• Посилання скопійовано

Як сторонам договору комісії узгодити залишки товару на складі комісіонера?

Підприємство займається оптовою торгівлею кондитерськими виробами, в т.ч. передає на комісію. Комісіонер щомісячно подає звіт про продажі (номенклатура, ціна продажу, сума за кожною позицією). Комісіонер пропонує у разі зміни ціни складати акт переоцінки. Для цього потрібно погоджувати залишки товару на складах комісіонера. Комісіонер вводить поняття "Коригуючий звіт", якщо залишки не будуть співпадати. Чи можливо вважати коригуючий звіт первинним документом?

Погодження залишків товару на складі комісіонера – це по суті є інвентаризацією запасів (товарів) комітента, що перебувають на комісії у комісіонера. Про те, як провести інвентаризацію запасів, ми писали тут.

Інших способів «погодити» чи «підтвердити» залишки запасів немає.

Таким чином, погодити залишки «заднім числом» не можна, адже інвентаризація визначає фактичну наявність товару саме на дату її проведення. Фізично вже не можна в листопаді стверджувати, що змінювався залишок товару у серпні, якщо не було проведено інвентаризацію цього товару саме у серпні.

Отже, ми радимо працювати за такою схемою:

  • Погодити між сторонами періодичність проведення інвентаризації залишків на складі комісійних товарів. Така інвентаризація може проводитися раз на тиждень, на місяць тощо, або на дату зміни ціни. Тоді на дату зміни ціни одночасно визначаються актуальні залишки на складі та складається акт переоцінки товару;
  • Звіт комісіонера складаться вже на підставі даних про інвентаризацію та переоцінку. В цьому разі звіт комісіонера вже буде враховувати узгоджені  залишки та ціни товару і необхідності складати коригуючий звіт не буде.

Тобто суть схеми в тому, щоб вчасно узгоджувати залишки шляхом проведення інвентаризації товарів  і не коригувати раніше оформлені документи. Такої практики, як регулярне складання «коригуючих звітів», та ще й заднім числом, немає.

Проте, якщо у звіті комісіонера буде допущено помилку, такий звіт комісіонера може бути виправлений у загальному порядку виправлення помилок у первинних документах та у звітності. Зокрема, якщо такі помилки вплинуть на суму оподатковуваного прибутку, задекларовану в минулих звітних періодах, відповідна звітність має бути виправлена – також у загальному порядку.

Додатково читайте наші матеріали про виправлення помилок у документах та у звітності тут, туттут та тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Чи є ТТН підтверджуючим документом для товарного обліку або документом, що підтверджує походження товару?
    ТТН може підтверджувати факт транспортування, але не саму покупку чи її вартість, а також витрати на придбання. ТТН не включені до переліку документів, що підтверджують походження товару
    14.07.20253162
  • Оформлення передачі готової продукції з давальницької сировини
    Ми як виконавець надали послуги з виготовлення продукції з давальницької сировини замовника. З замовником підписано акт виконаних робіт на вартість послуг з переробки та звіт про використання сировини. Чи потрібно додатково оформлювати акт приймання-передачі на готову продукцію? Яку ціну вказувати в цьому акті? Як правильно заповнити ТТН при перевезенні цієї продукції? Яку ціну зазначати в ній: вартість послуги, вартість продукції, чи не вказувати ціну взагалі?
    11.07.202572
  • Оформлення послуг спецтехніки та списання палива у 2025 році
    Якими первинними документами у 2025 році необхідно оформлювати надання послуг спецтехніки (екскаватор, гідромолот)? Який документ є підставою для списання палива, використаного такою технікою, і які особливості його заповнення?
    23.06.2025919
  • Оформлення ТТН при доставці товару постачальником та через «Нову пошту»
    Чи необхідно вимагати товарно-транспортну накладну від постачальника у двох випадках: 1) коли постачальник доставляє товар на склад власним транспортом за свій рахунок; 2) коли товар доставляється кур'єрською службою «Нова пошта», з якою є договір і ми отримуємо щомісячні акти з переліком наданих послуг?
    19.06.20251912
  • Нюанси підтвердження поставки через «Нову пошту»
    Чи є видаткова накладна, підписана лише продавцем, та експрес-накладна "Нової пошти" достатнім підтвердженням продажу товару, зокрема, отримання його покупцем, для цілей податкового обліку? Які податкові наслідки відсутності накладної, підписаної покупцем?
    17.06.2025566