• Посилання скопійовано

Підприємство тимчасово не працює: що потрібно зробити?

Підприємство планує тимчасово призупинити госпдіяльність. Співробітників немає. Засновник виконує функції директора без зарплати (прописано в Статуті). Які кроки необхідно зробити? Які інстанції потрібно повідомити? Чи подавати порожні звіти?

За відсутності госпдіяльності юрособу можна ліквідувати або тимчасово призупинити  - про що ми зазначали тут. Саме рішення про тимчасове призупинення госпдіяльності  не подається до жодних державних органів, в т.ч. й до ДФС. А ось щодо форм звітності та інших документів – розглянемо далі.

 

Бухоблік

Відповідно до п. 2 ст. 8 Закону про бухоблік питання організації бухобліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Для уникнення нарахування амортизації основних засобів їх необхідно вивести з експлуатації. Але їх все одно доведеться десь зберігати та утримувати у належному стані. Тому керівництву підприємства слід визначитися з необхідністю їх використання у майбутньому. Можливо, ці основні засоби доцільно буде законсервувати, продати або списати, якщо вони повністю зношені.

 

Фінансова звітність

Що стосується фінансової звітності, то норми Закону про бухоблік та Порядку №419, не передбачають неподання фінансової звітності у разі відсутності діяльності чи неотримання доходів.

Зокрема, баланс не може бути нульовим – там має бути хоча б статутний капітал та відповідні активи та зобов’язання.

 

Податкові декларації

Норми п. 49.2 ПКУ зобов’язують платника податків за кожний встановлений ПКУ звітний період, у якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Зокрема, у випадку відсутності показників, що підлягають декларуванню, так звані «пустушки» не подаються. Це в першу чергу стосується декларацій з ПДВ та з податку на прибуток.

Втім зверніть увагу, що у разі наявності будь-яких показників за звітний період, які підлягають декларуванню (в т.ч. у разі наявності суми від’ємного значення попередніх періодів у платників ПДВ – потрібно подавати декларацію з ПДВ; у разі наявності у платника податку на прибуток показників, які мають нульове значення або підлягають декларуванню у складі фінансової звітності, що подається разом з декларацією, – подавати декларацію з податку на прибуток та форми фінансової звітності (лист ДФС від 05.08.16 р. №17619/10/26-15-12-05-11).

Питання щодо подання нульових декларацій з інших податків слід розглядати окремо для кожного податку, платником якого було підприємство.

При цьому платники акцизного податку, а також платники, які мають діючі (у т. ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією зобов’язані за кожний звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили вони госпдіяльність у звітному періоді (пп. 49.2-1 ПКУ).

 

Зарплата - звітність

Відповідно до п. 11 розділу II Порядку №435, якщо юрособи не використовують працю фізосіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, Звіт за найманих працівників до органів доходів і зборів не подається.

ДФС в ІПК від 01.06.2017 р. №435/6/99-99-15-02-02-15/ІПК розглядала можливість юрособи виконувати обов'язки (функції) та права платника податків, що визначені нормами чинного податкового, іншого законодавства України без призначення директора (іншого керівника) в ТОВ, за умови, що господарська діяльність не ведеться. При цьому в ТОВ було призначено особу-підписанта (відомості про яку будуть внесені в ЄДР), що згідно з рішенням загальних зборів учасників ТОВ є уповноваженою особою на складання, підписання та подання податкових декларацій, звітів з ЄСВ, бухгалтерських, фінансових звітів ТОВ за умови відсутності на підприємстві штатних працівників.

Якщо у звітному періоді не нараховувалась зарплата та інші доходи, форма №1ДФ з нульовими показниками не подається (пп. «б» п. 176.2 ПКУ; лист ДФСУ від 26.03.2018 р. №1215/6/99-99-13-02-01-15/ІПК).

 

РРО

Пунктом 13 Порядку №833 передбачено, що в разі закриття торговельного об'єкта для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання та проведення інших робіт суб'єкт господарювання повинен розмістити поряд з інформацією про режим роботи оголошення про дату та період закриття.

Підпунктом 3.1.2 Вимог №1057 визначено, що РРО з модемом повинен забезпечувати автоматичне із заданою сервером обробки інформації періодичністю передавання контрольно-звітної інформації до сервера обробки інформації за протоколом передавання інформації (для РРО з контрольною стрічкою в електронній формі та електронних контрольно-касових реєстраторів, у тому числі передавання інформації про кожен надрукований розрахунковий документ).

Ураховуючи визначене вище, інформація про непроведення протягом дня розрахункових операцій в автоматичному режимі передається до сервера обробки інформації. Якщо суб'єкт господарювання не здійснює діяльності в конкретні дні (вихідні, святкові дні, ремонт на господарській одиниці тощо), що підтверджено відповідним наказом (наприклад, наказ про тимчасове припинення діяльності), то РРО не застосовуються та інформація дротовими або бездротовими каналах зв'язку не подається.

Повідомляти ДФС про призупинення діяльності та невикористання РРО у зв’язку із цим не потрібно, втім обов’язково має бути наказ про тимчасове припинення діяльності.

 

Форма №1-ОПП

Органу ДФС слід подати заяву за формою №1-ОПП із позначкою «Зміни» з відомостями стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи, у 10-денний строк з дня виникнення змін у облікових даних платників податків (п. 9.3 Порядку №1588). Також, якщо звітність необхідно подавати в електронній формі – укласти відповідний договір про електронний підпис. Якщо зміни осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, не відбувалося, то відповідно й подавати цю форму не потрібно.

 

Форма №20-ОПП

Форму №20-ОПП потрібно подавати у разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме при зміні:

  • типу;
  • найменування;
  • місцезнаходження;
  • стану об'єкта оподаткування.

Відповідно до п. 6  Додатку до Повідомлення за формою №20-ОПП, затвердженого наказом №1588,  у графі 9 «Стан об'єкта оподаткування» форми 20-ОПП зазначається:

  • 1 - будується/готується до введення в експлуатацію;
  • 2 - експлуатується;
  • 3 - тимчасово не експлуатується;
  • 5 - непридатний до експлуатації;
  • 6 - об'єкт відчужений/повернутий власнику;
  • 7 - зміна призначення/перепрофілювання;
  • 8 - орендується;
  • 9 - здається в оренду.

Найбільша Facebook-сторінка для бухгалтерів в Україні

Детально про те, як заповнювати форму №20-ОПП у зв’язку із тимчасовим припиненням експлуатації об’єктів оподаткування внаслідок призупинення госпдіяльності, читайте у підзаголовку «Дані про об’єкт оподаткування змінилися – знову подаємо форму №20-ОПП» тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»