• Посилання скопійовано

Порядок видачі авансових коштів при продовженні відрядження

Водії для здійснення перевезень направляються у закордонне відрядження. Перед відрядженням їм видається аванс у розмірі добових за дні відрядження. Іноді виникає потреба продовжити термін відрядження. Чи можна доплачувати аванс на відрядження? Чи обов'язково надавати аванс на відрядження? Чи можна видавати аванс на таке відрядження в гривнях?

Варто зазначити, що обов’язкова видача авансових коштів на відрядження законодавчо передбачена лише для бюджетних установ (п. 4 Розд. І Інструкції №59). При цьому, приватні суб’єкти господарювання повинні користуватись власно розробленим положенням про відрядження, а Інструкція №59 має для них лише рекомендаційних характер.

Статтею 121 КЗпП  передбачено, що працівникам, які направляються у відрядження, виплачуються добові за час перебування у відрядженні, оплачується вартість проїзду до місця призначення і назад та витрати щодо найму житлового приміщення в порядку і розмірах, що встановлюються законодавством. Однак, в даній статті мова йде саме про компенсацію таких витрат, а не про видачу авансу.

Отже, приватне підприємство повинно керуватися власним положенням про відрядження, за яким і визначається, чи надається відрядженній особі аванс, та у якій валюті такий аванс повинен бути виданий. Тобто законодавчої заборони видавати аванс на закордонне відрядження в гривні немає.

Та варто зважати на те, що якщо працівник отримує аванс на закордонне відрядження, то при затвердженні авансового звіту у іноземній валюті здійснюється перерахунок такої валюти у гривню за курсом на дату отримання авансових коштів (у тому випадку, якщо аванс повністю покриває понесені витрати та добові). Та частина витрат у іноземній валюті, яка не була покрита авансовими коштами, перераховується у гривню на дату затвердження такого авансового звіту.

Щодо доплати авансу при продовжені відрядження ситуація така. Пунктом 19 Положення №148 передбачено, що видача підзвітній особі готівки під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми.

При цьому, також зазначено, що звітування за одержану під звіт або на відрядження готівку здійснюється відповідно до законодавства України.

Відповідно до пп. 170.9.2 ПКУ, звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається до закінчення п'ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує відрядження (повертається з відрядження). Тож у випадку, якщо відрядження працівника було продовжено, відповідно строки звітування починають рахуватися тільки після того, як такий працівник повернеться після продовження відрядження. Таким чином, оскільки доплата авансу здійснюється за відрядження, яке ще не закінчилося, порушення правил ведення готівкових операцій та строків звітування не виникає.

Отже, у випадку продовження відрядження підприємство може перерахувати працівнику додатковий аванс. Сума такого авансу повинна бути достатньою для покриття добових витрат працівників у відрядженні. Точна відповідність авансу до суми добових витрат за кількістю днів відрядження законодавством не вимагається. Після повернення працівників з відрядження здійснюється точний розрахунок витрат та проводяться розрахунки з працівником – повернення працівником зайво виданих коштів на відрядження або навпаки,  компенсація працівнику понесених ним витрат у відрядженні.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024100
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202452
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024414
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427