• Посилання скопійовано

Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної госпоперації

На даний момент відмінено типову форму подорожнього листа. Чи можна зробити один бланк на місяць і на підставі нього списувати паливо?

Запитання: На даний момент відмінено типову форму подорожнього листа і :"Суб'єкти господарювання можуть застосовувати самостійно виготовлені бланки первинних документів, у тому числі подорожніх листів, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм, які своєю чергою передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку". То чи можна зробити один бланк на місяць і на підставі нього списувати паливо?

Відповідь: Частково на це запитання ми відповіли тут >>>

Отже, щоб не повторюватися, наголосимо головне: оскільки типову форму документу, яким раніше підтверджувалася кількість використання ПММ, скасовано, то наразі таким документом може бути будь-який первинний документ, який підприємство вважає за потрібне використовувати для обліку використання ПММ. Але дійсно, оскільки цей документ є первинним, при його оформленні слід дотримуватися усіх обов’язкових реквізитів, властивих первинним документам, а також правил складання первинних документів.  

Згідно із п. 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Минфіну України від 24.05.1995 р. №88, первинні  документи  повинні  бути  складені  у   момент проведення кожної  господарської операції або,  якщо це неможливо, безпосередньо після  її  завершення. Отже, оскільки йдеться про первинний документ, який складається для фіксування витрат ПММ, а відбувається витрачання ПММ неодноразово протягом місяця, оформлювати такий документ (навіть за формою, самостійно розробленою підприємством) слід кожного разу, коли фіксується витрачання ПММ, під час або одразу після завершення певної господарської операції, в якій ПММ було витрачено.  

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Чи є ТТН підтверджуючим документом для товарного обліку або документом, що підтверджує походження товару?
    ТТН може підтверджувати факт транспортування, але не саму покупку чи її вартість, а також витрати на придбання. ТТН не включені до переліку документів, що підтверджують походження товару
    14.07.2025132
  • Оформлення передачі готової продукції з давальницької сировини
    Ми як виконавець надали послуги з виготовлення продукції з давальницької сировини замовника. З замовником підписано акт виконаних робіт на вартість послуг з переробки та звіт про використання сировини. Чи потрібно додатково оформлювати акт приймання-передачі на готову продукцію? Яку ціну вказувати в цьому акті? Як правильно заповнити ТТН при перевезенні цієї продукції? Яку ціну зазначати в ній: вартість послуги, вартість продукції, чи не вказувати ціну взагалі?
    11.07.202531
  • Оформлення послуг спецтехніки та списання палива у 2025 році
    Якими первинними документами у 2025 році необхідно оформлювати надання послуг спецтехніки (екскаватор, гідромолот)? Який документ є підставою для списання палива, використаного такою технікою, і які особливості його заповнення?
    23.06.2025886
  • Оформлення ТТН при доставці товару постачальником та через «Нову пошту»
    Чи необхідно вимагати товарно-транспортну накладну від постачальника у двох випадках: 1) коли постачальник доставляє товар на склад власним транспортом за свій рахунок; 2) коли товар доставляється кур'єрською службою «Нова пошта», з якою є договір і ми отримуємо щомісячні акти з переліком наданих послуг?
    19.06.20251762
  • Нюанси підтвердження поставки через «Нову пошту»
    Чи є видаткова накладна, підписана лише продавцем, та експрес-накладна "Нової пошти" достатнім підтвердженням продажу товару, зокрема, отримання його покупцем, для цілей податкового обліку? Які податкові наслідки відсутності накладної, підписаної покупцем?
    17.06.2025556