• Посилання скопійовано

Доплата працівнику за ведення військового обліку

Працівник – менеджер пройшов спеціалізоване навчання з ведення ВО на підприємстві та отримав відповідний сертифікат, після чого на нього наказом покладено обов'язок з ведення кадрового та військового обліку. У штатному розкладі посади кадровика немає. Чи можна сформулювати назву оплати за виконання таких обов'язків у наказі як доплата/надбавка за збільшення обсягу робіт?

Згідно з пп. 8 Порядку №1487 обов’язки з ведення військового обліку на підприємствах покладаються на працівників служби персоналу, служби управління персоналом. За відсутності штатної одиниці служби персоналу обов’язки з ведення військового обліку покладаються на особу, яка веде облік працівників на підприємстві. Це зазвичай кадровик, але може бути бухгалтер чи інша особа, яка на це уповноважена.

Особа, відповідальна за ведення військового обліку (крім державних службовців), повинна відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним для інспектора з військового обліку відповідно до національного класифікатора ДК 003:2010 «Класифікатор професій». Також має обов’язково проходити підвищення кваліфікації не рідше одного разу на п’ять років. Підвищення кваліфікації проводиться ліцензованими  закладами освіти, що провадять освітню діяльність з підвищення кваліфікації працівників. Такі заклади освіти кожні два роки погоджують з Генеральним штабом Збройних Сил програми підготовки.

Звертаємо увагу, що підприємства щороку до 1 жовтня визначають потребу в підвищенні кваліфікації цих працівників (пп. 12 Порядку №1487). Таку потребу, доречно, передбачати у наказі. Так, відповідно до пп. 72 Порядку №1487 підприємства щороку до 1 лютого видають накази про стан військового обліку за минулий рік та завдання на наступний рік на підставі звітів, результатів вжитих заходів та перевірок стану військового обліку в минулому році відповідно до компетенції.

Крім того, наказами підприємств визначаються завдання щодо методичного забезпечення військового обліку, підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку, інші заходи щодо поліпшення стану військового обліку, а також затверджуються плани перевірок стану військового обліку на підприємствах, які перебувають у сфері їх управління.

Щодо доплати зазаначимо:

Для належного функціонування системи військового обліку (забезпечення її автоматизації із застосуванням Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів) визначається кількість осіб, відповідальних за ведення військового обліку, з урахуванням норм визначених пп. 9 Порядку №1487.

Якщо на підприємстві працює до 500 працівників, брати в штат окрему особу, яка відповідатиме за ведення військового обліку, не потрібно, достатньо покласти ці обов’язки на особу, що відповідальна за облік працівників, якій встановлюється доплата в розмірі до 50 % посадового окладу (пп. 10 Порядку №1487). 

Свого часу, Мінсоцполітики у листі від 09.02.2018 р. №227/0/101-18/281 щодо проведення доплати зазначила, якщо на посадову особу кадрового підрозділу або служби управління персоналом покладаються додаткові обов’язки з ведення військового обліку, які не передбачено посадовою інструкцією, то за їх виконання встановлюється відповідна доплата. Якщо в посадовій інструкції, такого працівника, визначено завдання з ведення військового обліку, то доплата, передбачена Порядком, не виплачується. У такому разі відповідальна особа при веденні військового обліку виконує свої безпосередні обов’язки та отримує відповідну оплату з урахуванням виконання зазначених функціональних обов’язків.

Отже, зрозуміло, що доплата в розмірі до 50% посадового окладу виплачується або не виплачується залежно від того, чи передбачено такий обов’язок посадовою інструкцією. При цьому обмеження доплати у розмірі 50 % не є обов'язковим для приватних підприємств, вони можуть встановлювати доплату у більшому розмірі залежно від фінансових можливостей та, звісно ж, за власні кошти. В наказі, доречно, написати: «… встановити доплату за ведення військового обліку на підприємстві у розмірі 50% посадового окладу».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Внесення запису в трудову книжку про роботу за сумісництвом
    Як правильно внести запис працівнику в трудову книжку, який працює за сумісництвом?
    12.09.202535
  • Анулювання бронювання у разі звільнення/прийняття працівника
    Працівник оформлений за сумісництвом у ТОВ та має бронювання. Плануємо оформити його на основне місце роботи. Чи потрібно в такому випадку спочатку зняти його з бронювання при звільненні із сумісництва, а вже після прийняття на основне місце роботи подавати документи на нове бронювання?
    12.09.2025891
  • Отримання критичного статусу для підприємства
    Як отримати статус критично важливого для підприємства (виробництво дронів) ? Які зараз є критерії щодо вимог, аби отримати критичність?
    11.09.2025313
  • Застосування ПСП до зарплати після відпустки
    ФОП має працівників, які з 01.08 по 24.08 пішли у відпустку. Відпускні виплачені 31.07. У серпні закриває лише 5 робочих днів, зарплата в працівників не за ці 5 днів - 2964,29 грн, 2119,05 грн, 2047,62 грн в залежності від окладу. При розрахунку зарплати ФОП має право застосувати соцпільгу до цих сум, оскільки вони не перевищують 4250 грн - 18% (261,05 грн; 108,91 грн; 96,05 грн). У нього виходить прибутковий. Чи має він право застосувати соцпільгу в такому випадку?
    10.09.202582
  • Встановлення неповного робочого дня за заявою працівника
    Працівник ТОВ надав заяву з проханням перевести його на неповний робочий день у зв'язку з сімейними обставинами. Чи достатньо такої підстави для видання наказу про переведення працівника на 0,5 ставки? У заяві є дата початку, але не вказано, на який період заплановано переведення
    10.09.2025452