• Посилання скопійовано

Зміна назви вулиці в договорах

Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?

У договорах рекомендується зазначати нову назву вулиці, а в дужках — стару назву, яка досі вказана в Єдиному державному реєстрі (ЄДР). Наприклад: «вул. Героїв України (стара назва — вул. Перемоги)». Це забезпечить і фактичну точність, і відповідність реєстраційним даним до моменту їх оновлення. 

Обґрунтування

Юридична адреса (місцезнаходження) юридичної особи або ФОП є офіційною лише після її внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Зміни до установчих документів, що стосуються відомостей в ЄДР, набирають чинності для третіх осіб з дня їх державної реєстрації (ч. 5 ст. 89 ЦКУ).

Водночас, законодавство не встановлює обов'язку негайно вносити зміни до ЄДР та правовстановлюючих документів у разі перейменування вулиці.

Правовстановлюючі документи на нерухомість: За роз'ясненнями Міністерства юстиції, перейменування вулиці не впливає на чинність правовстановлюючих документів (свідоцтв про право власності, договорів купівлі-продажу тощо), і вносити до них зміни не обов'язково. Вони залишаються дійсними.

Дані в реєстрах: Податкові органи наполягають на необхідності оновлення даних про адресу об'єкта нерухомості в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (ДРРП). Це можна зробити на підставі заяви власника до державного реєстратора (ч. 2 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

 

Укладення договорів

  • Нові договори: Щоб уникнути непорозумінь з контрагентами, банками чи контролюючими органами, які перевіряють дані за ЄДР, найбезпечнішим є зазначення обох назв вулиці. Це підтверджує, що сторони ідентифікували об'єкт правильно, і водночас зберігає зв'язок з офіційними реєстрами;
  • Існуючі договори (наприклад, оренди): Довгострокові договори варто оновити. Зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін шляхом укладення додаткової угоди (ст. 30 Закону «Про оренду землі»). Зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й основний договір (ст. 654 ЦКУ);
  • Ліцензії: Якщо діяльність вимагає ліцензії (наприклад, на торгівлю алкоголем, тютюном чи пальним), то у разі зміни назви вулиці (без зміни фактичного місця) подавати заяву про внесення змін до Єдиного реєстру ліцензіатів не потрібно (ч. 9 ст. 34, ч. 9 ст. 35 Закону №3817-ІХ).

Таким чином, до моменту внесення змін до ЄДР, зазначення в договорах нової назви вулиці з уточненням старої є найбільш коректним і безпечним підходом.

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    17.10.2025100
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.20251 060
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    13.10.2025160
  • Продаж товару посереднику: як оформити ТТН?
    Підприємство продає товар на умовах FCA підприємству-посереднику. Підприємство - посередник замовляє послуги перевезення і зі складу нашого підприємства товар одразу їде до кінцевого отримувача. Як в такому випадку заповнюються поля «Вантожовідправник» та «Вантажоотримувач» в ТТН? Як ТТН має виглядати з точки зору першого продавця (нашого підприємства), щоб підтвердити продаж?
    13.10.2025782
  • Опис нативної реклами в номенклатурі послуг
    Як правильно сформулювати назву та опис послуги "нативна реклама" у первинних документах (рахунок, акт) з метою коректного відображення в податковому та бухобліку, враховуючи специфіку цієї послуги?
    25.09.202545