору, наприклад, для працівників, діяльність яких пов'язана із державною таємницею (Постанова КМУ від 16.11.94 р. №779 “Про встановлення письмової форми трудових договорів з працівниками, діяльність яких пов'язана з державною таємницею”).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    Сьогодні 11:0384
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426