• Посилання скопійовано

Зміни у складі інвентаризаційної комісії при звільненні працівника і прийманні на роботу іншого

На підприємстві працює три працівники, які входять до складу інвентаризаційної комісії. Один працівник звільняється, а іншого підприємство приймає через два тижня. Як видати наказ про зміну в складі інвентаризаційної комісії? Є думка видати два накази: на дату звільнення працівника та на дату прийняття нового працівника, де у першому наказі прибрати зі складу інвентаризаційної комісії звільненого працівника, а у другому - добавити до складу інвентаризаційної комісії нового працівника. Аналогічно таке здійснити до наказу про експертну комісію. Чи правильно так робити?

Думка підприємства щодо видання двох окремих наказів, на наш погляд, є правильною. Це найбільш коректний підхід до внесення змін у склад інвентаризаційної та експертної комісій.

 

Порядок внесення змін до складу комісій

Для інвентаризаційної комісії:

  • На дату звільнення працівника слід видати перший наказ про виключення його зі складу інвентаризаційної комісії. Це важливо зробити саме в день звільнення, оскільки звільнений працівник не може залишатися членом комісії;
  • На дату прийняття нового працівника слід видати другий наказ про включення його до складу інвентаризаційної комісії.

Для експертної комісії:

  • Аналогічно слід діяти і щодо експертної комісії - видати два окремі накази в ті ж самі дати.

Важливі нюанси

  1. Проведення інвентаризації має здійснюватися повним складом інвентаризаційної комісії. Якщо хоча б один член комісії відсутній, інвентаризацію проводити не можна.
  2. Якщо в період між звільненням одного працівника та прийняттям іншого (протягом цих двох тижнів) виникне необхідність проведення інвентаризації, комісія не зможе працювати через неповний склад.
  3. Засідання експертної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин складу членів комісії.
  4. Рішення комісій оформлюються протоколом, який підписують голова і секретар комісії, а затверджує керівник підприємства.

Отже, підхід підприємства з видачею двох окремих наказів (на дату звільнення та на дату прийняття) є правильним і відповідає встановленій практиці внесення змін до складу комісій на підприємстві.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Довідка ОК-5 без наявності стажу
    Якщо сформували довідку ОК-5, а в графі "Усього. грн" - сума заробітної плати є, а ось в графі "Страховий стаж" - проставлено "0", то це не правильна подана/прийнята звітність?
    Сьогодні 09:02
  • Як правильно заповнити суму перевитрати в авансовому звіті?
    Директор оплачує послуги Нової пошти власними коштами. Пізніше подає авансовий звіт на відшкодування йому коштів. При заповненні авансового звіту від 23.04.2025 р. у сумі 80 грн, є перевитрата в сумі накопичених двох авансових звітів (не компенсованих) - 240 грн грн. Загальна сума заборгованості за працівником - 320 грн. 25.04.2025 р. підприємсво сплатило всю суму заборгованості. Як правильно заповнити суму сплати в авансовому звіті: всю суму оплати 320 грн ставити в останньому звіті і номер платіжної інструкції, чи потрібно в кожному звіті відображати один номер платіжної інструкції і суму заборгованості, яка виникла за кожним звітом окремо без накопичення?
    19.08.202543
  • Середня заробітна плата для підприємств з роздрібної торгівлі алкогольними напоями
    Після змін до ст. 42 Закону №3817 (Закон №4536 від 16.07.2025 р.) незрозуміло, як правильно рахувати: у підприємства є ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем, продавець працює на 0,5 ставки, решта працівників — на опті, ще є мобілізовані. Чи потрібно всім забезпечити середню зарплату не менше 2 МЗП і чи враховувати мобілізованих у цьому розрахунку?
    14.08.2025841
  • Як розрахувати кількість днів в відрядженні?
    Відповідно до наказу працівник відряджений у Київ з 8 по 9 серпня. Працівник не бажає скоритатися іншим транспортом, окрім поїзда, який вибуває в 23:30 7 серпня. Яким чином розрахувати кількість днів в відрядженні?
    11.08.202571
  • Завідувач складу щодня їздить за товаром з одного складу на інший в інше місто: чи оформлювати відрядження?
    В компанії є два склади в різних населених пунктах. Завідувач складу кожного дня їздить за товаром з одного складу на інший в інший населений пункт. Чи потрібно оформлювати відрядження? За яких умов можна не оформляти відрядження?
    08.08.20251 001