• Посилання скопійовано

Нерезидент отримав посвідку на постійне місце проживання: що з дозволом?

Працівник-нерезидент мав посвідку на тимчасове проживання та дозвіл на працевлаштування. Отримав посвідку на постійне проживання. Як слід відобразити в кадрових документах?

Нормами чинного законодавства не передбачено, що саме слід робити роботодавцю у випадку отримання його працівником посвідки на постійне проживання.

Зрозуміло, що дозвіл на працевлаштування такої особи  уже не потрібен, тобто мова йде про скасування дії дозволу. Але Закон про зайнятість говорить лише про три обставини скасування дозволу. 

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 42-10 Закону про зайнятість, роботодавець зобов’язаний звернутися до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості та трудової міграції, про скасування дозволу за таких обставин:

1) трудовий договір (контракт) з іноземцем чи особою без громадянства припинено;

2) припинено виконання договору (контракту), укладеного між українським та іноземним суб’єктами господарювання, у зв’язку з яким був направлений іноземець або особа без громадянства;

3) територіальний орган або підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції, прийняв рішення про визнання іноземця або особи без громадянства біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту.

Як бачимо, у нормах Закону про зайнятість немає такої підстави скасування дозволу, як отримання посвідки на постійне проживання. Та все ж вважаємо, що слід попередити про цю подію Центр зайнятості.  Повідомлення до Центру зайнятості слід оформити у вигляді листа у довільній формі та надіслати рекомендованим листом з повідомленням. 

У кадрових документах така подія ніяк не відображається. Та в графі 6 таблиці 6 Звіту з ЄСВ слід зазначати ознаку 1 – громадянин України. 

Також для остаточного вирішення цього запитання було надіслано запити до Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку та Держслужби зайнятості. Відповідь очікується. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Документи на оприбуткування товару та транспортних витрат
    Постачальник відправив товар 28.11.2025 р. транспортною компанією. Покупець отримав товар 03.12.2025 р., що підтверджується актом наданих послуг від транспортної компанії. Якими документами обґрунтувати дату оприбуткування товару 03.12.2025 р. та віднести на його вартість додаткові витрати на транспортування?
    Сьогодні 06:1121
  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.2025135
  • Е-ΤТН при доставці товару власним транспортом постачальника
    Постачальник доставляє товар покупцю власним автотранспортом, без залучення стороннього перевізника. Чи є в такому випадку обов’язковим оформлення електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН)?
    12.12.202570
  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202550
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20258404