• Посилання скопійовано

Первинні документи на продаж борошна фізособам

ТОВ здійснює дрібнооптову та роздрібну торгівлю борошном із використанням РРО. Який пакет документів підприємство має надати покупцю - фізособі? Чи потрібно проcити від покупця особисті документи? Чи достатньо зазначити в видатковій накладній термін «фізична особа»? Чи можливо видаткову накладну замінити товарним чеком?

Документування операцій з продажу борошна залежить від особливостей конкретної ситуації. У разі одночасного здійснення покупцем оплати готівкою чи карткою через платіжний термінал ТОВ і отримання борошна, первинним документом буде чек РРО. Тому що чек РРО підтверджує як передачу готівки, так і передачу борошна. Причому в чеку РРО не передбачено зазначення особи покупця.

Додатково оформляти накладну чи інший документ не потрібно. У цьому разі як отримання борошна, так і оплата товару здійснюється на касі продавця (ТОВ).

Але господарська операція продажу борошна може відбуватися інакше. Наприклад, покупець може спершу оплатити борошно в касі, отримавши чек РРО, а потім з чеком йти до складу, де отримати оплачене борошно.

Яким чином на складі мають оформити передачу борошна покупцеві? Чинними нормативними документами це не встановлено. Тому порядок документування продавець встановлює самостійно.

Наприклад, додаткових документів можуть взагалі не складати, а видати борошно на підставі пред’явленого покупцем чеку. Для того, щоб чеком неможливо було скористатися повторно, на чеку роблять помітку, наприклад, ручкою, чи роблять надрив тощо.

Поряд з цим, на складі можуть вести відомість виданого борошна, в якій відмічати кількість виданого борошна і дані отоварених чеків. Можуть також складати окремий документ на видачу, наприклад, звичайну накладну, товарний чек, акт на передачу тощо.

Повторимося, що кожне підприємство вирішує ці питання самостійно. Традиційно для нашої країни, доречно обраний варіант документування закріпити наказом по підприємству.

 

Чи потрібно просити у покупця особисті документи?

Ні, не потрібно, тому що це не передбачено законодавством. Хоча на практиці проблеми з цим подеколи виникають.

Наприклад, дивимося Постанову ВС від 05 листопада 2019 року у справі № 813/1926/16.В Постанові розглядається така ситуація:

Завод залізобетонних виробів (ЗЗВ) продавав свої вироби фізособам. Письмові договори не укладалися, в накладних на передачу виробів вказувалися прізвище і ініціали покупців, без зазначення їх паспортних даних. Оплату покупці вносили в касу ЗЗВ чи на його рахунок.

На погляд податкової, ЗЗВ здійснював операції на значні суми без укладення письмових договорів з фізособами покупцями. Продукція відвантажувалася без ідентифікації покупців. Тобто, встановити, кому саме відпускалася продукція, неможливо.

Але судом встановлено, що в даному випадку діяв публічний договір, за яким продавець відпускає товар на однакових умовах всім покупцям, які до нього звернулися. Тому складати з кожним покупцем окремого письмового договору не потрібно.

В накладних ЗЗВ вказувало ПІБ зі слів фізосіб покупців. Причому чинне законодавство не передбачає зазначати в накладних реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) фізосіб, їх телефон тощо.

Тому суд став на сторону ЗЗВ, визнавши цілком законним подібний спосіб документування.

З наведеного також випливає, що якщо підприємство при продажу борошна оформляє відвантаження накладною, отримувача в накладній можна записати просто: «фізична особа».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024299
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023129