• Посилання скопійовано

При переведенні працівника з філії на головне підприємство трудову книжку краще не пересилати поштою

Працівника переводять з філії на головне підприємство. Чи справді при цьому трудова книжка має пересилатися рекомендованим листом філією головному підприємству?

Свою точку зору щодо документального оформлення переведення працівника з філії на головне підприємство Мінсоцполітики України виклало в листі від 09.08.2013 р. №219/06/186-12.

Виходячи зі суті проблеми, філія — це структурний підрозділ юрособи, розташований за межами її місцезнаходження. Він не має статусу окремої юрособи. А тому таке переведення працівника з одного робочого місця на інше у межах однієї юрособи можна вважати внутрішнім переведенням. У термінології КЗпП, залежно від умов переведення, такі дії називаються або переведенням на інше робоче місце, або переведенням на іншу роботу. Обидва варіанти переведення регулюються ст. 32 КЗпП.


Переведенням на іншу роботу вважається переведення працівника на робоче місце, хоч і в межах однієї юрособи, але в іншій місцевості (1) та/або з дорученням іншої роботи, ніж передбачає спеціальність, класифікація або посада працівника, обумовлена трудовим договором. Допускається лише за згодою працівника (яку краще зафіксувати письмово, наприклад у вигляді примітки до наказу про переведення: «З наказом ознайомлений і не заперечую» з підписом працівника та датою такого підпису). Оформляється таке переведення наказом керівника юрособи. Але, крім того, постає запитання, чи потрібно, і якщо так, то як, зазначати про таке переведення у трудовій книжці працівника.

Мінсоцполітики у коментованому листі наголосило, що до трудової книжки вноситься запис, у якому зазначається, на яку посаду працівника переведено, до якого структурного підрозділу головного підприємства, а також назва головного підприємства. Це відповідає вимогам п. 2.2 Iнструкції №58 (2). I таке переведення оформляється у тому самому порядку, що й оформлення на роботу (п. 2.14 Iнструкції №58).

Цікаву рекомендацію дає Мінсоцполітики наприкінці коментованого листа. Контролюючий орган вважає, що вимога щодо зберігання трудової книжки працівника лише за основним місцем роботи (встановлено п. 1.1 Iнструкції №58) та видачі трудових книжок працівникам на руки тільки при звільненні (встановлено п. 3 Постанови №301(3)) повинна виконуватися таким чином. Основним місцем роботи слід вважати нове місце роботи, тобто не філію, а головне підприємство. Оскільки звільнення працівника при переведенні не було, то й на руки йому трудову книжку не видають. Щоб трудова книжка потрапила до відділу кадрів головного підприємства з відповідної служби у філії, пропонується надіслати таку трудову книжку, наприклад, рекомендованим листом.

-----------------(1)------------

Згідно з п. 1 постанови КМУ від 02.03.98 р. №255 «Про гарантії та компенсації при переїзді на роботу в іншу місцевість», інша місцевість — це інший населений пункт (тобто місто, село, селище тощо).

---------------(2)---------------

Iнструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мінпраці України, МінIюсту України, Мінсоцзахисту України від 29.07.93 р. №58.

---------------(3)--------------

Постанова КМУ від 27.04.93 р. №301 «Про трудові книжки працівників».

-------------------------------

Справді, п. 4.2 — 4.3 Iнструкції №58 передбачено право працедавця надсилати трудові книжки поштою. Але згадані норми розглядають лише дві підстави для поштового пересилання трудової книжки:

— якщо працівник не з'явився за нею у день звільнення (з письмової згоди працівника);

— якщо працівник помер і трудова книжка надсилається його родичам (на їхню вимогу). На нашу думку, важливо, щоб і ця вимога щодо пересилання філією головному підприємству трудової книжки була у письмовій формі.

 

Тож ми не рекомендуємо користуватися зазначеною порадою Мінсоцполітики. Адже цей лист Мінсоцполітики не убезпечить працедавця від відповідальності за порушення порядку ведення трудових книжок, не кажучи вже про те, що надсилання подібних важливих документів поштою — це завжди ризик, якого працедавцеві варто уникати. Але якщо працедавець вирішить скористатися цим листом і перемістити трудову книжку з філії на головне підприємство, то, крім пошти, це можна буде зробити за допомогою кур'єрської служби — як організованою на самому підприємстві, так і сторонніх підприємств.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Довідка ОК-5 без наявності стажу
    Якщо сформували довідку ОК-5, а в графі "Усього. грн" - сума заробітної плати є, а ось в графі "Страховий стаж" - проставлено "0", то це не правильна подана/прийнята звітність?
    Сьогодні 09:0231
  • Як правильно заповнити суму перевитрати в авансовому звіті?
    Директор оплачує послуги Нової пошти власними коштами. Пізніше подає авансовий звіт на відшкодування йому коштів. При заповненні авансового звіту від 23.04.2025 р. у сумі 80 грн, є перевитрата в сумі накопичених двох авансових звітів (не компенсованих) - 240 грн грн. Загальна сума заборгованості за працівником - 320 грн. 25.04.2025 р. підприємсво сплатило всю суму заборгованості. Як правильно заповнити суму сплати в авансовому звіті: всю суму оплати 320 грн ставити в останньому звіті і номер платіжної інструкції, чи потрібно в кожному звіті відображати один номер платіжної інструкції і суму заборгованості, яка виникла за кожним звітом окремо без накопичення?
    19.08.202553
  • Середня заробітна плата для підприємств з роздрібної торгівлі алкогольними напоями
    Після змін до ст. 42 Закону №3817 (Закон №4536 від 16.07.2025 р.) незрозуміло, як правильно рахувати: у підприємства є ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем, продавець працює на 0,5 ставки, решта працівників — на опті, ще є мобілізовані. Чи потрібно всім забезпечити середню зарплату не менше 2 МЗП і чи враховувати мобілізованих у цьому розрахунку?
    14.08.2025855
  • Як розрахувати кількість днів в відрядженні?
    Відповідно до наказу працівник відряджений у Київ з 8 по 9 серпня. Працівник не бажає скоритатися іншим транспортом, окрім поїзда, який вибуває в 23:30 7 серпня. Яким чином розрахувати кількість днів в відрядженні?
    11.08.202572
  • Завідувач складу щодня їздить за товаром з одного складу на інший в інше місто: чи оформлювати відрядження?
    В компанії є два склади в різних населених пунктах. Завідувач складу кожного дня їздить за товаром з одного складу на інший в інший населений пункт. Чи потрібно оформлювати відрядження? За яких умов можна не оформляти відрядження?
    08.08.20251 006