• Посилання скопійовано

Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної госпоперації

На даний момент відмінено типову форму подорожнього листа. Чи можна зробити один бланк на місяць і на підставі нього списувати паливо?

Запитання: На даний момент відмінено типову форму подорожнього листа і :"Суб'єкти господарювання можуть застосовувати самостійно виготовлені бланки первинних документів, у тому числі подорожніх листів, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм, які своєю чергою передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку". То чи можна зробити один бланк на місяць і на підставі нього списувати паливо?

Відповідь: Частково на це запитання ми відповіли тут >>>

Отже, щоб не повторюватися, наголосимо головне: оскільки типову форму документу, яким раніше підтверджувалася кількість використання ПММ, скасовано, то наразі таким документом може бути будь-який первинний документ, який підприємство вважає за потрібне використовувати для обліку використання ПММ. Але дійсно, оскільки цей документ є первинним, при його оформленні слід дотримуватися усіх обов’язкових реквізитів, властивих первинним документам, а також правил складання первинних документів.  

Згідно із п. 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Минфіну України від 24.05.1995 р. №88, первинні  документи  повинні  бути  складені  у   момент проведення кожної  господарської операції або,  якщо це неможливо, безпосередньо після  її  завершення. Отже, оскільки йдеться про первинний документ, який складається для фіксування витрат ПММ, а відбувається витрачання ПММ неодноразово протягом місяця, оформлювати такий документ (навіть за формою, самостійно розробленою підприємством) слід кожного разу, коли фіксується витрачання ПММ, під час або одразу після завершення певної господарської операції, в якій ПММ було витрачено.  

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    Сьогодні 11:1265
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    Сьогодні 10:1739
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 699
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202538
  • Відшкодування турзбору у відрядженні без документа
    Працівник під час закордонного відрядження до м. Мілан (Італія) сплатив місцевий туристичний збір, але втратив підтвердний документ. Як підприємству відшкодувати ці витрати працівнику та відобразити їх в обліку за відсутності первинного документа?
    26.11.202531