• Посилання скопійовано

Зміна директора: що з оформленням?

На приватному підприємстві звільняється директор – найманий працівник. На посаду директора стає засновник (частка 100%). Також щасновник є ФОПом на III групi ЄП. Як правильно звільнити директора – найманого працівника та прийняти на посаду директора – засновника? Які органи потрібно повідомити про зміну директора? Чи потрібно повідомляти ДПС? Що з ЄСВ?

Звільнити директора – найманого працівника

На директора – найманого працівника, як і на інших працівників поширюється трудове законодавство. Тому щоб звільнитися найманому працівнику з посади директора, потрібно написати заяву, наприклад, за власним бажання за два тижні (ст. 38 КЗпП) або за угодою сторін, п. 1 ст. 36 КЗпП. І вже на підставі заяви засновник видає рішення про його звільнення, яке буде підставою для оформлення наказу про звільнення, наприклад: «Складаю повноваження директора підприємства та припиняю трудові відносини за угодою сторін за п. 1 ст. 36 КЗпП з 14.02.2022 р. Підстава: рішення засновника від 11.02.2022 р.». 

Крім того, у день звільнення директору-найманому працівнику проводяться всі належні виплати та видається трудова книжка (ст. 116 КЗпП), якщо вона зберігалася на підприємстві. Запис у трудовій книжці має відповідати запису в наказі про звільнення (п. 2.4 Інструкції №58), наприклад: «Звільнений за угодою сторін, п. 1 ст. 36 КЗпП України» (графа 3), а у графі 4 зазначається підстава - Наказ №… від….».

 

Прийняти на посаду директора – засновника

Призначення засновника на посаду директора підприємства також оформлюється рішенням. Таке призначення можна прописати іншим пунктом у тому ж рішенні де і звільнення попереднього директора.

На підставі рішення видається наказ про те, що він приступає до виконання обов’язків директора, наприклад: «Я, ІВАНОВ Іван, засновник ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВЕСЕЛКА», приступаю до роботи за посадою директора з 15.02.2022 р. із посадовим окладом 25000,00 грн. Підстава: рішення засновника від 11.02.2022 р.». 

Також, якщо засновник хоче працювати директором на своєму підприємстві як найманий працівник, потрібно укладати трудовий договір.

 

Повідомлення органів про зміну директора

І. При прийнятті нового директора на роботу подавати до податкової повідомлення про прийняття на роботу не потрібно. Цю інформацію вона візьме з  Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань. Тож, дублювати її вже з 05.03.2020 р. не потрібно.

ІІ. Про зміну директора слід повідомити держреєстратора. Для державної реєстрації в ЄДР відомостей щодо зміни керівника юридичної особи подаються такі документи (ч. 4 ст. 17 Закону №755):

  • заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну керівника;
  • 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об’єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою (ст. 36 Закону №755). 

ІІІ. Потрібно оформити нові сертифікати електронного підпису і оформити новий договір про обмін електронними документами з податковою інспекцією.

ІV. Новому директору потрібно подати інформацію в банк, де обслуговується підприємство, та оформити нові картки зразків підписів в банку, оскільки директор є особою, яка має право розпоряджатися грошовими коштами підприємства. 

 

Директор є ФОП: ЄСВ

Сплачувати ЄСВ із зарплати за директора-найманого працівника роботодавець зобов’язаний з дотриманням норм абз. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ, тобто у розмірі не менше мінімального страхового розміру.

Крім того, з 1 січня 2021 р. ФОПи, які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе ЄСВ за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску (ст. 4 Закону про ЄСВ).

Такі особи можуть бути платниками ЄСВ за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Таким чином, якщо ФОП є одночасно найманими працівниками, обчислення і сплату ЄСВ за них здійснюють роботодавці. ФОП-найманий працівник має можливість самостійно провести сплату ЄСВ лише у разі, якщо роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску. Добровільна сплата ЄСВ фізичними особами – підприємцями чинним законодавством не передбачена.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024113
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024441
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427