• Посилання скопійовано

Відпустка з першого числа: як розрахувати відпускні?

Початок відпустки працівника припадає на перше число календарного місяця, однак наказ про відпустку, як і розрахунок сум відпускних, потрібно провести напередодні. Як правильно обрати розрахунковий період для обчислення відпускних?

Відповідно до  ст. 115 КЗпП, заробітна плата працівникам за весь час щорічної відпустки виплачується не пізніше ніж за три дні до початку відпустки. Отже, виходить, що у разі початку відпустки з першого числа місяця, відпускні, як правило, виплачуються працівникові в останні дні попереднього місяця. 

Мінсоцполітики у листі  від 06.02.2017 р. №272/0/101-17/282 проаналізувало правила розрахунку відпускних за Порядком №100.

Згідно з абз. 1 п. 2 Порядку №100 обчислення середньої заробітної плати для оплати часу відпусток провадиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю надання відпустки.

Пунктом 7 Порядку №100 встановлено, що нарахування виплат за час відпусток провадиться шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року за винятком святкових і неробочих днів, встановлених законодавством. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Але окремого порядку розрахунку відпускних, які починаються з першого числа місяця, Порядком №100 не встановлено. Отже, бухгалтеру потрібно розраховувати відпускні за загальними правилами. 

Мінсоцполітики на підставі вищенаведених правил та особливостей надали поради, як бути у такому випадку: 

  • на момент, коли відпускні мають бути виплачені, їх розрахунок здійснюється без даних про доходи працівника за останній місяць розрахункового періоду;
  • після проведення нарахування усіх виплат працівнику за такий останній місяць розрахункового періоду, роботодавці можуть здійснити перерахунок середньої заробітної плати із урахуванням цих нарахованих сум.

Докладно про розрахунок відпускних ми писали тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045