• Посилання скопійовано

Як сторонам договору комісії узгодити залишки товару на складі комісіонера?

Підприємство займається оптовою торгівлею кондитерськими виробами, в т.ч. передає на комісію. Комісіонер щомісячно подає звіт про продажі (номенклатура, ціна продажу, сума за кожною позицією). Комісіонер пропонує у разі зміни ціни складати акт переоцінки. Для цього потрібно погоджувати залишки товару на складах комісіонера. Комісіонер вводить поняття "Коригуючий звіт", якщо залишки не будуть співпадати. Чи можливо вважати коригуючий звіт первинним документом?

Погодження залишків товару на складі комісіонера – це по суті є інвентаризацією запасів (товарів) комітента, що перебувають на комісії у комісіонера. Про те, як провести інвентаризацію запасів, ми писали тут.

Інших способів «погодити» чи «підтвердити» залишки запасів немає.

Таким чином, погодити залишки «заднім числом» не можна, адже інвентаризація визначає фактичну наявність товару саме на дату її проведення. Фізично вже не можна в листопаді стверджувати, що змінювався залишок товару у серпні, якщо не було проведено інвентаризацію цього товару саме у серпні.

Отже, ми радимо працювати за такою схемою:

  • Погодити між сторонами періодичність проведення інвентаризації залишків на складі комісійних товарів. Така інвентаризація може проводитися раз на тиждень, на місяць тощо, або на дату зміни ціни. Тоді на дату зміни ціни одночасно визначаються актуальні залишки на складі та складається акт переоцінки товару;
  • Звіт комісіонера складаться вже на підставі даних про інвентаризацію та переоцінку. В цьому разі звіт комісіонера вже буде враховувати узгоджені  залишки та ціни товару і необхідності складати коригуючий звіт не буде.

Тобто суть схеми в тому, щоб вчасно узгоджувати залишки шляхом проведення інвентаризації товарів  і не коригувати раніше оформлені документи. Такої практики, як регулярне складання «коригуючих звітів», та ще й заднім числом, немає.

Проте, якщо у звіті комісіонера буде допущено помилку, такий звіт комісіонера може бути виправлений у загальному порядку виправлення помилок у первинних документах та у звітності. Зокрема, якщо такі помилки вплинуть на суму оподатковуваного прибутку, задекларовану в минулих звітних періодах, відповідна звітність має бути виправлена – також у загальному порядку.

Додатково читайте наші матеріали про виправлення помилок у документах та у звітності тут, туттут та тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Запровадження е-ТТН з 2026 року
    З якого часу планується запровадження обов’язкового використання електронних товарно-транспортних накладних (е-ТТН) для автоперевезень в Україні, та чи передбачено на 2026 рік лише поетапне впровадження й визначення строків обов’язковості, а не повний перехід на е-ТТН?
    18.12.202550
  • Оформлення ТТН на декілька накладних при перевезенні
    Чи дозволено оформити одну товарно-транспортну накладну (ТТН) на товар з декількох видаткових накладних, якщо його перевозять в одному транспортному засобі?
    18.12.20257142
  • Документи на оприбуткування товару та транспортних витрат
    Постачальник відправив товар 28.11.2025 р. транспортною компанією. Покупець отримав товар 03.12.2025 р., що підтверджується актом наданих послуг від транспортної компанії. Якими документами обґрунтувати дату оприбуткування товару 03.12.2025 р. та віднести на його вартість додаткові витрати на транспортування?
    17.12.202544
  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.2025285
  • Е-ΤТН при доставці товару власним транспортом постачальника
    Постачальник доставляє товар покупцю власним автотранспортом, без залучення стороннього перевізника. Чи є в такому випадку обов’язковим оформлення електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН)?
    12.12.202576