• Посилання скопійовано

Доплата авансу працівнику у разі продовження відрядження

Підприємство відправило працівника у закордонне відрядження для виконання робіт за договором та видало аванс на його зарплатну картку. З вини замовника працівник не встигає у встановлений термін. Підписали додугоду і працівник залишається для виконання робіт. Чи можна перерахувати йому кошти на відрядження, враховуючи, що він з відрядження не повертався і за кошти, отримані до відрядження, не звітував?

Підпункт 170.9 ПКУ визначає порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.

Так, зокрема, фактична кількість днів перебування у відрядженні визначається згідно з наказом про відрядження за наявності одного чи декількох документальних доказів перебування особи у відрядженні (відміток прикордонних служб про перетин кордону, проїзних документів, рахунків на проживання та/або будь-яких інших документів, що підтверджують фактичне перебування особи у відрядженні).

Документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат, у разі здійснення безготівкових розрахунків з використанням платіжних інструментів, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, та повернення особі, яка видала кошти/електронні гроші під звіт, суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, розмір яких розрахований згідно з пп. 170.9.1 ПКУ, здійснюється платником податку до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник податку:

  • завершує таке відрядження;
  • завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, яка видала кошти/електронні гроші під звіт.

Згідно з пп. 170.9.4 ПКУавансовий звіт подаватимуть у разі:

а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до підпункту 170.9.1 ПКУ, з метою розрахунку суми ПДФО (а отже, і ВЗ);

б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).

З вищевказаних норм слідує, що працівник, за потреби, має документально підтвердити витрати та/або повернути невикористані кошти до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому завершує таке відрядження. Тобто, якщо працівник повернеться з відрядження, наприклад 25 жовтня, то він має строк, щоб відзвітувати, аж до 30 листопада. 

Щодо продовження виконання робіт, відповідно і відрядження працівника, зазначимо, що обов’язкова видача авансових коштів на відрядження передбачена лише для бюджетних установ (пп. 4 Розд. І Інструкції №59). При цьому приватні суб’єкти господарювання повинні користуватись власно розробленим положенням про відрядження, а Інструкція №59 має для них лише рекомендаційних характер.

Відповідно до ст. 121 КЗпП, працівникам, які направляються у відрядження, виплачуються добові за час перебування у відрядженні, оплачується вартість проїзду до місця призначення і назад та витрати щодо найму житлового приміщення в порядку і розмірах, що встановлюються законодавством. Як бачимо, в цій статті йдеться саме про компенсацію таких витрат, а не про видачу авансу.

Отже, приватне підприємство повинно керуватися власним положенням про відрядження, за яким і визначається, чи надається відрядженній особі додатковий аванс, оскільки законодавство не містить заборони видавати аванс у разі продовження відрядження.

Таким чином, у випадку продовження відрядження підприємство може перерахувати працівнику додатковий аванс. Сума такого авансу повинна бути достатньою для покриття добових витрат працівників у відрядженні. Точна відповідність авансу до суми добових витрат за кількістю днів відрядження законодавством не вимагається. Після повернення працівника з відрядження здійснюється точний розрахунок витрат та проводяться розрахунки з працівником – повернення працівником зайво виданих коштів на відрядження або навпаки, компенсація працівнику понесених ним витрат у відрядженні за наявності підтвердних документів та у строки визначені пп. 170.9.1 ПКУ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024108
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024431
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427