• Посилання скопійовано

Неповний робочий день та право на отримання соціальної допомоги

Підприємство приймає на роботу юрисконсульта на неповний робочий день – 4 години на день з оплатою 5000 грн на місяць. Вона є самозайнятою особою і перебуває у відпустці для догляду за дитиною до 3 років. Через це виникло декілька питань...

Питання:

  • Підприємство подає повідомлення в ДПС про прийняття на роботу? 
  • Чи буде виплата зарплати підставою для скасування щомісячних виплат для догляду за дитиною? 
  • Чи потрібно жінці самостійно повідомляти органи соцзахисту про влаштування на роботу?
  • Чи можливо відбувається обмін інформацією між ДПС та соцзахистом? 
  • Чи необхідно підприємству мати інформацію про таке повідомлення?

 

Відповідь: 

Підприємство подає повідомлення в ДПС про прийняття на роботу? 

Так, при прийнятті на роботу юрисконсульта підприємство має напередодні подати до податкової повідомлення про прийняття його на роботу. 

 

Чи буде виплата зарплати підставою для відміни щомісячних виплат для догляду за дитиною? 

Жінка, яка фактично перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у період такої відпустки має право працювати на умовах неповного робочого часу a6o вдома. 

Робота з неповним робочим часом регулюється ст. 56 КЗпП. А саме, ч. 1 ст. 56 КЗпП визначено, що за угодою між працівником i власником a6o уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так i згодом неповний робочий день a6o неповний робочий тиждень.

Жінці, яка має дитину віком до чотирнадцяти років a6o дитину з інвалідністю, в тому числі таку, що знаходиться під їï опікуванням, a6o здійснює догляд за хворим членом сім’ї відповідно до медичного висновку, власник a6o уповноважений ним орган зобов’язаний встановлювати їй неповний робочий день a6o неповний робочий тиждень.

Встановлення неповного робочого часу оформляється шляхом подання працівницею відповідної заяви, в якій вона повинна вказати тривалість робочого часу, за яким вона хоче працювати, це може бути, як неповний робочий день, так і неповний робочий тиждень. При цьому роботодавець не має права відмовити жінці, яка у період відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виявить бажання працювати на умовах неповного робочого часу, i зобов’язаний встановити їй тривалість робочого часу, про яку вона просить.

Оплата праці в цих випадках провадиться пропорціонально відпрацьованому чacy або залежно від виробітку (ч. 2 ст. 56 КЗпП). При цьому робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників (ч. 3 ст. 56 КЗпП).

Крім того, постановою КМУ від 27.12.2001 р. №1751 затверджений «Порядок призначення i виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», де в пп. 13 даного Порядку зазначено, що продовження трудової діяльності працівника, не є підставою для припинення таких виплат. Таким чином, у разі виходу жінки на роботу на неповний робочий час, під час перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, за нею зберігається право на отримання соціальних допомог на дитину.

 

Чи потрібно жінці самостіно повідомляти до органів соцзахисту про влаштування на роботу? Чи, можливо, відбувається обмін інформацією між ДПС та соцзахистом? Чи необхідно підприємству мати інформацію про таке повідомлення?

Законодавство не передбачає повідомлення соцзабезу у разі працевлаштування на роботу на неповний робочий день, як і не передбачено отримання повідомлень при документальному обміні між органами в даному випадку.

Надання ДПС інформації з ДРФО – платників податків на запит органу соціального захисту населення про доходи ФО, які звернулись за призначенням державної допомоги, здійснюється за Порядком надання Державною податковою службою України відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи (відсутність доходів) фізичних осіб, які звернулись за призначенням державної допомоги затверджений наказом Міністерства соціальної політики України та Міністерства фінансів України від 01.02.2022 р. №53/49.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202492
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024391
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426