• Посилання скопійовано

Зміни до штатного розпису: зменшення окладу

20.10.2021 р. було звільнено бухгалтера. 21.10.2021 р. прийнято нового бухгалтера, але на менший оклад. Як правильно відобразити ці зміни в штатному розписі підприємства?

Відразу зазначимо, що протягом року до штатного розпису може бути внесено зміни в разі введення (виведення) штатних одиниць, змін розміру посадових окладів, а також змін суттєвих умов праці (назв посад, розрядів, категорій тощо). Кількість і періодичність змін штатного розпису протягом поточного року не обмежена. Якщо це пов'язано зі змінами істотних умов праці, то кожен працівник, якого це стосується, має бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці (ст. 32 і 103 КЗпП).

Зміни до штатного розпису вносяться на підставі наказу по підприємству, в якому повинні бути висвітлені причини внесення цих змін.

Практикують два способи внесення змін до штатного розпису:

1. видати наказ про внесення змін до штатного розпису, перерахувавши зміни в тексті цього наказу;

2. затвердити наказом новий штатний розпис.

Наказ про внесення змін складають у довільній формі. У ньому вказують підстави змін і конкретну дату, з якою зміни набирають чинності. 

Підстави внесення змін в штатний розпис у цьому наказі можуть бути різними, наприклад:

  • оптимізація організаційної структури підприємства;
  • реорганізація підприємства;
  • зміна обсягів діяльності;
  • проведення заходів, направлених на поліпшення діяльності підприємства або його підрозділів.

Зважаючи, що працівник, який займав посаду бухгалтера звільнився, а інший працівник приймався на роботу на менший оклад, доцільно затвердити новий штатний розпис, оскільки тут не вбачається зміна істотних умов праці. Тобто, в даному випадку, наказ мав бути виданий 20.10.2021 р., який починає діяти з 21.10.2021 р.  

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Як правильно заповнити суму перевитрати в авансовому звіті?
    Директор оплачує послуги Нової пошти власними коштами. Пізніше подає авансовий звіт на відшкодування йому коштів. При заповненні авансового звіту від 23.04.2025 р. у сумі 80 грн, є перевитрата в сумі накопичених двох авансових звітів (не компенсованих) - 240 грн грн. Загальна сума заборгованості за працівником - 320 грн. 25.04.2025 р. підприємсво сплатило всю суму заборгованості. Як правильно заповнити суму сплати в авансовому звіті: всю суму оплати 320 грн ставити в останньому звіті і номер платіжної інструкції, чи потрібно в кожному звіті відображати один номер платіжної інструкції і суму заборгованості, яка виникла за кожним звітом окремо без накопичення?
    Сьогодні 15:5031
  • Середня заробітна плата для підприємств з роздрібної торгівлі алкогольними напоями
    Після змін до ст. 42 Закону №3817 (Закон №4536 від 16.07.2025 р.) незрозуміло, як правильно рахувати: у підприємства є ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем, продавець працює на 0,5 ставки, решта працівників — на опті, ще є мобілізовані. Чи потрібно всім забезпечити середню зарплату не менше 2 МЗП і чи враховувати мобілізованих у цьому розрахунку?
    14.08.2025812
  • Як розрахувати кількість днів в відрядженні?
    Відповідно до наказу працівник відряджений у Київ з 8 по 9 серпня. Працівник не бажає скоритатися іншим транспортом, окрім поїзда, який вибуває в 23:30 7 серпня. Яким чином розрахувати кількість днів в відрядженні?
    11.08.202570
  • Завідувач складу щодня їздить за товаром з одного складу на інший в інше місто: чи оформлювати відрядження?
    В компанії є два склади в різних населених пунктах. Завідувач складу кожного дня їздить за товаром з одного складу на інший в інший населений пункт. Чи потрібно оформлювати відрядження? За яких умов можна не оформляти відрядження?
    08.08.2025999
  • Письмовий трудовий договір між працівником та юрособою: чи потрібен?
    Чи потрібен письмовий трудовий договір між працівником та юрособою?
    08.08.20251 446