• Посилання скопійовано

Призупинення діяльності: чи можна не нараховувати зарплату директору-засновнику?

Приватне підприємство на загальній системі оподаткування прийняло рішення про тимчасове припинення діяльності. Чи можна звільнити директора (який є засновником) і не нараховувати йому зарплату? Яку при цьому подавати звітність?

Згідно з ч. 2 ст. 65 та ч. 4 ст. 128 ГКУ засновник може здійснювати свої права на управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи на основі статуту або інших установчих документів.

При цьому, якщо трудового договору немає, то немає й обов’язку нараховувати або виплачувати засновнику заробітну плату. Тим більше жодна законодавча норма не зобов’язує власника підприємства укладати угоди з самим собою, в т. ч. і трудовий договір.

Однак, в даному випадку із засновником вже укладено трудовий договір і він оформлений на підприємстві як директор. Тому для того, що мати можливість не нараховувати заробітну плату, необхідно розірвати такі трудові відносини (зокрема, засновник звільняється з посади директора і починає виконувати обов’язки з управління підприємством як засновник).

Податківці в «ЗІР» (підкатегорія 201.04.01) на питання: «Чи нараховується ЄВ засновнику, який керує підприємством, діяльність якого тимчасово призупинена?» зазначали: «Якщо працівник, який одночасно є власником, виконував певну роботу на умовах трудового договору, укладеного відповідно до вимог ст. 21, 24 КЗпП, то йому повинна бути виплачена заробітна плата (згідно з трудовим договором (контрактом)), розмір якої не може бути меншим за мінімальний, установлений законодавством.

Якщо установчими документами передбачено, що на період тимчасового припинення діяльності підприємства функцію керівника виконує його засновник, однак при цьому не отримує за це винагороди (доходу), то ЄВ не нараховується».

Крім цього, податківці і в ІПК від 01.06.2017 р. №435/6/99-99-15-02-02-15/ІПК розглядали можливість юрособи виконувати обов'язки (функції) та права платника податків, що визначені нормами чинного податкового, іншого законодавства України без призначення директора (іншого керівника) в ТОВ, за умови, що господарська діяльність не ведеться. При цьому в ТОВ було призначено особу-підписанта (відомості про яку будуть внесені в ЄДР), що згідно з рішенням загальних зборів учасників ТОВ є уповноваженою особою на складання, підписання та подання податкових декларацій, звітів з ЄСВ, бухгалтерських, фінансових звітів ТОВ за умови відсутності на підприємстві штатних працівників.

Отже, можливість здійснювати управління підприємством (зокрема, підписання звітності) засновником без оплати, за умови відсутності діяльності, все ж таки є. Однак при цьому необхідно звільнити засновника з посади директора (відобразивши це у звітності з ЄСВ та ф. №1ДФ).

Щодо подання заяви за формою №1-ОПП із позначкою «Зміни», то вважаємо, що її подавати не потрібно, оскільки зміни осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, не відбувалося.

Факт припинення трудових відносин повинен також бути оформлений рішенням директора-засновника (якщо засновник не єдиний, то рішенням загальних зборів), в якому повинно бути зазначено, що особа складає обов’язки директора за власним бажанням і починає виконувати управління підприємство безпосередньо як засновник без нарахування заробітної плати (безоплатно).

Своєю чергою, такий засновник в подальшому має право на підписання податкової та фінансової звітності, в т. ч. і за періоди 2019 року.

Питання звітування підприємства при припиненні діяльності ми розглядали туттут та тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202431
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202423
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024319
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202425
  • Чи дають отримані гранти право на бронювання працівників?
    Чи дають право на бронювання працівників гранти на створення та розвиток виробництв переробної промисловості?
    18.11.202427