• Посилання скопійовано

Зміни у складі інвентаризаційної комісії при звільненні працівника і прийманні на роботу іншого

На підприємстві працює три працівники, які входять до складу інвентаризаційної комісії. Один працівник звільняється, а іншого підприємство приймає через два тижня. Як видати наказ про зміну в складі інвентаризаційної комісії? Є думка видати два накази: на дату звільнення працівника та на дату прийняття нового працівника, де у першому наказі прибрати зі складу інвентаризаційної комісії звільненого працівника, а у другому - добавити до складу інвентаризаційної комісії нового працівника. Аналогічно таке здійснити до наказу про експертну комісію. Чи правильно так робити?

Думка підприємства щодо видання двох окремих наказів, на наш погляд, є правильною. Це найбільш коректний підхід до внесення змін у склад інвентаризаційної та експертної комісій.

 

Порядок внесення змін до складу комісій

Для інвентаризаційної комісії:

  • На дату звільнення працівника слід видати перший наказ про виключення його зі складу інвентаризаційної комісії. Це важливо зробити саме в день звільнення, оскільки звільнений працівник не може залишатися членом комісії;
  • На дату прийняття нового працівника слід видати другий наказ про включення його до складу інвентаризаційної комісії.

Для експертної комісії:

  • Аналогічно слід діяти і щодо експертної комісії - видати два окремі накази в ті ж самі дати.

Важливі нюанси

  1. Проведення інвентаризації має здійснюватися повним складом інвентаризаційної комісії. Якщо хоча б один член комісії відсутній, інвентаризацію проводити не можна.
  2. Якщо в період між звільненням одного працівника та прийняттям іншого (протягом цих двох тижнів) виникне необхідність проведення інвентаризації, комісія не зможе працювати через неповний склад.
  3. Засідання експертної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин складу членів комісії.
  4. Рішення комісій оформлюються протоколом, який підписують голова і секретар комісії, а затверджує керівник підприємства.

Отже, підхід підприємства з видачею двох окремих наказів (на дату звільнення та на дату прийняття) є правильним і відповідає встановленій практиці внесення змін до складу комісій на підприємстві.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Звільнення мобілізованого працівника, який загинув: розрахунок та звітність
    Як оформити звільнення та розрахувати компенсацію відпустки мобілізованому працівнику, який помер 07.08.2024 р., але свідоцтво про смерть надано 28.11.2025 р.? Чи потрібно коригувати минулі звіти Д1, де він відображався у трудових відносинах, та як відобразити припинення договору в об'єднаній звітності?
    11.12.2025154
  • Відшкодування витрат на цукерки з METRO: готівкові обмеження та наслідки
    Чи може підприємство компенсувати працівнику готівкою 13 000 грн за придбані ним цукерки в «МЕТРО Кеш енд Кері» (з використанням картки клієнта підприємства)? Чи застосовується тут обмеження готівкових розрахунків у 10 000 грн? Які податкові наслідки цієї операції?
    11.12.202537
  • Номер запису та дата в рядку з назвою підприємства: чи виправляти?
    Чи вважається помилкою та чи потребує виправлення ситуація, коли у трудовій книжці (на новій сторінці) у графі 3 записано назву підприємства, а в графах 1 (номер запису) та 2 (дата) інформація внесена навпроти назви підприємства, а не рядком нижче?
    11.12.202527
  • Чи потрібно застосовувати Галузеву угоду для оплати праці водія, якщо підприємство до неї не приєднане?
    Підприємство має зареєстрований основний КВЕД 49.41 «Вантажний автомобільний транспорт», а також інші, неосновні види діяльності (зокрема, КВЕД 68.20 «Оренда нерухомого майна», за яким підприємство отримує 100% доходу вже понад 5 років). Чи повинно воно застосовувати Галузеву угоду при формуванні тарифної ставки водія, який здійснює вивезення сміття для потреб підприємства? Галузеву угоду не підписували, автотранспортних послуг підприємство не надає
    10.12.202520
  • Директор працює на кількох ТОВ: чи є ризик?
    Чи вважається ризиковою для контролюючих органів ситуація, коли одна і таж фізособа одночасно є директором або засновником кількох юросіб? Чи містять нормативні акти прямі підстави для визнання таких підприємств ризиковими?
    10.12.20251 275