Запитання: Чи вносити в ТК запис про суміщення посад? Як оформити переведення на інше підприємство? Чи може працівник у ТОВ залишатися на двох посадах, працюючи за сумісництвом? Якщо переведення на інше підприємство оформляти як звільнення з основного місця роботи, чи вказувати в наказі про звільнення з обох посад?
Відповідь:
Чи вносити в ТК запис про суміщення посад?
Суміщення посад встановлюється за заявою працівника або на підставі прийнятого роботодавцем рішення. Оформлюється суміщення професій (посад) наказом роботодавця. Оскільки працівник продовжує обіймати свою основну посаду, записи про суміщення до особової картки працівника та трудової книжки не вносяться.
Аналогічну думку має ГУ Держпраці у Хмельницькій області, яку зазначила у своєму роз’ясненні.
Як оформити переведення на інше підприємство?
Про те як правильно оформити переведення працівника на інше підприємство ми писали тут:
- Особливості переведення на інше підприємство
- Переведення працівника на інше підприємство: компенсація відпускних.
Чи може працівник у ТОВ залишатися на двох посадах, працюючи за сумісництвом?
Відповідно до ст. 21 КЗпП працівники підприємств, установ, організацій мають право крім основного трудового договору укладати трудові договори про роботу за сумісництвом. При цьому таких договорів може бути кілька, тобто працювати за сумісництвом можна не на одному підприємстві.
Тобто, працівник поряд з основною роботою може працювати сумісником на декількох підприємствах (у різних роботодавців).
Займати ж дві різні посади за сумісництвом у одного роботодавця не можна, оскільки унеможливлюється оформлення на роботу такого працівника, починаючи від подання повідомлення про прийняття на роботу до податкової і закінчуючи відображенням в об’єднаній звітності.
Якщо переведення на інше підприємство оформляти як звільнення з основного місця роботи, чи вказувати в наказі про звільнення з обох посад?
Суміщення професій (посад) — це виконання працівником поряд із своєю основною роботою, зумовленою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) в межах робочого часу за основною роботою на одному і тому самому підприємстві, установі, організації.
Для встановлення суміщення посад у штатному розписі підприємства має бути передбачена вакантна посада. У разі відсутності вільної посади або посади в штатному розписі, суміщення посад є неможливим і доплата за суміщення посад не може здійснюватись.
Тобто, при суміщенні посад окремий трудовий договір не оформляється, оскільки робота виконується поряд з основної та оплата за яку здійснюється у вигляді доплати. Тому припинення виконання обов'язків за суміщенням з ініціативи роботодавця не є звільненням. За ініціативою працівника суміщення припиняється за його заявою (при умові, що попередньо не було визначено строку суміщення) на підставі якої видається наказ. Якщо строки були встановлені, то робота за суміщенням припиняється без видачі окремого наказу, тому що в наказі про встановлення суміщення був встановлений строк і після його спливу суміщення автоматично припиняється.
Отже, виходить, що в наказі про звільнення з основного місця роботи включати запис про припинення обов'язків за суміщенням не можна.
При цьому у трудову книжку вноситься тільки запис про звільнення з основного місця роботи.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити