• Посилання скопійовано

На кого покласти обов’язки касира?

У штаті два бухгалтера, головний бухгалтер, керівник та його заступник. Усі бухгалтери будуть відсутні певний період одночасно. На кого покласти обов’язки касира?

За організацію бухобліку на підприємстві відповідає його керівник (це прямо передбачено ст. 8 Закону про бухоблік). Зокрема, він вирішує питання організації бухобліку на підприємстві. Отже, хто буде здійснювати облік операцій з готівкою та  складати відповідні первинні документи, вирішує керівник підприємства.  

Зрозуміло, що якщо підприємство планує здійснювати готівкові операції, бажано мати у своєму штаті посаду касира. Така посада може бути у штатному розкладі в кількості одиниць, що необхідна підприємству.  Але це зовсім не обов’язково.  

Наприклад, у листі НБУ від 14.02.2012 р. №11-117/708-1645 зазначається: «у разі відсутності на підприємстві інших працівників керівник має право підписувати касові документи одноосібно, як керівник підприємства».

Отже, якщо керівник готовий взяти на себе виконання обов’язків касира, то створювати штатну одиницю касира і наймати додаткового працівника немає потреби. 

Також на підприємствах, у яких обсяг касових операцій невеликий, посада касира може суміщуватись з іншими посадами. Часто посаду касира суміщують бухгалтери. У такому разі працівник називається бухгалтером-касиром.  За змістом трудових функцій, що виконує такий працівник,  це буде суміщення посад бухгалтера та касира. 

У даному випадку працівник за своєю згодою виконує поряд із своєю основною роботою, передбаченою трудовим договором, додаткову роботу за іншою посадою без звільнення від своєї основної роботи на одному і тому ж підприємстві протягом встановленої на підприємстві тривалості робочого дня. І отримує за це доплату, розмір якої встановлюється або колективним договором на підприємстві (за його наявності), або на договірній основі між працівником та керівником підприємства. 

Якщо про відсутність касира відомо заздалегідь (відпустка, відрядження тощо), керівник видає письмовий наказ, за яким виконання обов'язків касира покладається на іншого працівника або на самого керівника. При цьому  не варто забувати, що з таким касиром (або особою, що тимчасово заміняє касира) слід укласти договір про повну матеріальну відповідальність.

До речі, якщо  тимчасово відсутній  сам директор, то для того, щоб рух готівки на підприємстві на час його відсутності не зупинявся, він повинен передоручити всі права підписування касових документів іншій особі (це може бути заступник директора, бухгалтер, головний менеджер тощо).

Щоб передати обов'язки керівника (бухгалтера, касира) з підписування документів іншим особам, керівнику підприємства слід видати наказ, у якому чітко прописати, хто саме з працівників підписуватиме касові документи на період відсутності керівника (бухгалтера, касира) (ст. 8 Закону про бухоблік). Скласти такий наказ можна в довільній формі.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Не проведено інвентаризацію резерву відпусток у 2023 році: які наслідки?
    У І кварталі 2024 року було використано відпусток за 2023 рік більше, ніж нараховано резерву в 2023 р., тобто на кінець 2023 року не проведена інвентаризація резерву відпусток, не визначено кількість днів невикористаних днів відпустки, відповідно немає залишку резерву в балансі. Фактично це проведено і нараховано в І кварталі 2024 р. Як виправити помилку, щоб витрати по резерву відпусток 2023 р. зарахувати в 2024 р.?
    29.04.202450
  • Звільнення та прийняття на роботу в одному місяці: складаємо додаток 1 єдиної звітності?
    Працівник в одному місяці був звільнений (з ознакою наявності трудової книжки) , а наступного дня знову прийнятий на неповний робочий час за сумісництвом без наявності трудової книжки. Як показати такі зміни в графі 14 додатку 1 – кількість днів перебування у трудових відносинах?
    26.04.202493
  • Як при звільненні працівника утримати відпускні, що були виплачені йому наперед?
    Внаслідок помилки в підрахунку кількості днів відпустки, на які має право працівник, в 2024 він «відпочив наперед» на 16 календарних днів. Тепер раптово написав заяву на звільнення день в день, і на роботу більше не виходить. Чи відноситься така помилка до лічильної і яким чином можна утримати/повернути законним шляхом з працівника кошти за незароблені дні щорічної основної відпустки?
    26.04.2024475
  • Оплата дня огляду на МСЕК під час тривалого лікарняного
    Працівник перебував на лікарняному з 18.12.2023 р. до 11.04.2024 р. включно. З 11.04.2024 р. йому надано другу групу інвалідності (надав довідку МСЕК). Чи підлягає оплаті останній день лікарняного (11 квітня), який також є і датою присвоєння інвалідності?
    25.04.202446
  • Допомога на лікування працівника під час призупинення з ним дії трудового договору
    Чи може працівник, з яким призупинено дію трудового договору, отримати від підприємства допомогу на лікування у вигляді оплати послуг медичному закладу? Які податкові наслідки у разі отримання такої допомоги?
    22.04.202429