• Посилання скопійовано

Відпустка директора, якщо немає виконувача обов’язків

Як оформити щорічну відпустку директору, якщо КЕП є тільки у директора, тимчасово виконуючого обов’язків керівника немає. Директор усе підписує сам (податкові та банківські документи). Чи можна його не відправляти у щорічну відпустку за умовою, що його обов’язки ніхто, крім нього, не може виконувати? Який документ треба скласти для цього?

Частиною 5 ст. 11 Закону про відпустки забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд.

Взагалі, щорічна відпустка має надаватися вчасно згідно із затвердженим графіком відпусток. При цьому, якщо працівник з якихось причин не скористався своїм правом на щорічну відпустку за кілька попередніх років, він має право використати її, а в разі звільнення незалежно від підстав йому має бути виплачена компенсація за всі невикористані дні відпусток на підставі ст. 24 Закону про відпустки. Оскільки законодавством не передбачено строку давності, після якого втрачається право на щорічну відпустку.

Ненадання директору чи будь-якому іншому працівнику щорічних відпусток є порушенням законодавства про працю, за що передбачена:

  • адміністративна відповідальність, яка накладається на посадових осіб підприємства за ст. 41 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі від 510 до 1700 грн;
  • фінансова відповідальність накладається на роботодавця за ст. 265 КЗпП у вигляді штрафу в розмірі 1 МЗП за кожне таке порушення.

Вказаний штраф накладається під час перевірки Держпраці, якщо порушення в нарахуванні компенсації виявлять інспектори. Якщо перевірки не буде, то й штрафи не будуть застосовані.

І жодне документальне оформлення не позбавить від штрафу роботодавця та посадових осіб підприємства, адже чинним законодавством про працю не передбачено можливості продовження виконання керівником підприємства посадових обов’язків у період відпустки. Тому з метою уникнення можливих негативних наслідків до штату підприємства необхідно ввести посаду, наприклад заступника керівника (у разі її відсутності), обіймаючи яку він виконуватиме обов’язки керівника у разі тимчасової відсутності останнього. 

Або, щоб не порушувати законодавство і права директора на відпочинок, директору варто надавати відпустку частинами в періоді між звітами і підписанням податкових та банківських документів, оскільки директор, з якихось причин, не призначає тимчасово виконувача обов’язків з правом підписання документів на час своєї відпустки.

Також існує альтернативний погляд на цю проблему, за якого директор може підписувати документи під час відпустки або лікарняного. Ми про це писали тут 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202433
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202423
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024324
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202425
  • Чи дають отримані гранти право на бронювання працівників?
    Чи дають право на бронювання працівників гранти на створення та розвиток виробництв переробної промисловості?
    18.11.202427