• Посилання скопійовано

Чи потрібно ФОПам працевлаштовувати осіб з інвалідністю?

Чи зобов'язаний ФОП на ІІ групі працевлаштовувати інваліда, якщо чисельність працівників перевищила 8 осіб. Яким нормативним документом це регламентовано?

Статтею 19 Закону №875 для роботодавців установлено норматив щодо працевлаштування інвалідів, який становить:

  • 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, якщо працює 25 і більше працівників;
  • одне робоче місце, у разі, якщо працює від 8 до 25 осіб.

Роботодавці, кількість найманих працівників у яких становить 8 осіб та більше, відповідно до ст. 17, 18 Закону №875, зобов’язані:

  • виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів (у т.ч. спеціальні робочі місця з необхідними для них умовами праці). Спеціальні робочі місця створюються роботодавцями, у разі необхідності, за рахунок Фонду соціального захисту інвалідів або за власний рахунок (за рішенням місцевої ради);
  • надавати Державній службі зайнятості (ДСЗ) інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів;
  • звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у встановленому порядку.

Роботодавці, у яких кількість працюючих за основним місцем становить 8 і більше осіб, зобов’язані зареєструватися у відділенні Фонду за місцем державної реєстрації до 1 лютого, що настає за роком створення  чи збільшення кількості працюючих (п. 3 Порядку №70).

Отже, у Законі №875 мова йде про усіх роботодавців, тож і ФОПам, у яких працює 8 та більше працівників, слід дотримуватися норм цього Закону. Докладно про це ми писали тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Внесення запису в трудову книжку про роботу за сумісництвом
    Як правильно внести запис працівнику в трудову книжку, який працює за сумісництвом?
    12.09.202529
  • Анулювання бронювання у разі звільнення/прийняття працівника
    Працівник оформлений за сумісництвом у ТОВ та має бронювання. Плануємо оформити його на основне місце роботи. Чи потрібно в такому випадку спочатку зняти його з бронювання при звільненні із сумісництва, а вже після прийняття на основне місце роботи подавати документи на нове бронювання?
    12.09.2025831
  • Отримання критичного статусу для підприємства
    Як отримати статус критично важливого для підприємства (виробництво дронів) ? Які зараз є критерії щодо вимог, аби отримати критичність?
    11.09.2025304
  • Застосування ПСП до зарплати після відпустки
    ФОП має працівників, які з 01.08 по 24.08 пішли у відпустку. Відпускні виплачені 31.07. У серпні закриває лише 5 робочих днів, зарплата в працівників не за ці 5 днів - 2964,29 грн, 2119,05 грн, 2047,62 грн в залежності від окладу. При розрахунку зарплати ФОП має право застосувати соцпільгу до цих сум, оскільки вони не перевищують 4250 грн - 18% (261,05 грн; 108,91 грн; 96,05 грн). У нього виходить прибутковий. Чи має він право застосувати соцпільгу в такому випадку?
    10.09.202582
  • Встановлення неповного робочого дня за заявою працівника
    Працівник ТОВ надав заяву з проханням перевести його на неповний робочий день у зв'язку з сімейними обставинами. Чи достатньо такої підстави для видання наказу про переведення працівника на 0,5 ставки? У заяві є дата початку, але не вказано, на який період заплановано переведення
    10.09.2025447