• Посилання скопійовано

Облік бензину на підприємстві та документи для списання пального

Як оформлюється на підприємстві документообіг придбання, використання та списання пального? Автомобіль знаходиться на балансі підприємства. Які документи є підставою для списання пального?

Придбання

Підприємство може придбавати ПММ різними шляхами: готівкою під час купівлі або укладати угоди з АЗС і проводити оплату безготівково за допомогою талонів, відомостей тощо. Придбання палива за готівку здійснюється зазвичай шляхом видачі певної суми коштів під звіт водіям. За придбане паливо водії подають авансовий звіт з касовими чеками. Якщо ж розрахунок відбувається у безготівковій формі, з подальшим отриманням палива, постачальник надає видаткову накладну.

Придбання палива відображається за дебетом рахунку 203, а за кредитом – відповідно його витрачання/списання. 

 

Списання

У листі від 21.02.2017 р. №1441/18/10-17 Мінінфраструктури вважають, що списання палива і мастильних матеріалів дорожнім транспортом суб'єктів господарювання незалежно від відомчої підпорядкованості, форми власності або форми оподаткування доцільно здійснювати відповідно до Норм за єдиною прозорою системою. В даному листі мова йде про норми, що затверджені Наказом Мінтрансу від 10.02.1998 р. №43. Однак, даний лист містить лише рекомендаційний характер і наразі на має нічого спільного з бухгалтерським обліком. Така ж позиція наведена і в ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 18.08.2016 р. №826/13368/15.

Так, згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. При цьому первинними документами є документи, що мають всі обов’язкові реквізити первинних документів:

  • назву документа (форми);
  • дату  складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, списання палива на підприємстві відбувається на підставі первинних документів. Первинним документом в даному випадку може бути акт списання пального або подорожній лист. Зазначимо, що згідно з Законом від 05.07.2011 р. №3565-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень" у текстах Законів "Про автомобільний транспорт" та "Про дорожній рух" вилучено посилання на дорожні листи будь-яких автотранспортних засобів, у тому числі вантажних автомобілів. Отже, наразі вимоги щодо складання подорожніх листів певної форми немає. Подорожнім листом фіксується робота автомобіля, відповідно така фіксація може бути підтвердженням зв’язку списання палива на господарські потреби або використання авто у господарських цілях. Підприємство може самостійно розробити форму первинних документів для списання палива, з дотриманням всіх обов’язкових реквізитів первинного документа, що наведені вище. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Витрати на утилізацію небезпечних відходів від ліквідації ОЗ: як облікувати?
    Чи визнаються витрати на утилізацію небезпечних відходів, отриманих від ліквідації ОЗ, "витратами", пов'язаними з вибуттям ОЗ, чи вони мають визнаватися як "запаси" від ліквідації ОЗ, але фактично активами не визнаються, оскільки їх використання у подальшому виробничому процесі не передбачається? На якому рахунку доцільно обліковувати витрати на утилізацію таких відходів, на рахунку "Інші витрати" (97) чи на рахунку "Інші витрати операційної діяльності" (94), зважаючи на списання ОЗ та виникнення витрат по ліквідації відходів у різних звітних періодах?
    Сьогодні 11:11100
  • Грант на виробництво комп'ютерної гри: як відобразити в обліку?
    ТОВ - резидент Дія Сіті, платник ПНВК, отримало грант від міжнародної компанії на виробництво комп'ютерної гри. Як відобразити в обліку? Чи потрібно оподатковувати?
    Сьогодні 09:0630
  • Придбання у нерезидента і подальший продаж резиденту програмного забезпечення: облік та ПДВ
    Підприємство, резидент України, сплачує постачальнику нерезиденту 1000 євро за програмне забезпечення (для обладнання), яке буде передане засобами онлайн по електронній пошті. Це програмне забезпечення для обладнання воно придбаває для покупця - резидента України і передаємо йому код доступу. Як правильно оприбуткувати це ПЗ: як послугу чи товар? Чи повинно підприємство нараховувати ПДВ при придбанні ПЗ?
    Сьогодні 08:2275
  • Облік електроенергії від СЕС: основи та розподіл витрат
    ТОВ встановило сонячну дахову ЕС. Чи потрібно і як саме обліковувати кількість виробленої та спожитої електроенергії, згенерованої цією СЕС?
    22.05.2025124
  • Чи можлива дооцінка ОЗ з нульовою залишковою вартістю?
    Як провести дооцінку пожежної машини з нульовою залишковою вартістю (первісна вартість та знос – 45272,29 грн), якщо її справедлива вартість станом на 31.12.2024 р. становить 476442,00 грн? Як визначити ліквідаційну вартість (0 грн або 1000 грн) та розрахувати амортизацію після переоцінки?
    22.05.202558