• Посилання скопійовано

Доплата працівнику за ведення військового обліку

Працівник – менеджер пройшов спеціалізоване навчання з ведення ВО на підприємстві та отримав відповідний сертифікат, після чого на нього наказом покладено обов'язок з ведення кадрового та військового обліку. У штатному розкладі посади кадровика немає. Чи можна сформулювати назву оплати за виконання таких обов'язків у наказі як доплата/надбавка за збільшення обсягу робіт?

Згідно з пп. 8 Порядку №1487 обов’язки з ведення військового обліку на підприємствах покладаються на працівників служби персоналу, служби управління персоналом. За відсутності штатної одиниці служби персоналу обов’язки з ведення військового обліку покладаються на особу, яка веде облік працівників на підприємстві. Це зазвичай кадровик, але може бути бухгалтер чи інша особа, яка на це уповноважена.

Особа, відповідальна за ведення військового обліку (крім державних службовців), повинна відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним для інспектора з військового обліку відповідно до національного класифікатора ДК 003:2010 «Класифікатор професій». Також має обов’язково проходити підвищення кваліфікації не рідше одного разу на п’ять років. Підвищення кваліфікації проводиться ліцензованими  закладами освіти, що провадять освітню діяльність з підвищення кваліфікації працівників. Такі заклади освіти кожні два роки погоджують з Генеральним штабом Збройних Сил програми підготовки.

Звертаємо увагу, що підприємства щороку до 1 жовтня визначають потребу в підвищенні кваліфікації цих працівників (пп. 12 Порядку №1487). Таку потребу, доречно, передбачати у наказі. Так, відповідно до пп. 72 Порядку №1487 підприємства щороку до 1 лютого видають накази про стан військового обліку за минулий рік та завдання на наступний рік на підставі звітів, результатів вжитих заходів та перевірок стану військового обліку в минулому році відповідно до компетенції.

Крім того, наказами підприємств визначаються завдання щодо методичного забезпечення військового обліку, підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку, інші заходи щодо поліпшення стану військового обліку, а також затверджуються плани перевірок стану військового обліку на підприємствах, які перебувають у сфері їх управління.

Щодо доплати зазаначимо:

Для належного функціонування системи військового обліку (забезпечення її автоматизації із застосуванням Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів) визначається кількість осіб, відповідальних за ведення військового обліку, з урахуванням норм визначених пп. 9 Порядку №1487.

Якщо на підприємстві працює до 500 працівників, брати в штат окрему особу, яка відповідатиме за ведення військового обліку, не потрібно, достатньо покласти ці обов’язки на особу, що відповідальна за облік працівників, якій встановлюється доплата в розмірі до 50 % посадового окладу (пп. 10 Порядку №1487). 

Свого часу, Мінсоцполітики у листі від 09.02.2018 р. №227/0/101-18/281 щодо проведення доплати зазначила, якщо на посадову особу кадрового підрозділу або служби управління персоналом покладаються додаткові обов’язки з ведення військового обліку, які не передбачено посадовою інструкцією, то за їх виконання встановлюється відповідна доплата. Якщо в посадовій інструкції, такого працівника, визначено завдання з ведення військового обліку, то доплата, передбачена Порядком, не виплачується. У такому разі відповідальна особа при веденні військового обліку виконує свої безпосередні обов’язки та отримує відповідну оплату з урахуванням виконання зазначених функціональних обов’язків.

Отже, зрозуміло, що доплата в розмірі до 50% посадового окладу виплачується або не виплачується залежно від того, чи передбачено такий обов’язок посадовою інструкцією. При цьому обмеження доплати у розмірі 50 % не є обов'язковим для приватних підприємств, вони можуть встановлювати доплату у більшому розмірі залежно від фінансових можливостей та, звісно ж, за власні кошти. В наказі, доречно, написати: «… встановити доплату за ведення військового обліку на підприємстві у розмірі 50% посадового окладу».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Кількість годин за графіком змінності менша від норми робочого часу
    При складанні графіка змінності при підсумованому обліку робочого часу з квартальним обліковим періодом кількість відпрацьованих годин в обліковому періоді виходить менше на 12 годин за норму за 5-денним робочим тижнем за цей же період. Норма в ІІІ кварталі за 5-денним робочим тижнем = 518 годин, а за графіком змінності = 506 годин. Виникає недопрацювання до норми у розмірі 12 годин. Чи потрібно оплачувати таке недопрацювання?
    03.10.2024382
  • Одна посада, але різні оклади у штатному розписі резидента Дія Сіті
    ТОВ – резидент ДІЯ Сіті. У штаті є працівники, які займають одну і ту ж посаду, працюють однакову кількість годин в місяць, але мають різні оклади. Чи коректно відображати в штатному розписі 5 рядків для посади бухгалтера і відповідно 5 різних окладів? Чи оклад має бути у всіх однаковий? Чи потрібно змінювати назви посад в штатному розписі та вносити зміни в трудові книжки?
    30.09.202445
  • Допомога на поховання працівника сумісника від роботодавця
    Помер працівник, який працював за сумісництвом, тобто не за основним місцем роботи. Роботодавець хоче виплатити допомогу на поховання своїм коштом. Чи є обмеження щодо суми такої виплати для сумісника? Як оподатковується така допомога? Як її відображати в єдиній звітності?
    25.09.202437
  • Оформлення на роботу студента ВНЗ на неповний робочий день
    Як оформити на роботу студента ВНЗ очної форми навчання? Чи можна його оформити на неповний робочий день за основним місцем роботи?
    25.09.2024593
  • Оплата відрядження працівників іноземної організації філією
    В Україні зареєстрована філія іноземної благодійної організації, в якій працюють особи-іноземці, які напряму не пов’язані з філією і зарплату отримують з іноземної організації. Час від часу виникає потреба у здійсненні ними відрядження, відповідно, виникають витрати на проїзд, харчування, проживання. Якщо ці витрати покриватиме філія, то чи не буде це для них додатковим благом? Чи не виникнуть через це додаткові податки?
    24.09.202414