• Посилання скопійовано

Використання автомобіля директора у відрядженні

Директор та інші працівники їдуть за кордон у відрядження. Директор везе працівників власним автомобілем. Чи оподаткується вартість бензину ПДФО та військовим збором? Які документи директор повинен надати, щоб компенсувати вартість бензину? Чи потрібен подорожній лист?

ДФСУ у листі від 05.01.2017 р. №104/6/99-99-13-02-03-15 роз'яснила: «якщо юридична особа компенсує своєму найманому працівнику вартість палива, використаного під час виконання трудових обов’язків, то сума зазначеної компенсації підлягає оподаткуванню ПДФО та військовим збором як додаткове благо на підставі пп. «г» пп. 164.2.17 ПКУ».

При цьому така сума компенсації не є базою нарахування ЄСВ.

Проте у цьому листі було описано ситуацію, коли використання працівником свого автомобіля в госпдіяльності підприємства не було оформлене документально.

Якщо ж правильно оформити фактичне використання автомобіля працівника у госпдіяльності підприємства, то на час такого використання автомобіль стає «службовим» автомобілем, і витрати на пальне стають витратами підприємства. Як оформити такі відносини ми писали тут>>

Якщо автомобіль директора використовується лише на час відрядження, то на цей час  можна укласти договір оренди або позички автомобіля. Наявність такого договору убезпечить підприємство від оподаткування ПДФО та військовим збором вартості пального, яке витрачене за час відрядження. Далі за текстом ми виходимо з того, що використання автомобіля вже оформлено договором оренди або позички.

Як обліковувати пальне для автомобіля та відрядження працівників ми писали туттут та тут>>

Якщо коротко, то на час відрядження потрібний первинний документ, який підтверджує роботу орендованого або позиченого автомобіля у відрядженні. Таким документом може бути подорожній лист або інший первинний документ, що містить відповідну інформацію. Дещо про це можна прочитати у статті «Подорожній лист: куди їдемо?» у ДК №07/2017.

 

Висновки:

1. Потрібно оформити використання автомобіля директора договором оренди або позички;

2. Роботу автомобіля у відрядженні потрібно підтвердити подорожнім листом або іншим первинним документом;

3. Придбання пального у відрядженні підтверджується розрахунковими документами, які видаються на АЗС;

4. Витрати на пальне будуть витратами директора на відрядження, які можуть бути компенсовані йому відповідно до п. 170.9 ПКУ без оподаткування ПДФО та військовим збором;

5. Якщо п. 1 та п. 2 не будуть виконуватися, вартість пального, яка компенсується директору, оподатковується ПДФО та військовим збором.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045