• Посилання скопійовано

Зміна назви вулиці в договорах

Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?

У договорах рекомендується зазначати нову назву вулиці, а в дужках — стару назву, яка досі вказана в Єдиному державному реєстрі (ЄДР). Наприклад: «вул. Героїв України (стара назва — вул. Перемоги)». Це забезпечить і фактичну точність, і відповідність реєстраційним даним до моменту їх оновлення. 

Обґрунтування

Юридична адреса (місцезнаходження) юридичної особи або ФОП є офіційною лише після її внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Зміни до установчих документів, що стосуються відомостей в ЄДР, набирають чинності для третіх осіб з дня їх державної реєстрації (ч. 5 ст. 89 ЦКУ).

Водночас, законодавство не встановлює обов'язку негайно вносити зміни до ЄДР та правовстановлюючих документів у разі перейменування вулиці.

Правовстановлюючі документи на нерухомість: За роз'ясненнями Міністерства юстиції, перейменування вулиці не впливає на чинність правовстановлюючих документів (свідоцтв про право власності, договорів купівлі-продажу тощо), і вносити до них зміни не обов'язково. Вони залишаються дійсними.

Дані в реєстрах: Податкові органи наполягають на необхідності оновлення даних про адресу об'єкта нерухомості в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (ДРРП). Це можна зробити на підставі заяви власника до державного реєстратора (ч. 2 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

 

Укладення договорів

  • Нові договори: Щоб уникнути непорозумінь з контрагентами, банками чи контролюючими органами, які перевіряють дані за ЄДР, найбезпечнішим є зазначення обох назв вулиці. Це підтверджує, що сторони ідентифікували об'єкт правильно, і водночас зберігає зв'язок з офіційними реєстрами;
  • Існуючі договори (наприклад, оренди): Довгострокові договори варто оновити. Зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін шляхом укладення додаткової угоди (ст. 30 Закону «Про оренду землі»). Зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й основний договір (ст. 654 ЦКУ);
  • Ліцензії: Якщо діяльність вимагає ліцензії (наприклад, на торгівлю алкоголем, тютюном чи пальним), то у разі зміни назви вулиці (без зміни фактичного місця) подавати заяву про внесення змін до Єдиного реєстру ліцензіатів не потрібно (ч. 9 ст. 34, ч. 9 ст. 35 Закону №3817-ІХ).

Таким чином, до моменту внесення змін до ЄДР, зазначення в договорах нової назви вулиці з уточненням старої є найбільш коректним і безпечним підходом.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи для обліку експлуатації легкового автомобіля
    Підприємство придбаває легковий автомобіль. Які первинні документи потрібні для бухобліку експлуатації автомобіля підприємством?
    Сьогодні 17:5614
  • Зміна назви вулиці в договорах
    Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?
    Сьогодні 15:5528
  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 281
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202540
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025584