• Посилання скопійовано

Які документи оформлювати та за якими нормами списувати ПММ, використані навантажувачем?

На складі працює навантажувач. Які документи необхідно оформляти при роботі навантажувача та якими нормами списувати ПММ?

Нормування споживання палива під час експлуатації автомобілів здійснюється відповідно до Норм №43.

У Нормах №43 наведено:

  • базові лінійні норми витрат палива для більш ніж 1500 моделей (модифікацій) автомобілів;
  • норми витрат палива на виконання транспортної роботи та на роботу спеціального обладнання, що встановлюється на автомобілях;
  • система коефіцієнтів коригування нормативних витрат палива залежно від умов експлуатації;
  • норми витрат мастильних матеріалів і порядок їх застосування.

Норми витрат палива для спеціальних і спеціалізованих автомобілів наведено у табл. Б.1, в який також зазначено лінійну норму Hs, л/100 км та норму на роботу обладнання Hоб, л/год. навантажувачів залежно від моделі. 

Відповідно до п. 1.6 Норм №43 норма на роботу спеціального обладнання, встановленого на автомобілях Ноб, застосовується для спеціальних та спеціалізованих автомобілів, які виконують спеціальні роботи під час стоянки (автокрани, компресорні, бурильні установки тощо). Норми на роботу спеціального обладнання в літрах на годину роботи обладнання або в літрах на одну технологічну операцію наведені в таблиці Б.1 додатка Б. 

Нормативна витрата палива Qн в п. 1.9 Норм №43 визначена як витрата палива автомобілем (обладнанням, різноманітною технікою на колісному шасі тощо) при здійсненні пробігу, виконанні транспортної або спеціальної роботи тощо в певних умовах експлуатації.

Нормативні витрати палива для кожного конкретного автомобіля (обладнання) розраховують за наведеними в розд. 4 формулами залежно від типу автомобіля (обладнання) та його призначення із застосуванням зазначених у розділах 1 і 2 норм витрат палива, а також коефіцієнтів їх коригування, наведених у розд. 3.

Зазначені у розділах 1 і 2 норми витрат палива та у розд. 3 коефіцієнти їх коригування, встановлюють (за їх граничними значеннями) гранично допустимі нормативи витрат палива.

Конкретні значення нормативних витрат палива встановлюються підприємствами залежно від фактичних потреб (але не вище гранично допустимих значень) відповідно до певних умов експлуатації та за умови, що:

  • виконуються рекомендації заводу – виробника автомобіля (обладнання) щодо його експлуатації (включаючи режими використання, належне технічне обслуговування тощо);
  • автомобіль (обладнання) перебуває у задовільному технічному стані;
  • дотримуються вимоги щодо раціонального використання автомобіля (обладнання) відповідно до його експлуатаційної документації, а також безпечної та прийнятної економної манери його експлуатації.

При цьому Мінінфраструктури в листі від 21.02.2017 р. №1441/18/10-17 повідомляє: дані щодо споживання палива, отримані під час експлуатації (зокрема, дані контрольних заїздів або відповідних обстежень тощо), не є підставою для встановлення базових лінійних норм або безпосередньо нормативних витрат палива. Однак ці дані можуть бути використані підприємствами для обґрунтування встановлення конкретних значень коригуючих коефіцієнтів (у регламентованих межах) при розрахунках нормативних витрат палива в певних умовах експлуатації, виявлення причин перевитрат палива, резервів економії тощо.

Фактична витрата палива коливається в широких межах залежно від багатьох чинників зі змінами умов експлуатації тощо. Ці коливання мають враховуватися застосуванням додаткових норм витрат палива та коригуючих коефіцієнтів, передбачених Нормами №43, під час розрахунків підприємством нормативних витрат палива.

Для моделей (модифікацій) автомобілів, що не увійшли до Норм №43, (в т.ч. обладнання, що встановлюється на колісних транспортних засобах, технологічних машин і механізмів) встановлюються тимчасові індивідуальні базові лінійні норми витрат палива.

Порядок розроблення таких норм визначено пп. 2.1.5 Норм №43.

Отже, тимчасова індивідуальна норма витрат палива розробляється головним інститутом Міннфраструктури ДержавтотрансНДІ проектом за заявками заводів-виробників чи підприємств – власників автомобілів на договірних засадах (форма заявки на розроблення - згідно з додатком Е) та набуває чинності після її реєстрації та затвердження наказом керівника підприємства (лист Мінінфраструктури від 26.02.2016 р. №1928/25/10-16).

Норми витрат палива і мастильних матеріалів>> 

***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024275
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024555
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202480
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.202498
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023117