• Посилання скопійовано

Встановлення на підприємстві 4-денного робочого тижня

Виробниче підприємство хоче ввести 4-денний режим роботи (це зміна режиму роботи, тобто істотних умов праці). В наказі посилання на ч. 3 ст. 32 КЗпП буде, але ж наприклад: скорочення обсягів продажу продукції не може бути визнано зміною в організації виробництва і праці. Яким чином це зробити?

Відповідно до ч. 3 ст. 32 КЗпП, у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці, зокрема зміна режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу.

Отже, зміна графіку роботи підприємства є істотною зміною умов праці. При цьому скорочення обсягів продажу продукції не може бути визнано зміною в організації виробництва і праці.

Рішення про зміну істотних умов праці (зміна режиму роботи, установлення неповного робочого часу) оформлюється наказом підприємства. У ньому зазначається про намір змінити істотні умови праці, викладаються причини, що зумовили таку потребу та які не дозволяють використовувати працю працівників протягом повного робочого часу (наприклад, в наказі обґрунтувати, що це обумовлено кон’юнктурою ринку, зменшенням обсягу роботи, тощо), а також даються вказівки щодо запровадження змін. Також в наказі обов'язково зазначається на який період встановлюється (на визначений строк) або без обмеження строком, неповний робочий час (див. зразок).

Таким чином, якщо зміна графіку роботи відбувається з ініціативи роботодавця, то про це  потрібно працівників повідомити не пізніше ніж за два місяці. Законодавством про працю не передбачені механізм та форма повідомлення про зміну істотних умов праці, тому, як варіант, можна взяти з працівників розписки про згоду або вручити персональне повідомлення про зміну істотних умов (у двох примірниках) під підпис. Один примірник - залишається у працівника, а другий (з підписом) – здається у відділ кадрів.

Звертаємо увагу, що працівник після попередження про зміну заробітної плати може відмовитися від подальшого продовження роботи в будь-який час протягом двомісячного строку (він не зобов'язаний «відпрацьовувати» ці два місяці). Навіть якщо працівник хоче звільнитися до закінчення цих двох місяців (що буває нерідко, адже іноді працівник може знайти нову роботу досить швидко), звільнення все одно проводиться за п. 6 ч. 1 ст. 36 КЗпП  із виплатою вихідної допомоги.

 

Зразок

Наказ про зміну істотних умов праці

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ВЕСЕЛКА”

Код ЄДРПОУ 222222222

НАКАЗ

 

27.10.2021                          м. Київ                             №9-к 

 

Про встановлення 4-денного

робочого тижня

У зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці (зменшенням обсягу роботи), відповідно до частини третьої статті 32 КЗпП України

 

НАКАЗУЮ:

1. Установити з 01.01.2022 р. працівникам чотириденний робочий тиждень (робочі дні: понеділок, вівторок, середа, четвер, вихідні дні: п'ятниця, субота, неділя) з тривалістю робочого дня 8 год. (з 9.00 до 18.00 з перервою для відпочинку й харчування з 13.00 до 14.00).

2. Інспектору з кадрів (чи особі відповідальній за ведення кадрів) Віктору КОТИКУ:

2.1. Видати працівникам персональні повідомлення про зміну істотних умов праці до 01.11.2021 р.

2.2. Отримати від працівників 2-й примірник повідомлення про згоду чи відмову продовжувати роботу після встановлення неповного робочого тижня до 01.01.2022 р.

2.3. Довести до відома працівників, що в разі відмови від продовження роботи в режимі неповного робочого тижня трудовий договір із ними буде припинено 01.01.2022 р. на підставі п. 6 ст. 36 КЗпП з виплатою вихідної допомоги в розмірі середньомісячного заробітку.

2.4. Перевести працівників, які дали згоду на зміни в організації виробництва і праці з 01.01.2022 р. на новий графік роботи.

3. Бухгалтеру Олені КОСАЧ:

3.1. Провести остаточний розрахунок, відповідно до чинного законодавства, працівників, які відмовилися працювати за новим графіком роботи.

3.2. Працівникам, які погодилися працювати за новим графіком роботи, з 01.01.2022 р. проводити оплату пропорційно відпрацьованому часу згідно з встановленими посадовими окладами у штатному розписі.

4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор                                                   підпис                                                Петро ПОТАПОВ

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024118
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202456
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202438
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024451
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427